Microham USB III vraag

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Microham USB III vraag

#1 Bericht door PE1PQX »

Sinds vandaag heb ik hier een Kenwood TS-570D staan, en die kan ik inmiddels met Hamradio Deluxe (de laatste gratis versie) aansturen.
Alleen het audio-gedeelte heb ik nog niet op orde.

Ik heb een Microham USB III interface welke ik nu geconfigureerd heb voor gebruik met mijn FT-736r (digi modes werken perfect!)
Nu weet ik dat er verschillen zijn tussen CAT spanning niveaus tussen Kenwood en Yaesu.
Ik zat te denken dat ik de Kenwood op een 'vaste' com-poort in de computer aansluit, maar het geluid toch via de ACC aansluiting en de Microham interface.

De vraag is: bij het instellen van de jumpers (volgens manual), verander je daarmee ook de audio-levels, of zijn die onafhankelijk van de jumpers? Dit is mij niet helemaal duidelijk...

Aan de andere kant: CAT gebruik ik niet op de FT-736r (erg lastig te configureren, en sat werk doe ik niet dus doppler correctie boeit me niet), dus als PTT en audio onafhankelijk is van de jumpers ben ik ook klaar...
Dan is het 'simpel' configureren voor de TS-570, en de CAT deel van de FT-736 uit de connector halen.

Wie heeft een verlossend antwoord??
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Microham USB III vraag

#2 Bericht door PE1PQX »

Helaas geen antwoord vanuit dit forum.

Ondertussen ben ik er mee gaan experimenteren, CAT voor FT-736r uit het kabeltje verwijderd en begonnen met een kabeltje voor de TS-570d.
Ik kan nu melden dat het audio niveau onafhankelijk ingesteld word van de jumpers. CAT voor TS-570d werkt, evenals het audio voor de FT-736r.
Nog even wachten op de 13-polige DIN voor de ACC aansluiting achter op de TS570, en dan kan ik het helemaal afwerken.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie