Registeren DMR

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Registeren DMR

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Probeer mij te registeren voor DMR is mij bijna gelukt alleen de ingescande licentie daarvan is het bestandje helaas te groot maximaal mag deze maar 800kb wezen de mijne is te groot na inscannen. Hoe kan ik het kleiner maken zonder kwaliteit verlies zodanig dat het wel minder is dan 800kb. En mij wel kan registeren het was de laatste stap om het proces te doorlopen maar helaas was het bestandje te groot. Wacht spoedig op antwoord om alleen nog de ingescande licentie er nog in te zetten.

Vind het niet raar dat je eigen moet registeren daar is niets mis mee maar waarom moet dat bestand zo klein wezen.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1029
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Registeren DMR

#2 Bericht door PD5DJ »

Neem anders even contact op met William PE1BMM die regelt de registraties.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Registeren DMR

#3 Bericht door PE1PQX »

Inscannen en opslaan als PDF.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Registeren DMR

#4 Bericht door PA3BAS »

Anders foto maken met je smartphone. Bij een iPhone kan je aangeven hoe groot de foto mag zijn. Ik denk dat iedere smartphone zoiets wel kan. Wel eerst even checken of alles goed leesbaar is op de foto.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Registeren DMR

#5 Bericht door PE2AAB »

Als het een imagefile is; easy thumbnails gebruiken. Een freeware programmatje om afbeeldingen mee te verkleinen.
Als het een PDF is; alleen je vergunning pasje selecteren, Print Screen en vervolgens plakken is MSpaint ofzo.

Dit soort dingen bestaat al vanaf Windows 95 ergens dus weet niet hoelang je al met PC's bezig bent? Je mag anders je bestandje wel even mailen zodat ik het voor je verklein.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Registeren DMR

#6 Bericht door PD3UTR »

Dank zijn de hulp van PE2AAB om het ingescande te verkleinen is het mij gelukt om te registeren via DMR.

Dank hiervoor.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Registeren DMR

#7 Bericht door sottezero »

Is er nog een idee gaande bij de grote verenigingen of bij het AT om dat pasje niet meer te voorzien van een BSN?
Nogal duf om je 'social security number' te moeten sturen naar diverse toko's...

# DMR
# APRS
# D-STAR
enz..

allemaal willen ze het origineel hebben en SOMS mag je dan je sofi nummer blokkeren.
Voor APRS en D-STAR toen ik het aanvroeg in ieder geval niet.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1029
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Registeren DMR

#8 Bericht door PD5DJ »

sottezero schreef:Is er nog een idee gaande bij de grote verenigingen of bij het AT om dat pasje niet meer te voorzien van een BSN?
Nogal duf om je 'social security number' te moeten sturen naar diverse toko's...

# DMR
# APRS
# D-STAR
enz..

allemaal willen ze het origineel hebben en SOMS mag je dan je sofi nummer blokkeren.
Voor APRS en D-STAR toen ik het aanvroeg in ieder geval niet.
Bij alle aanmeldingen heb ik gewoon het BSN nummer doorgestreept.. weggekleurd.

Bij allemaal geregistreerd.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Registeren DMR

#9 Bericht door PD4M »

Na diefstal van mijn portemonnee, inclusief reg pasje, bleek het niet mogelijk te zijn een dergelijk pasje na te bestellen. Was ook nergens voor nodig om te hebben volgens AT. Ik heb een scan van het registratieformulier dat ik destijds heb ontvangen. Dat schijnt het 'bewijs' te zijn. Verder kun je dit als PDF op de AT website downloaden na inloggen.
Maarten
PD4M

Plaats reactie