DMR: BrandMeister, een praktische gids met voorbeelden

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON4VLM
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 aug 2010, 09:38

DMR: BrandMeister, een praktische gids met voorbeelden

#1 Bericht door ON4VLM »

De nieuwe functies van het BrandMeister netwerk zijn niet altijd even duidelijk voor iedere radioamateur. Daar waar er vroeger maar 2 gespreksgroepen leken te zijn, is het aantal plots geëxplodeerd, en hoe gebruik je ze? Hoe kan je verbindingen maken met het buitenland? En hoe bereik je iemand die in een andere regio zit?

Ik heb geprobeerd om met onderstaande presentatie via voorbeelden alle scenario’s uit te leggen. Dus als je nog eens ON7UZ op het Last Heard-dashboard ziet zenden in de groep 2067, weet je na het doornemen van deze presentatie het hoe en waarom.

Brandmeister in België:
Brandmeister in België.pdf
(1.12 MiB) 230 keer gedownload
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=qPv4LOyrXzU

ON3WOO

Bron: http://ham-dmr.be/nl/brandmeister-prakt ... orbeelden/

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: DMR: BrandMeister, een praktische gids met voorbeelden

#2 Bericht door elsinga »

Ik had de presentatie al eerder gezien, na een tip op Feestboek. Zeker interessant om te zien en erg duidelijk. Statische TG's zijn eenvoudig te snappen, maar de dynamische TG's is toch even anders en dat legt de presentatie goed uit.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 632
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: DMR: BrandMeister, een praktische gids met voorbeelden

#3 Bericht door pd0ejn »

Goedeavond ON4VLM, een prachtige uitleg, bedankt hiervoor !
Mvgr Rene
Luctor-Et-Emergo

Plaats reactie