DMR: Over Channel Busy en RX Lijsten

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON4VLM
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 aug 2010, 09:38

DMR: Over Channel Busy en RX Lijsten

#1 Bericht door ON4VLM »

Met alle scenario’s van de vorige presentatie over Brandmeister en DMR, kan het zijn dat je soms toch nog problemen tegen komt op DMR. Ik heb een nieuwe presentatie gemaakt die wat meer uitleg geeft over problemen zoals een Channel Busy tegenkomen, of gesprekken horen terwijl je aan een ander gesprek deel neemt.

https://www.youtube.com/watch?v=kV2LU6zINgg

zie ook deze pdf file:
DMR - Over Channel Busy en RX Lijsten.pdf
(498.3 KiB) 138 keer gedownload

Wouter ON3WOO

Bron:http://ham-dmr.be/nl/call-busy-rx-lijsten/

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: DMR: Over Channel Busy en RX Lijsten

#2 Bericht door elsinga »

Ah, deze kende ik nog niet, maar ook weer erg verhelderend (al wist ik veel gelukkig al 8) ). Goed werk!

Mijn codeplug trapt gelukkig niet in de genoemde valkuil: ik heb 1 specifiek RX All channel per repeater (waari in de RX List alle TG's zitten) en die is RX Only, de andere channels hebben maar 1 RX TG (namelijk die waarop je ook zendt). Sterker nog, op die channels is helemaal geen RX List geprogrammeerd, dan zendt je automatisch op de TX ID (lees: TX Talkgroup). Scheelt niet alleen RX Lists (waarvan ik er maar 32 kan programmeren), maar ook vergissingen tijdens het programmeren van de codeplug. ;)
-
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie