PSK31 tx signaal

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Claude
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2016, 19:27
Roepletters: OJCLN

PSK31 tx signaal

#1 Bericht door Claude »

Hello,
Ik ben nieuw in het psk-gebeuren en desondanks dat het ’vrij’ simpel lijkt, lukt het me niet zo goed.
Mijn opstelling is volgende.
*FT450 op 30W
*Signalink
*HRD
*Longwire + atu.
alles werkt ’perfect’, maar als ik mijn zendsignaal bekijk (waterfall) dan zie ik in vgl met de andere signalen, een smal signaal. Ongeveer de helft van de andere.
wat doe ik niet goed? Ik krijg ook geen enkele reactie als ik iets uitzend.

hoor graag. :D
groet
Claude
ON4JCL

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: PSK31 tx signaal

#2 Bericht door PA3EYC »

Claude,
Hoe ik het doe met mijn FTdx5000 en microham.
Ik zet de 5000 op maximaal vermogen. Daarna regel ik met de TX knop op de microham het uitgangsvermogen tot 30-40W.
Als jou signaal smaller is dan de rest dan kan het zijn dat de rest op psk63 zit.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PSK31 tx signaal

#3 Bericht door PA3RIS »

Hallo Claude,

Die signalen die je ziet, kun je die wel decoderen? En als je er dan op reageert?

Ik gebruik zelf ook HRD met een Icom IC-7000 met een simpel audio/cat-kabeltje ertussen.

Claude
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2016, 19:27
Roepletters: OJCLN

Re: PSK31 tx signaal

#4 Bericht door Claude »

PA3EY,
dit doe ik reeds, maar zonder al te groot succes en idd de bredere signalen gaan waarschijnlijk PSK63 signalen zijn.

PA3RIS,
ik kan alle berichten lezen/decoderen, maar als ik antwoord op een bericht dan kunnen ze dit blijkbaar niet lezen, want ik krijg geen reactie. (kan ook aan mijn call liggen natuurlijk :lol: )

moet iets met mijn instellingen te maken hebben.
Blijven proberen tot het lukt!
73 Claude

PA3RIS
Berichten: 829