HRD 5 vervanger?

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: HRD 5 vervanger?

#16 Bericht door elsinga »

Ik zal UCXlog ook eens bekijken. FLdigi ben ik niet weg van, maar wellicht is er nog een andere digimode applicatie die wel goed werkt.

Ook op de desktop PC HRD6 geprobeerd, maar met dezelfde crashes. Op de laptop werkt HRD5 weer wel netjes, dus wellicht is het een Windows probleempje op de desktop. Nou wilde ik al een tijdje de (oudere) desktop vaarwel zeggen en overgaan op de laptop, dus daar ben ik nu eerst mee bezig. HRD5 draait prima, maar JT65 moet ik nog even de laatste versies van installeren. Als dat allemaal goed werkt... dan heb ik geen haast om wat anders te gaan gebruiken. Ga ik rustig alle suggesties evalueren.

Dus: dank tot zover!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: HRD 5 vervanger?

#17 Bericht door PA3DAT »

Vraag over ucxlog:
Kun je verschillende identiteiten aanmaken? Ik heb in HRD-log een aparte database PA3DAT, PA3DWK
voor de xyl, 5P4W, F/PA3DAT, SM/PA3DAT enz.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pg3n
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mar 2011, 08:27
Locatie: Cuijk

Re: HRD 5 vervanger?

#18 Bericht door pg3n »

Aloys,


Op jouw vraag is het antwoord ja, in ucxlog kum je meerdere calls en database in kwijt.
Het programma werkt perfect voor logging en contesten samen, sinds ik vorig jaar ben overgestapt heb ik n1mm niet meer gebruikt.
Importeren van adif na een contest is niet nodig en al je verbindingen staan in een database vermeld.
Ook het bijhouden van dxcc en andere scores is prima verwerkt, ook de support van Ben is prima, bij vragen heb je snel een antwoord.
Samenwerking met MMTTY of FLdigi gaat prima, bij aanklikken call op dx-cluster start het programma automatisch het passend program tbv de mode op.

73s Peter

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: HRD 5 vervanger?

#19 Bericht door PA3EYC »

Ik heb UCXLog voor veel verschillende calls.
(DL/)(F/)(PJ2/)(PJ4/)(FS/)PA3EYC(/p).
Maken allemaal gebruik van hetzelfde basisprogramma maar met verschillende logboeken.

Als je gebruik wilt maken van de cloud (na registratie) dan gaat dat met alle afgeleiden van je basis call binnen één registratie. Gewoon nieuwe call aanmaken en cloud gegevens invoeren.
Bij een afwijkende call Ben even een mailtje en hij koppelt de call aan je home call. Tenminste zo doet hij dat met een SES call. Voor XYL call even Ben mailen.

Bij het aanmaken van een nieuwe call krijg ik een extra icoon op mijn bureaublad. Om te voorkomen dat mijn hele bureaublad vol staat met iconen van UXCLOg heb ik één snelkoppeling naar PA3EYC en één snelkoppeling naar een subdirectory waar ik een afgeleide call kan kiezen.

Zoals Peter zegt werk ik ook alle (CW, Phone, RTTY, PSK) contests in UCXLog.
Ik heb mijn PJ2 vakantie expeditie ook met UCXLog gedaan in de DXpedition mode. Na QRT (voor die dag) stondt binnen één minuut het log in eQSL, LotW en bij Ben in de cloud.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: HRD 5 vervanger?

#20 Bericht door PA3DAT »

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik ga het eens bekijken.

Ik ben een groot fan van N1MM, fantastisch programma, maar HRD5 gebruik ik alleen voor mijn logboeken
en dat bevalt me niet echt...

Zou ik de informatie, opgeslagen in HRD-logbook, via exporteren/importeren kunnen overzetten? Ik bedoel,
komen bijvoorbeeld de kolommen qsl-verzonden en qsl-ontvangen dan ook mee (voor zover jullie weten)?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: HRD 5 vervanger?

#21 Bericht door PA3EYC »

Ik heb mijn log overgezet van HRD naar UR5EQF en vandaar naar UCXLog. Zover ik (nog) weet gaan alle QSL gegevens (kaart, LotW en eQSL) gewoon mee.
Gewoon proberen. UCXLog installeren. kost niets.
Daarna ADIF maken van je HRD log en importeren in UCXLog. En controleren of alles is meegekomen.

Ik raad je wel aan om even de met UCXLog meegeleverde helpfile te lezen.

Ik deed ook altijd mijn contesten met N1MM. Maar nadat ik UCXLog had geïnstalleerd heb ik dat gewoon eens geprobeerd. Dit is me zo goed bevallen dat ik eigenlijk niets anders meer gebruik. Alle contest QSO's staan automatisch in mijn logboek. Het maken van een cabrilo vind ik zelfs makkelijker met UCXLog dan met N1MM.
N1MM+ is een all-round contest programma met veel meer mogelijkheden dan UCXLog. Echter, als SO heeft UCXLog, voor mij, voldoende functionaliteit.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: HRD 5 vervanger?

#22 Bericht door PA1WBU »

Log4OM is ook de moeite van het bekijken waard.
Daar ben ik op overgestapt vanaf HRD5

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: HRD 5 vervanger?

#23 Bericht door PA3DAT »

Ga ik ook even bekijken, ik heb de portable versie gedownload.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: HRD 5 vervanger?

#24 Bericht door PA1WBU »

PA3DAT schreef:Ga ik ook even bekijken, ik heb de portable versie gedownload.


Mocht je rotor control met Log4OM willen dan heb je ook nog Pstrotator nodig. Ik heb dat hier zelf ook draaien met een Yaesu G450 voorzien van eeen ERC controller.

Plaats reactie