Instellingen FT-897 & Mixw

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa3hiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 feb 2007, 11:00

Instellingen FT-897 & Mixw

#1 Bericht door pa3hiz »

Ik wil graag met mijn Yaesu FT-897 op HF wat doen met digitale modes, maar weet niet hoe ik de set exact moet instellen.
Misschien moet ik in Mixw ook het een en ander instellen?
Ik maak ook gebruik van de Cat kabel, de CT-62 en kan op FM wel SSTV zenden en ontvangen, maar SSB daar snap ik nog niet veel van.
Wie kan mij helpen???

Groeten,
Arie

PD2VDP
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 aug 2007, 14:25
Locatie: exel
Contacteer:

#2 Bericht door PD2VDP »

zet de 897 op digi mode en dan moet ie werken
succes

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#3 Bericht door Steef »

Hoi Arie,

Ik weet niet waar je ongeveer vandaan komt, maar op de diverse verenigingsavonden is men vaak bereid je op weg te helpen. (neem wel je setje en pc mee)
Wie praat luistert niet

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#4 Bericht door PA3FAT »

FT817 en daarmee ook FT897 reageert alleen in mode Digi (USB) op de connector op de achterzijde.

Verder zul je een schakeling moeten hebben via bv een interface kastje die de schakeling van set regelt op basis van de schakeling vanuti Mixw via de com poort. Of je moet VOX gebruiken.
In MIxw moet je ergens bij de configuratie aangeven dat je via Com1 schakelt. Weet zo uit het hoofd niet waar het zit in Mixw (ergens 4 tab bovenin meen ik).
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

pa3hiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 feb 2007, 11:00

#5 Bericht door pa3hiz »

Ik had het voor elkaar om dus alles te laten werken maar door een crash van de pc alles weer kwijtgeraakt. Toen ik alles weer ingesteld had wilde ik weer aan de slag maar helaas communiceert de boel niet met elkaar.
Om naar een verenigingsavond te gaan met set en pc wordt een beetje moeilijk omdat ik rolstoelafhankelijk ben en zelf de spullen niet kan dragen.
Ik snap echter niet wat ik nu verkeerd heb gedaan, maar misschien ligt het aan het feit dat het nieuwe moederbord of de compoort niet goed werken, hoewel volgens de bios en windows alles zonder conflicten werkt.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#6 Bericht door Steef »

Ok.

Ik heb gezien waar je woont, dat moet volgens mij nog wel te doen zijn via 2mtr. of 70cm via een repeater. Dus als je wilt, spreken we een tijd en frequentie af. Dan kunnen we misschien alle instellingen stap voor stap door lopen?
Laatst gewijzigd door Steef op 08 jul 2013, 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

pa3hiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 feb 2007, 11:00

#7 Bericht door pa3hiz »

Hoi Steef,

Ik heb net een andere com stekker op het bord laten zetten door een kennis en nu communiceert de set dus wel met mixw.
Ga ik vanmiddag eens ff op mijn gemak proberen een verbinding te maken in digitale mode.
Bedankt voor de aangeboden hulp maar nu gaat t gebeuren.

Groeten,
Arie

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#8 Bericht door PA3FAT »

ben vanavond qrv dus als je iets wilt proberen op hf bv 80m dan hoor ik het wel.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Plaats reactie