APRS smart beacon

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: APRS smart beacon

#16 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe1mix schreef:Bijgevoegd een document Arno PE1ICQ van voorheen EZ-kits.
De site is helaas uit de lucht maar hier dan toch de info.
Cor is waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. In een reactie verwijst hij naar deze, niet meer bestaande, website.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: APRS smart beacon

#17 Bericht door PA3JMS »

Deze site is nog in de lucht:
http://ezkits.illumicon.nl/
Is alle info nog te downloaden. Ik kan deze site in ieder geval nu nog benaderen.

Je kan de tracker ook zelf bouwen op gaatjes print. Is goed te doen. Heb dit afgelopen jaar gedaan en hem gekoppeld aan een Baofeng UV5. Interface kabel afgekeken van de site van TinyTrack en ik maak gebruik van een Garmin Etrec Legend.

Lastig is de PIC controller geprogrammeerd te krijgen. (Gelukkig op mijn werk een programmer.) En het configuratie programma werkt onder Linux met een bootable CD. Lukt mij alleen op een oude PC met COM poort. Op nieuwere PC's is het lastig het programma op de starten en loop ik tegen het probleem aan dat deze geen COM poort hebben. Het is me wel gelukt met een progje (TERMIT) de PIC "via de command" line te benaderen.

Ik ben zelf nog niet zo tevreden over de Smart Beaconing. Het lijkt niet helemaal goed te werken. Weet nog niet waarom. Ben nog opzoek naar een goede instelling. Nadeel van Smart beaconing kan juist zijn dat omdat alleen bij een scherphoek een baken verstuurt wordt deze gemist of niet gehoord wordt door I-gates. Er ontstaat dan als nog een vertekend beeld.
73 Jan

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: APRS smart beacon

#18 Bericht door PA3JMS »

Mogelijk iets te snel geweest zie nu dat de iso die hier staat versie 2.0.2. is. Die ik heb is versie 0.11. Ik weet niet of die compatible zijn. In de iso staat wel de info van versie 0.11.
73 Jan

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: APRS smart beacon

#19 Bericht door PE1ICQ »

Ik kijk maar heel weinig op deze site, dus ik heb een aantal vragen gemist. Bij deze toch nog wat antwoorden.

versie 2.0.2 heeft betrekking op het iso-image. Deze heeft in de naam kf163tracker, maar bevat behalve de kf163 tracker info ook de firmware (hex files) versie 0.11 voor de PIC16F628A, PIC16F648A, en PIC16F636.

Dus iso versie 2.0.2 bevat hex-file(s) versie 0.11

Om de verwarring misschien compleet te maken...
Het verschil met de iso voor de kf163 en de generieke iso (die dan weer wel versienummer 0.11 heeft) is dat er op de iso voor de kf163 ook een een configuratieprogramma staat waarmee de frequenties van de pll module kan worden ingesteld.

Meer info over de aprstracker firmware: http://pi8zaa.ampr.org/~pe1icq/projects ... r.shtml.nl
73 PE1ICQ
//Arno Verhoeven

Plaats reactie