RFID tags op 433 MHz.

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

RFID tags op 433 MHz.

#1 Bericht door wbeekman »

Meer rommel op de 70 cm banden.
Nu wil de engelse regering RFID tags gaan plaatsen in sigarettenpakjes.
Ze zouden moeten werken op 433 MHz.

Je kunt het hier nalezen:

http://www.southgatearc.org/news/octobe ... d_tags.htm

P.S. het moet toch niet gekker gaan worden hoor.....
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Aan boord van het schip flink stoken op 433 mHz, en zien hoe hun leesspoel daar op reageert :lol:

PA0SON
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2007, 22:01
Locatie: Nederwetten

433 RFID tags?

#3 Bericht door PA0SON »

Ik kan me niet voorstellen dat er voor cigaretten (etc) verpakkingen nieuwe type tags ontwikkeld worden. In het UHF bereik is het segment 862-928 bestemd voor RFID tags wereldwijd. Miljoenen tags worden voor deze band geproduceerd, evenals de reader/writers. Het lijkt me economisch onzinnig om speciaal voor een toepassing nu ook voor 433 MHz tags te gaan produceren. Daarbij komt nog dat een keuze voor het segment 862-928 ook logischer is i.v.m. de antenne-afmetingen. Antennes voor 433 MHz zijn immers groter dan die op 900 MHz

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1168
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

#4 Bericht door pa3dsc »

zijn er dan nog mensen die roken???

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#5 Bericht door PA5COR »

FF jatten:

Hoe werkt actieve RFID

Het grote verschil tussen passieve en actieve RFID is de energievoorziening. De actieve tag heeft een eigen energiebron(batterij) en deze energie is dus continu aanwezig (tot de batterij leeg is 4-8 jaar). De informatie overdracht gaat ook via radiogolven. De actieve tag gaat op de volgende manieren over tot actie:

Ontvangt, op korte afstand, een signaal van buiten (b.v. temperatuur, vochtigheidsgraad, trilling) en geeft dit door
Geeft zelf periodiek een signaal af, zonder een meting vooraf (b.v. zijn identificatienummer).
De actieve tag zal in beide gevallen het signaal periodiek doorgeven (1-2 seconden). Omdat het vermogen van een actieve tag veel hoger is, door de batterij, dan van een passieve tag zal de leesafstand veel groter zijn. Afhankelijk van wel of geen vrij zicht tusen de 5 en 300m.

Frequenties: 433 MHz, 868 MHz (Europa), 910-928 Mhz (USA) en 2,4 GHz

Er zijn dus al passieve en actieve rfid tags voor deze frequenties
.
Andere frequenties,
RFID Frequenties:

LF 125 ~ 134Khz HF 13.56Mhz UHF 868 - 960Mhz

Ook in het nieuwe paspoort en I.D. kaart vind je een passieve I.D. tag, de encryptie hiervan is al gekraakt, en voor iedereen zijn dus je paspoort en I.D. kaart uitleesbaar, behalve als ie per ongeluk net als bij mij in de magnetron is beland ;)

Plaats reactie