HRD & FTP/IP

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4PDO
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2007, 07:55

HRD & FTP/IP

#1 Bericht door PD4PDO »

Hoi hoi all,

Op het forum van HRD krijg ik geen reactie dus dan maar even hier.....

Ik heb HRD in gebruik genomen maar zit met de volgende vraag.........Ik zie dat er een mogelijkheid is dat ik HRD op remote control kan gebruiken via mijn webserver, alleen als ik de FTP gegevens invoer krijg ik steeds het bericht "can not connect tot server"....Je zal wel denken dat ik de verkeerde gegevens invoer maar dat is niet zo....

Ik heb 5 server tot beschikking met alle mogelijkheden dus daar ligt het niet aan, wat kan het zijn? software fout van HRD??


Ik zal het leuk vinden dat ik beneden op mijn HTTPS kan inloggen op de radio, of zelfs van een andere stek zodat ik het volle beheer heb over mijn radio....

Weet iemand hier meer van.......


Gr
PD4PDO
Elk signaal is te onderscheppen. Het is alleen weten hoe je het vindt.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#2 Bericht door wbeekman »

Ik heb in Woerden een lezing bijgewoond van Fred PA1WFB over HRD en hij had wel HRD op afstand aan de praat.

Zie: http://www.veron.nl/afd/woerden/art/com ... euning.htm

Probeer hem eens te benaderen. Denk dat hij je wel de benodigde info kan geven.
Laatst gewijzigd door wbeekman op 28 sep 2007, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#3 Bericht door vk2gwk »

Ik heb - het is al weer even geleden - ook HRD in de remote mode gebruikt. Gewoon op mijn huis LAN . Je moet de juiste IP nummers invoeren en dan werkt het. Als het niet werkt zou dat bijv. kunnen liggen aan de firewall settings.
Ik had een "voice" LAN progje dat voor de audio zorgde en kon dus vanaf de "huiskamer" computer de radio - aangesloten op de shack computer - besturen en een phone QSO maken.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Plaats reactie