KF161 Tracker v 0.8

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3AZH
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2005, 17:08
Locatie: Leusden

KF161 Tracker v 0.8

#1 Bericht door PA3AZH »

Afgelopen week de tracker gebouwd, met versie 0.7, werkt goed, en op de ingestelde tijd wordt een baken uitgezonden.

Nadien de hexfile v 0.8 opgehaald en in de pic gezet ,deze geconfigureerd,(dit werkte bij mij alleen met de ISO-CD versie.)

Maar nu zendt de tracker niet meer, ik kan wel een baken forceren met jumper 3, en de informatie uit het baken is ok.

Na 20 minuten wordt geen nieuw baken uitgezonden, heb ook smartbeaconing uitgeschakeld, maar helaas wordt geen baken uitgezonden.

Wie weet hier misschien een antwoord op ?, waarschijnlijk heb ik iets niet goed ingesteld.

De tracker is niet ingebouwd, maar wordt gebruikt voor een porto met GPS

Met vrgr en 73, Rinus PA3AZH

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#2 Bericht door PE1ICQ »

Rinus,

Kun je even laten weten welke waarden je voor iedere optie hebt ingesteld met het config programma?

Geeft de GPS zowel $GPGGA als ook $GPVTG data?

73, Arno PE1ICQ

Gebruikersavatar
PA3AZH
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2005, 17:08
Locatie: Leusden

#3 Bericht door PA3AZH »

Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie,ik gebruik hier een Garmin GPS-38, is al een ouder type, het interface is apart in te stellen als NMEA 0183 met versie 1.5 of 2.0.
versie 1.5 geeft $GPVTG, en 2.0 geeft $GPGGA.
Tracker v 0.7 werkt alleen met NMEA 2.0 bij mij. Tracker 0.8 doet het op geen van beiden.

De instellingen van v 08 zijn:

Beacon interval 0 (smart B)
TX del 50
Slow BR 2 min
Fast BR 60 sec
Slow STH 1 Knots
Fast STH 50 Knots

Hopelijk heb ik je voldoende info gegeven, 73 Rinus PA3AZH

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#4 Bericht door PE1ICQ »

Rinus,

Uit jouw antwoord leid ik af dat jouw GPS of $GPGGA of $GPVTG afgeeft. Maar om SmartBeaconing mogelijk te maken moeten ze beide achter elkaar worden afgeven door de GPS.

Als je ze niet beide tegelijk aan kunt zetten dan kies dan voor $GPGGA en zet "Beacon interval" maar op een vaste waarde (bijv. 10 minuten)
In dat geval wordt ook bij versie 0.8 iedere 10 minuten een baken uitgezonden.

//Arno

Gebruikersavatar
PA3AZH
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2005, 17:08
Locatie: Leusden

#5 Bericht door PA3AZH »

Arno,

Bedankt voor je snelle reactie, inderdaad $GPGGA en $GPVTG kunnen niet gelijktijdig ontvangen worden, de oorzaak is nu bekend.

Heb nog even op internet rondgekeken, en er zijn meerdere gps,n die dit hebben.
In mijn geval is dit geen probleem, ik wil de tracker als baken gebruiken, en met v 0.7 heb ik voldoende mogelijkheden.
Maar als er een versie komt met meer mogelijkheden, zoals v 0.8, dan wil je dat ook graag werkend hebben ...

Nogmaals bedankt Arno 73, Rinus, PA3AZH

Plaats reactie