Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-897

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-897

#1 Bericht door PD7MAA »

Lijkt mij een handig modem zonder al die kabels .
Heeft hier iemand ervaring mee ?

http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Adapt ... 3f31d314bd

Have fun
Bijlagen
bleut.png
bleut.png (119.32 KiB) 12607 keer bekeken
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#2 Bericht door PA3BAS »

Is leuk om je radio draadloos (best wel goede galvanische scheiding) te koppelen aan je computer voor CAT (HRD) of programmering. Data-modes (psk, packet) kan je er niet mee bedrijven.

Aan de andere kant, zo'n kabel kost ongeveerr evenveel als dit apparaatje, mits je bluetooth in je pc/laptop hebt zitten.
.... But will it blend?

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#3 Bericht door pe5jw »

Ik heb er 2 precies die.
Met android werkt het met pocket rxtx maar dan wel verie 6 en niet de nieuwste !
Er zit namelijk een bug in die nieuwe er word aan een compleet nieuwe versie van de software gewerkt.

Ik heb alleen wel een probleem met w8.1 en bt spp dus een seriële verbinding op de pc maken.
Krijg er 2 com poorten bij maar krijg het niet werkend.
Heb het nog niet op een ouder os geprobeerd.

Omdat de eerste de tablet versie was heb ik de pc versie ook gekocht dacht ik dat er mss verschil was.
Er is idd verschil maar dat is alleen de print en een paar dollar.
bt2.jpg
bt6.jpg
Bijlagen
bt3.jpg
Laatst gewijzigd door pe5jw op 01 jun 2014, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#4 Bericht door pe5jw »

Oja ik gebruik ook een jabra A210 voor de audio.
Ik er nog een paar liggen en wil er eenkastje bij maken voor bt cat/audio en de ptt mod.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#5 Bericht door KHoos »

Een detail: ik kwam een bouwbeschrijving tegen van een Bluetooth cat interface op http://forums.qrz.com/showthread.php?33 ... le-adapter en in de spreadsheet 'waiting list' staat dat deze bouwer ermee gestopt is om ze te verkopen, maar vooral:
These adapters are NOT recognised by Repeater and RepeaterBook Android apps.
The software developer has programmed a restriction that requires their original hardware.
RepeaterBook kan via een BlueCat interface direct van een geselecteerde repeater de frequentie/shift/ctcss naar je radio sturen, handig voor in de auto. Maar dus niet via andere interfaces, want de BlueCat is de "sponsor" van RepeaterBook. Met andere toepassingen zal het minder kritisch zijn, deze interfaces transporteren de seriele cat interface over bluetooth.
Verder een erg handig apparaatje, ik zie bijvoorbeeld een optie voor makkelijker satelliet portable werken: de laptop met gpredict op loopafstand zonder kabel ertussen.
Koos van den Hout callsign PE4KH

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#6 Bericht door PD7MAA »

Bedankt voor de reacties.

Jammer dat psk niet mogelijk is.

Have fun.
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#7 Bericht door Remco »

Ik ooit eens zo'n ding gemaakt volgens deze link.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#8 Bericht door pe5jw »

:) dat zijn ze zo'n beetje allemaal
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#9 Bericht door ----- »

Ik vond dit ook wel grappig om te kijken of ik het helemaal draadloos voor elkaar kan krijgen, en heb er ook een besteld, Bluetooth zit in mn laptop die op windows7 draait.

Alles werkte meteen op 9600bd en N1MM, echter heb ik een LDG AT897 tuner en die werkt op 4800Baud. Het was even klooien maar de Bluetooth adapter is nu op 4800Baud ingesteld en ik kan dus draadloos de set met cat bedienen en de tuner werkt weer.

Voor mn winkey2 CW-keyer heb ik DB9 RS232 RF Wireless Bluetooth Module HC-06 Slave Serial Port besteld en ook dat werkt prima via Bluetooth, zodat ik nu ook CW kan bedrijven (met het toetsenbord, geen sleutel)

Blijft het audio verhaal over, omdat ik al kan seinen hoef ik alleen te luisteren. Dit heb ik nog niet rond

Ik heb een Bluetooth audio transmitter met 3.5mm jack ingang besteld die met het A2DP protocol werkt, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Het ding blijft onzichtbaar in windows.

Ik zit nu te wachten op een Bluetooth ontvanger met A2DP protocol en een 3.5 mm jack uitgang die ik dan op mn laptop kan aansluiten zodat ik dan ook audio heb en de set volledig draadloos kan bedienen.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#10 Bericht door pe5jw »

PG8M schreef:echter heb ik een LDG AT897 tuner en die werkt op 4800Baud.
Die snap ik niet ik heb ook een at 897 maar die haalt alleen maar zijn spanning uit de cat aansluiting.
Schakelen gaat via de op de acc.
Ik kan qua snelheid instellen wat ik wil.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#11 Bericht door ----- »

De tuner haalt niet alleen de spanning van de cat-poort , hij bestuurt de set ook.

Als ik op het tune knopje op de tuner druk , wordt door de tuner de set naar AM mode geschakeld, en het vermogen wordt gereduceerd.
Vervolgens wordt zender geactiveerd en wordt er getuned. Daarna wordt de set weer automatisch naar de eerder ingestelde mode en vermogen teruggezet.

Dit alles wordt op 4800baud door de tuner geregeld en is niet te veranderen volgens de handleiding.

De tuner heeft een thru poort waar dus nu de bluetooth dongle op zit aangesloten, die dus nu ook op 4800baud draait.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#12 Bericht door pe5jw »

OK ik heb hem net even aangesloten omdat ik het zeker wil weten.
Die van mij doet dat dus echt niet, niks geen schakelen naar AM gewoon een carrier geproduceerd door de kabel in de acc.
IK heb ook even het voeding adapter kabeltje geprobeerd dus helemaal zonder cat werkt ook prima.
Zal wel een versie verschil zijn :wink:
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#13 Bericht door ----- »

de handleiding bladzijde 14
To initiate a memory tuning cycle, press and hold the Tune button on the front of the AT-
897Plus until the Status LED lights up. A memory tuning cycle will begin. The AT-897Plus will
force the transceiver into AM mode, change the power level to one that is appropriate for tuning,
and key the radio. When tuning is complete, the transceiver will return to the operating mode and
power level previously set.
Be aware that the AT-897Plus tunes in AM mode. The microphone input is live during
tuning, so anything you say will be heard while tuning
en verder op bladzijde 17:
Any rig control software on the computer must be set to use the 4,800 baud rate, as this is the
communication rate used by the AT-897Plus for controlling the radio.
Mijn tuner is ook alleen op de cat-poort aangesloten, niet op de acc-poort. Ik weet niet of je ook de PLUS versie hebt, maar ik weet niet anders dan dat het zo werkt.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#14 Bericht door pe5jw »

Kijk je hebt dus een ldg at897 Plus ik heb een ldg at897.
Versie verschil dus, opgelost.
BTW ik wist niet dat dat het verschil was dacht alleen meer geheugens.
Kan je de plus dan ook aansturen als een atas tuner ? zoals de fc40 ?
Ofwel wordt de swr door de set bepaald en niet in de tuner ?
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bluetooth Adapter convertor for YAESU-FT-817-FT-857-FT-8

#15 Bericht door pe5jw »

Op onze velddag mijn set via bluethooth (en ook audio via bluetooth) aan de picknick tafel zitten besturen :)
Werkte prima maar de afstand mocht niet meer als een meter of 10 zijn, verder weg ging fout.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie