Ur5eqf

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
PD0WVD
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2011, 12:28
Roepletters: PD0WVD

Re: Ur5eqf

#31 Bericht door PD0WVD »

Volgens mij is dat het inderdaad !

Ik ga het vanavond eens proberen verder ziet het er allemaal mooi en handig uit...

73's
Willem

PD0WVD
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2011, 12:28
Roepletters: PD0WVD

Re: Ur5eqf

#32 Bericht door PD0WVD »

Druk aan het knutselen met het programma maar het wil nog niet helemaal lukken wat ik eigenlijk wil.

Hij zoekt nu inderdaad de call op maar komt dan met een mooi plaatje in beeld :-)
Als ik dan op de knop zoeken op internet druk komen de verdere gegevens erbij te staan maar ja handig zou zijn als hij dat direct laat zien.

Verder werkt het tot nu toe goed ook de digi modes je hebt wel keuze uit een heleboel instellingen !

73's
Willem

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ur5eqf

#33 Bericht door PD9CN »

Ik heb een vraag of hulp nodig :roll:

Wat is de beste manier om de External programma's toe te wijzen.
Dit lukt me niet geheel vlekkeloos :?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ur5eqf

#34 Bericht door PD9CN »

Het toewijzen van External programma's is ook opgelost en Up-And Running :mrgreen:
Wordt steeds enthousiaster van het programma :D

Tnx :wink:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#35 Bericht door PA3EYC »

Oplossingen graag even melden op dit forum zodat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen.

Het toewijzen van externe programma's kan pas als je dat programma ook daadwerkelijk op je computer hebt staan.
In UR5EQF zijn standaard al verwijzingen naar subdirectory's opgenomen waar, na een standaard installatie, het programma zou moeten staan.
Anders kan je in >Settings >External >Bladeren de juiste file selecteren.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#36 Bericht door PA3EYC »

Er moet natuurlijk >Settings >External programs >Bladeren staan maar ik kan het niet meer wijzigen. Vandaar extra reactie.
'73, Maarten -PA3EYC-

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ur5eqf

#37 Bericht door PD9CN »

Wat ik doe ik instaleer de digitale programma's die in samenwerking kunnen met UR5EQF Log.
Rechtstreeks in de in de opgeslagen en geïnstalleerde map van UR5EQF.

Als voorbeeld ik instaleer JT65HF en instaleer hem rechtstreeks in de map van UR5EQF_Log-3 map die bij mij op de C schijf staat.
Als je het programma installeert vraagt deze wil je een desktop snelkoppeling maken dit altijd doen.

Dan open ik UR5EQF Log en ga naar External programs vind je onder settingen van het programma UR5EQF ( is de twee de van onder)
Open de map die bij de JT65HF hoort zoek dan naar de C schijf dan naar de map UR5EQF klik deze open krijg je de bestanden te zien.
Dan zoek je naar JT65HF als je die gevonden heb klik je deze open en dan zie de snelkoppeling staan van JT65HF selecteer deze zo dat dat deze in de map komt.
Zorg wel dat je op het einde op save drukt.

Zo werk het hier perfect.
En je kan de snelkoppeling ook nog op je bureaublad zetten zo kan je evt. afzonderlijk met programma's werken.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd heb :roll:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ur5eqf

#38 Bericht door PD9CN »

PA3EYC Maarten,

Ben benieuwd hoe jij het progamma MMARVI in UR5EQF draaiend heb gekregen.

Ik krijg dat niet voor elkaar hoe ik het ook probeer.
Het lukt me niet om het progamma tevoorschijn te krijgen in 1 van de External mappen.

Of ik hem nu direct in de map UR5EQF installeer of op de C schijf hij vind die geïnstalleerd map niet.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#39 Bericht door PA3EYC »

Cor,
De engine van MMVARI is standaard in UR5EQF en hoef je niet te installeren. Dit is dus geen "external programm".
Klik op >Modules >Digital modes dan wordt de MMVARI engine gestart.
Succes.
'73, Maarten -PA3EYC-

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ur5eqf

#40 Bericht door PD9CN »

Kijk dat wist ik niet dat MMAVRI al voor geprogrammeerd was onder de Modules >Digital modes bedankt.
Daar heb begin van de week al wat verbindingen mee gemaakt en dat ging uitstekend :mrgreen:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Ur5eqf

#41 Bericht door PA0CMU »

Na jarenlang alleen met zelfbouw en oude transceivers gewerkt te hebben die niet voorzien zijn van een CAT interface, kan ik me met een Elecraft K2 nu ook eens verdiepen in die zaken.

Gisterenavond heb ik het logprogramma van UR5EQF op mijn XP computer (P4/2,26G - 1G RAM ) gezet. De installatie liep vlot en de K2 besturing kreeg ik ook aan de praat. Daarna nog wat rondgekeken in allerlei menu's om mezelf een beeld te vormen van de mogelijkheden.
Nu ik echter serieus aan de gang wil en verlegen zit om enige uitleg, blijkt de website waar een helpfile zou moeten staan (url in het linker menu van UR5EQF's website) besmet te zijn met Malware en vertikt Google Chrome de toegang daartoe. Heeft iemand die Helpfile beschikbaar of is er elders een andere link?

Los daarvan, hoe log je een QSO? Ik zie nergens een soort van Enter-toets, behalve iets met twee groene pijltjes naast het callsign invoerveld maar als ik daarop klik gebeurt er niks.
Edit: Gevonden: ALT+S (je verwacht CRTL+S !)

Ik loop nog niet direct warm voor dit programma zoals meerderen van jullie. Misschien komt dat nog, maar de eerste indruk ....?
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
pd0mjc
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2007, 12:11
Roepletters: Pd0mjc
Locatie: deventer

Re: Ur5eqf

#42 Bericht door pd0mjc »

Normaal gesproken staat in mijn psk eind geprek en wolkje waar in staat dat hij automatisch de verbinding op slaat.
En als ik verbindingen maak op 2 meter dan zet ik die gewoon in het logboek pas ff de info aan data band en tijd dan links boven knopje opslaan ( zwart) drukken) en klaar is kees. Het

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Ur5eqf

#43 Bericht door PA0CMU »

De tooltip van dat zwarte floppy icoon meldt dat er iets gebeurt in het "Callbook", dat lijkt mij niet het "Logbook". Ik puzzel nog wel even verder. Met ALT+S werkt het in ieder geval.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: Ur5eqf

#44 Bericht door ON5GM »

Hallo OM's

Ik kan het logprogramma niet meer downloaden. Is dat bij jullie ook zo ?

73 de Mark
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

PD1AW
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:31
Roepletters: PD1AW

Re: Ur5eqf

#45 Bericht door PD1AW »

Vladimir Kovrizhenko ( UR5EQF ) SK 2014/04/19

Hoop dat zijn nalatenschap in ere wordt gehouden.

Helaas is de UR5EQF website nu niet bereikbaar
73,
PD1AW (Toni)

Plaats reactie