mscan met multiscan modem probleem

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

mscan met multiscan modem probleem

#1 Bericht door PA1 »

Ik gebruik Mscan (sstv) met een multiscan modem. Dit heeft altijd goed gewerkt op een P2 300 Mhz. Ik heb 'm nu aangesloten op een P4 2,4 Ghz en nu stopt mscan met de uitzending, zelfs al na 3 seconden. Er is dan alleen een constante toon te horen. Ook op een 1,6Ghz lap getest en daar precies hetzelfde. Hij begint wel, je hoort de tonen veranderen en dan ineens een constante toon. In soundcard mode doet ie dat niet, alleen als de interface op multiscan staat. Rara..

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

#2 Bericht door PA1 »

Update:

tijdens het zenden gaat de processor naar 100%, ik denk dat het daarom fout gaat. Met de dos versie werkt het wel.

Is er nog andere software wat te gebruiken is met het multiscan modem?

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Opgelost

#3 Bericht door PA1 »

Opgelost:

Het blijkt dat mscan alleen goed werkt onder win95/98. Onder win NT, ME en XP is er geen directe geheugen aansturing van de compoort. Daardoor loopt ie zeer traag onder xp en werkt ook niet goed meer..

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#4 Bericht door PD1AEC »

Je zou ook nog kunnen proberen om het programma in "compatibility-modus" te draaien: rechtsklikken op het uit te voeren bestand->eigenschappen->tabblad compatibiliteit, hier zou je kunnen testen of Windows 95/98 modus werkt....of dit het probleem met de compoort oplost weet ik niet, maar is wellicht het proberen waard.

Remco

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

#5 Bericht door PA1 »

Hoi Remco,

Dat had ik al geprobeerd maar dat werkte ook niet. Dankzij het forum op tweakers.net zag ik waarom het niet werkte. Kom daar maar eens achter 8) Inmiddels draait het op een oude AMD K6 met win98 :D

Plaats reactie