Nieuwe versie KF161-Tracker is nu beschikbaar.

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Nieuwe versie KF161-Tracker is nu beschikbaar.

#1 Bericht door PE1ICQ »

Hoi,

De updates zijn klaar. Zowel de aprstracker firmware (v 0.8) en ook de KF161-Tracker bouwbeschrijving (v 1.30) zijn gereleased.

Meer info en downloads:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/~pe1icq/projects.html

Op dit moment levert het Museum nog steeds de vorige versie uit. Dat ligt niet aan Cor of andere vrijwilligers van het Museum, maar dat komt omdat ik simpelweg de nieuwe versie nog niet aan Cor heb overgedragen.
Tot dat is gebeurd kunnen jullie de nieuwe versies gewoon downloaden van bovenstaande link.

73, PE1ICQ, Arno

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#2 Bericht door PH7W »

Goed bezig Arno! :D

Ik zit met het volgende "probleem".

Ik heb de slede van de KF-161 met wat moeite netjes in de auto gemonteerd. Om via RS-232 te programmeren, zou ik het geheel weer uit moeten bouwen, of aan de trackerprint moeten solderen om de microcontroller te voorzien van spanning. Ik zou daarom liever de microcontroller m.b.v. een losse programmer voorzien van de nieuwe software, maar daarvoor moet ik dan wel de .HEX hebben die ik in kan laden in de software van de programmer.

Kan ik ergens de .HEX bemachtigen, of wordt die niet vrijgegeven?
Jorg | PH7W

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

#3 Bericht door pe1rxq »

De hex file en ook de complete source code (dan kun je zelf aanpassingen maken) is te vinden op http://sharon.esrac.ele.tue.nl/users/pe1rxq

Jeroen

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#4 Bericht door PE1ICQ »

Hoi,

Jeroen heeft al aangegeven waar je de complete source kunt downloaden. En ondertussen is de KF161-Tracker pagina op de site van het Museum ook aangepast. Als je zelf je PIC wilt voorzien van nieuwe firmware dan kun je ook daar de losse .HEX file downloaden.

Overigens... Om de firmware te upgraden zul je toch de PIC uit het apparaat moeten halen. Via de RS232 aanluiting van de tracker kun je de PIC niet opnieuw "flashen", en ook zit er geen In-Circuit-Programming mogelijkheid op de print. Je zult de PIC uit de voet moeten halen, en deze in een programmer moeten stoppen.

Ook handig om te weten is dat op de nieuwe KF161-Tracker CDROM niet alleen de nieuwe bouwbeschrijvingen staan, maar ook de aprstracker source code, source code van picprog, en een schema van een simpele PIC programmer. Het is een bootable CDROM en zal na opstarten van je PC automatisch in het configuratie programma van de tracker komen. Je kunt dit afsluiten met Ctrl-C.
Als je dan een picprogrammer op de seriële poort van je PC aansluit en het commando picupd ingeeft dan zal je PIC van nieuwe firmware worden voorzien.

Op http://sharon.esrac.ele.tue.nl/~pe1icq/projects.html en op de website van het Museum kun je download links vinden van het ISO image van deze bootable CDROM.

//Arno

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#5 Bericht door PH7W »

Ik ben vanmiddag geprobeerd om de nieuwe software aan de praat te krijgen. Helaas is het niet gelukt. Ik liep tegen twee problemen aan:

- Er zitten twee HEX-files in de TAR (één met de extensie .hex en één met de extensie .HEX
- Na het programmeren wilde de configuratietool niet verbinden (ik heb de bootable linux disk van de website en de wintool geprobeerd, waarbij de linux tool te kennen gaf niet te kunnen verbinden op COM1 en de wintool een version conflict als error gaf)

Hellup!
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#6 Bericht door PE1ICQ »

Beide files bevatten hetzelfde programma. De file met .HEX extensie is afgeleid van de file met .hex extensie. Het verschil is dat de .HEX file in DOS text formaat is (dus met CR/LF regelafsluitingen).
Sommige programmers onder Windows kunnen niet lekker overweg met hex files in Unix text formaat, dus vandaar dat beide in de tar file zitten.

Het config programma dat op het bootable CDROM image staat, kan overweg met zowel de oude als de nieuwe firmware. Dus als je een stap-voor-stap test wilt uitvoeren, dan kun je dat configprogramma eens loslaten op een tracker met de oude firmware.
Werkt dat wel, dan is er iets mis gegaan met het programmeren van de PIC.

Het oude windows configtooltje werkt niet meer met de nieuwe firmware. Dus die melding van een "version conflict" klopt als je deze combinatie met elkaar probeert te laten praten.

Als je er niet uit komt, dan geef maar een gil. Je woont dicht genoeg in de buurt om een keer een afspraak te maken. :)

Plaats reactie