De DCD van een Landolt TNC2C-H ???

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

De DCD van een Landolt TNC2C-H ???

#1 Bericht door PD2RLD »

Hallo,

Ik heb onlangs een mooie Landolt TNC2C-H op de kop getikt. 1k2, 9k6 en dat alles in één modem. Heel prachtig...maar...

Ik heb een soortgelijke TNC2S van Symek en nou zit ik met het volgende probleem, waar ik niet uitkom.

Ik wil deze TNC (De Landolt dus) gaan gebruiken voor UI-View. Echter, als ik bij de COMMS-setup van UI-View kies voor KISS-mode en vervolgens TF aanklik (in de Landolt zit The Firmware) dan doet zich het volgende probleem voor: Als de squelsch van de ontvanger open staat (ruis dus), dan zend de Landolt TNC niet! Zet ik de squelsch dicht, dan werkt deze wel gewoon normaal.

Echter, ik heb dus een soortgelijke TNC2S en die heeft dat probleem niet. Als de squelsch van de ontvanger open staat, zend hij gewoon.

Dat is ook zo met de Landolt, maar, onder DOS met Digi_Ned. Zodra ik AX25_MAC laad, samen met de bijbehorende ini-file, dan werkt de Landolt wél gewoon als de squelsch open staat! Maar in UI-View niet!?

De kiss.ini file in DOS stuurt dit commando naar de Landolt TNC om hem in kissmode te zetten: ^X\e@K

In UI-View selecteer ik de optie TF die dit stuurt:
^M
^[@K

Beide commando's zijn dus identiek volgens mij, beide zetten ze de TNC in Kiss, maar in Windows, dus met AGW of UI-View, dan wil de TNC niet zenden als de squelsch van de TRX open staat, in DOS werkt dit echter wel.

Iemand enig idee welk commando ik moet toevoegen in UI-View?
Ik heb de handleiding even bekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van, geen van alle commando's wil werken, zal vast wel komen omdat er KISS-mode gebruikt wordt en dat de TNC verder geen commando's accepteerd.

Ik hoop dat bovenstaand een beetje helder is en dat hopelijk iemand weet wat ik kan doen aan het squelsch-probleem van de Landolt TNC.

Roland.

Plaats reactie