Welke favorits gebruiken jullie voor PSK/RTTY/ed?

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Welke favorits gebruiken jullie voor PSK/RTTY/ed?

#1 Bericht door elsinga »

Hallo,

sinds mijn ZS6BKW hangt en ik nu op alle banden met een fatsoenlijke SWR kan uitkomen (hoera! :)) ben nik aan het nadenken over het optimaliseren van DM780 (onderdeel van HRD). Ik heb de macro's al aardig netjes, maar nu viel me op dat de standaard frequentie favorits niet helemaal overeenkomen met het bandplan. Zo waren er voor BPSK op 40m alleen 7,040 en 7.070 aanwezig, terwijl de oproepfrequentie 7.035 is en het bandgedeelte voor digimode doorloopt tot 7.060.

Nu wordt voor digimode de USB stand gebruikt, waardoor ik de 100Hz-3kHz boven de ingestelde frequentie kan gebruiken. Ik heb dan ook gelijk een favorit van 7.035 Mhz aangemaakt voor PSK en ik zag daar ook veel activiteit (meer dan op 7.040 en hoger ;)).

Zijn er amateurs die al een netjes setje van favorits hebben aangemaakt in de loop der tijden? Of amateurs die me wat op weg kunnen helpen?

Vraag: in welke bandgedeelten worden de verschillende digimodi normaal gebruikt? Ik ben dan op zoek naar een ondersheid tussen bijvoorbeel PSK en RTTY/Olivia/MFSK/etc, want welk bandgedeelte digimode in het algemeen gebruikt kan/mag worden kan ik uiteraard uit het bandplan halen. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie