Hoeveel van 'ons' amateurs heeft een TV antenne ipv kabel?

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

Hoeveel van 'ons' amateurs heeft een TV antenne ipv kabel?

#1 Bericht door angelo »

Ik lees net dat de deadline 1 maand vooruit geschoven is maar na 27 november zullen de Nederlandse zenders niet meer analoog te ontvangen zijn via de ether. Waarom moeten 220.000 huishoudens, mensen van wie de kabelboeren vinden dat ze te ver weg van een dorpskern wonen of nooit een kabelaansluiting hebben gehad verplicht overschakelen naar sateliet ? Terwijl de ene na de andere woningstichting probeert de parabool antennes van de huizen te krijgen en zelfs in de meest digitaal ingestelde landen ze juist bijna alles analoog aanbieden... Schijnbaar zou het moeten zijn om de kosten te drukken, maar waarom moet er dan 2 miljoen MEER uitgegeven worden om bijv regioned uit te laten zenden ?

hoeveel van ons zendamateurs wonen er in een gebied waar geen kabel-tv is? hoeveel maken gebruik van analoge ether-tv ? schijnbaar zal er wel een leuk bedrag aan de frequentiebanden vast zitten zoals ze geflikt hebben met de UMTS licenties waardoor halve telco's failliet zijn gegaan en er duizenden mensen op straat zijn komen te staan zonder baan omdat dat de snelle manier was om geld te besparen. waar worden die vrijgekomen frequenties aan verkocht, en gaan 'wij' daar last van krijgen zoals bij radio-vaillant ? :roll:
No good deed goes unpunished.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Hoeveel van 'ons' amateurs heeft een TV antenne ipv kabe

#2 Bericht door Theo Postma »

angelo schreef:Ik lees net dat de deadline 1 maand vooruit geschoven is maar na 27 november zullen de Nederlandse zenders niet meer analoog te ontvangen zijn via de ether. Waarom moeten 220.000 huishoudens, mensen van wie de kabelboeren vinden dat ze te ver weg van een dorpskern wonen of nooit een kabelaansluiting hebben gehad verplicht overschakelen naar sateliet ? Terwijl de ene na de andere woningstichting probeert de parabool antennes van de huizen te krijgen en zelfs in de meest digitaal ingestelde landen ze juist bijna alles analoog aanbieden... Schijnbaar zou het moeten zijn om de kosten te drukken, maar waarom moet er dan 2 miljoen MEER uitgegeven worden om bijv regioned uit te laten zenden ?

hoeveel van ons zendamateurs wonen er in een gebied waar geen kabel-tv is? hoeveel maken gebruik van analoge ether-tv ? schijnbaar zal er wel een leuk bedrag aan de frequentiebanden vast zitten zoals ze geflikt hebben met de UMTS licenties waardoor halve telco's failliet zijn gegaan en er duizenden mensen op straat zijn komen te staan zonder baan omdat dat de snelle manier was om geld te besparen. waar worden die vrijgekomen frequenties aan verkocht, en gaan 'wij' daar last van krijgen zoals bij radio-vaillant ? :roll:
Je hebt het begrepen.
Wij wonen in een buiten gebied, en elke boerderij heeft kabel gekregen dankzij eeen links bestuur.
Later is dit kabel net werk verkocht aan kabel boer
Essent.
Met de opbrengst ervan zijn mooie buurthuizen en zwembaden gemaakt.
Even terzijde, heb jij ooit wel eens AM ATV gemaakt op 70 cm?
Dan weet je hoeveel moeite je moet doen om vermogen te maken.
Zet de schakeling om naar klasse c, en je had zo maar 10 keer meer vermogen.
Bij Nozema waren ze ook niet gek en hebben de sync er snel bij gepulst.
Dit kost je het meeste vermogen, de sync puls, die er negatief bij staat.
P AM, een andere wijze om je modulatie er bij op te zetten.
Maar wel heel efficient.

Digitaal betekend meer voor minder geld.
De huidige legale gebruiker komt voort uit de overheid.
En jij maar vragen stellen waarom je beeld slechter wordt, zie dan blokken, en je meer geld moet gaan betalen.

Nee, visie hadden ze wel hier in het dorp, die linkse rakkers.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

afgezien van dat ik denk dat een gemeente zowiezo geld had moeten hebben om buurthuizen en zwembaden te kunnen bouwen moet ik bekennen dat ik altijd problemen heb gehad met het bouwen van eindtrappen... de rest nooit geen problemen mee gehad, maar eindtrappen mislukten altijd.
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
anemoon
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 dec 2005, 19:21
Locatie: Dodewaard (Gld)
Contacteer:

Kabel?

#4 Bericht door anemoon »

Ik woon in Dodewaard (Neder-Betuwe) en ook hier hebben we in het buitengebied geen kabel-aansluiting.
Vrijwel alle dijkhuisjes en boerderijen hier hebben nog gewone "ouderwetse" antennes, zelfs vaak nog binnen bovenin de nok, om de rustieke huisjes niet te ontsieren :D
Slechts enkelen stappen langzamerhand over op satellietschotels, die dan ook nog ergens onopvallend bevestigd worden.

In het dorp zelf is er wel kabel, maar ook alleen standaard-pakket (UPC) en géén digitaal.

Anneke

PD5MSF
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 apr 2007, 15:48
Locatie: Noordwolde
Contacteer:

#5 Bericht door PD5MSF »

ik woon in het bos, buiten het dorp.
Ik heb nu digitenne, en moet zeggen dat we hier prima dekking hebben. voor die 7 euro wat het kost ben ik dik tevreden.
het kostte echt wel miljoenen om die analoge tv zenders in de lucht te houden, wat dat betrefd is er flink wat besparing opgetreden.
Rookworst zonder R is ookworst

Vaak mobiel te bereiken op de 2 en 70 repeaters van Meppel en heerenveen.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

hoeveel van de mensen die analoog kijken hebben niet ook al jaren een schotel, die willen toch ook al jaren wat meer dan alleen nederland 1, 2 en 3. Bij ons in het dorp hebben alle boerderijen ed. al jaren zowel een analoge antenne als een schotel. Of ze die analoge antenne ook nog gebruikten weet ik niet, misschien waren ze te lui om hem weg te halen.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

#7 Bericht door PA1 »

Ik heb al sinds 1987 een schotel omdat ik toen ook in het buitengebied woonde. Nu woon ik in een dorp waar we dat "prachtige" UPC hebben, dus heb ik de schotel maar meegenomen omdat je van de beeldkwaliteit van UPC de tranen in de ogen springen... En ik had een camping antenne op zolder :D

Plaats reactie