KPN ontvanger Motorola VIP1760

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

KPN ontvanger Motorola VIP1760

#1 Bericht door pa0sjm »

Misschien is dit niet de goede plaats voor deze vraag , maar ik waag het er maar op . :oops:
Van iemand kreeg ik een apparaat aangeduid als Motorola VIP1760 . Het is geleverd geweest door KPN en omdat deze werd vervangen door een nieuwere uitvoering , kreeg ik deze unit om eens te bekijken . Maar ... wat kan ik hier nu mee doen ? Ik zie aan de achetrkant 2 scart pluggen waarbij staat TV en VCR . Dan 2 audio connectors L en R ; 2 video connectors ( cinch ) en daar staat ook nog S/PDIF1 bij ; dan komt er een vreemd uitziende connector met de aanduiding S/PDIF2 . Verder een USB aansluiting en een ethernetconnector . Netspannings aansluiting en een aan/uit schakelaar .
Als ik in het apparaat kijk zie ik een HD van 16 Gb . Iets van een tuner of zo kan ik niet ontdekken . Kan ik dit apparaat nu niet als recorder gebruiken ... daarbij is het me dan nog wel onduidelijk hoe ik een TV signaal in dit apparaat zou kunnen krijgen ... we hebben thuis een lokaal CAI systeem en ik denk dat dit apparaat moet worden gebruikt in combinatie met andere , door KPN verstrekte apparatuur . Op de handleiding staat : tv-ontvanger met harddisk recorder . Graag wat meer uitleg van iemand die er meer van weet . Weggooien vind ik nu ook weer jammer ... evt. zou de HD in een pc kunnen worden gebruikt , denk ik .
Ik kijk uit naar een reactie .. met dank .
73 , Stef pa0sjm
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#2 Bericht door SM0FLY »

pa0sjm schreef:Misschien is dit niet de goede plaats voor deze vraag , maar ik waag het er maar op . :oops:
Van iemand kreeg ik een apparaat aangeduid als Motorola VIP1760 . Het is geleverd geweest door KPN en omdat deze werd vervangen door een nieuwere uitvoering , kreeg ik deze unit om eens te bekijken . Maar ... wat kan ik hier nu mee doen ? Ik zie aan de achetrkant 2 scart pluggen waarbij staat TV en VCR . Dan 2 audio connectors L en R ; 2 video connectors ( cinch ) en daar staat ook nog S/PDIF1 bij ; dan komt er een vreemd uitziende connector met de aanduiding S/PDIF2 . Verder een USB aansluiting en een ethernetconnector . Netspannings aansluiting en een aan/uit schakelaar .
Als ik in het apparaat kijk zie ik een HD van 16 Gb . Iets van een tuner of zo kan ik niet ontdekken . Kan ik dit apparaat nu niet als recorder gebruiken ... daarbij is het me dan nog wel onduidelijk hoe ik een TV signaal in dit apparaat zou kunnen krijgen ... we hebben thuis een lokaal CAI systeem en ik denk dat dit apparaat moet worden gebruikt in combinatie met andere , door KPN verstrekte apparatuur . Op de handleiding staat : tv-ontvanger met harddisk recorder . Graag wat meer uitleg van iemand die er meer van weet . Weggooien vind ik nu ook weer jammer ... evt. zou de HD in een pc kunnen worden gebruikt , denk ik .
Ik kijk uit naar een reactie .. met dank .
73 , Stef pa0sjm
Hoi Stef,

Dit al geprobeerd ?

http://www.google.nl/#hl=sv&source=hp&q ... fp=1&cad=b

73/Bram

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#3 Bericht door pd1rh »

Interactive TV.
Zal denk ik gaan analoge receiver inzitten...
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#4 Bericht door pa0sjm »

Bram , damk je voor antwoord en ik had al eens gegoogled . Maar daarmee kom ik er niet uit . Er wordt daar zelfs gezegd dat de interne HD van de 1760 80 Gb is , maar die is 160 Gb . Ik vind daar geen gebruiksinfo . :(
Dan komt Reijndert er dichter bij ... die zegt dat er geen analoge ontvanger inzit . Er werd daar inderdaad gebruik van Interactieve TV gemaakt . Maar misschien , Reijndert kun je me daar iets meer van vertellen .... bijv. welke apparatuur er verder nodig is , want dit apparaat staat natuurlijk niet alleen daar te spelen . Ik denk zalfs dat ik er zo zondermeer niets aan heb , of het zou de HD moeten zijn die dan in een pc kan worden gezet .
Ik dacht het ding te kunnen gebruiken als een soort video recorder .
Bedankt allebei ... en nog even voor Bam in het hoge noorden .... nou , wij hebben nu ook een pittig wintertje , hoor !
73 .. Stef
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Keesschermer
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jan 2010, 13:00

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#5 Bericht door Keesschermer »

Hallo Stef

Het is een Iptv digitale ontvanger over DSL. Dus je kan over Adsl Ip Tv kijken..
Er zijn een aantal providers hier in nederland dit dit aanbieden als service.

Zoals Tele2 dat ik weet. Maar deze hebben hun eigen ontvanger
Xmsnet doet dit ook maar dan via Glasvezel.

En zo zullen er nog een paar zijn die dit aanbieden.
Zo ook denk ik KPN.

Veel plezier met je speel doosje.

Kees

Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#6 Bericht door pa0sjm »

Klopt helemaal , het is gewoon een digitaal gedoe met die TV ontvangst . Dus .. als opslag van video heb ik er zondermeer niks aan . Het gaat bij de vorige eigenaar om TV , Radio , Telefoon en Internet . Dus .. ik zou alleen de HD eruit kunnen halen , deze is 160 gB .
Ierdereen bedankt voor reacties en
wat mij betreft is dit opgelost .
Stef , pa0sjm
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: KPN ontvanger Motorola VIP1760

#7 Bericht door pa0sjm »

sm0fly schreef:
pa0sjm schreef:Misschien is dit niet de goede plaats voor deze vraag , maar ik waag het er maar op . :oops:
Van iemand kreeg ik een apparaat aangeduid als Motorola VIP1760 . Het is geleverd geweest door KPN en omdat deze werd vervangen door een nieuwere uitvoering , kreeg ik deze unit om eens te bekijken . Maar ... wat kan ik hier nu mee doen ? Ik zie aan de achetrkant 2 scart pluggen waarbij staat TV en VCR . Dan 2 audio connectors L en R ; 2 video connectors ( cinch ) en daar staat ook nog S/PDIF1 bij ; dan komt er een vreemd uitziende connector met de aanduiding S/PDIF2 . Verder een USB aansluiting en een ethernetconnector . Netspannings aansluiting en een aan/uit schakelaar .
Als ik in het apparaat kijk zie ik een HD van 16 Gb . Iets van een tuner of zo kan ik niet ontdekken . Kan ik dit apparaat nu niet als recorder gebruiken ... daarbij is het me dan nog wel onduidelijk hoe ik een TV signaal in dit apparaat zou kunnen krijgen ... we hebben thuis een lokaal CAI systeem en ik denk dat dit apparaat moet worden gebruikt in combinatie met andere , door KPN verstrekte apparatuur . Op de handleiding staat : tv-ontvanger met harddisk recorder . Graag wat meer uitleg van iemand die er meer van weet . Weggooien vind ik nu ook weer jammer ... evt. zou de HD in een pc kunnen worden gebruikt , denk ik .
Ik kijk uit naar een reactie .. met dank .
73 , Stef pa0sjm
Hoi Stef,

Dit al geprobeerd ?

http://www.google.nl/#hl=sv&source=hp&q ... fp=1&cad=b

73/Bram
Ja , heb ik gekeken ... dat PDF bestand gaf veel info . bedankt Bram !!
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Plaats reactie