Mijn eerste ISS SSTV plaatje

Alles over ATV, SSTV enz.
Bericht
Auteur
PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Mijn eerste ISS SSTV plaatje

#16 Bericht door PA3 »

Je kunt hoog gaan, maar ook ver. Ik had goede ontvangst circa 10 meter van huizen verwijderd en 4 meter hoog (1.5 meter pvc pijp op de schuur). De openingshoek is dan klein genoeg om boven de 15 graden elevatie goede plaatjes te krijgen. --Hans

Janos
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 jul 2009, 16:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mijn eerste ISS SSTV plaatje

#17 Bericht door Janos »

Ik denk dat het een probleempje wordt om daarvoor mijn schuur te verplaatsen. :lol:
Deze staat 2 meter van mijn huis en de antenne staat al op de uiterste hoek.
Naar noord en zuid heb ik goed zicht maar voor oost en west moet ik echt omhoog.
Ik zou op de schuur hoger kunnen gaan maar dan krijg ik weer problemen met de ,,schoonheidscommissie,,.
Bovendien gaat hij dan te veel wind vangen en moet ik gaan schoren.
UBC3500xlt, UBC220xlt, COM202 met discriminator uitgang, COM213 met discriminator uitgang
3x JPole 144-300-430 MHz, 6 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz all home-made

***Luister Amateur***

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Mijn eerste ISS SSTV plaatje

#18 Bericht door PA3 »

Aan de schoonheid kan niet veel gebeuren, dat is in ieders ogen anders. Maar die baco mastdelen kun je gerust 6 op elkaar zetten zonder te tuien. Stel je neemt twee antennebeugels (bij je lokale satellietwinkel) en bevestigt die aan de muur (tussenruimte zo veel als het kan, maar wel op 1,20 m hoogte van de grond), dan kun je die delen van onder af naar boven schuiven. Vastzetten draaien maar. Een andere manier is ze vastsjorren aan een balkonhek of iets dergelijks. Een kennis van me doet dit zonder problemen. Het is glasfiber, dus het kan een stootje hebben. Succes,

Hans

Plaats reactie