ATV ISS 23/13 beste keuze

Alles over ATV, SSTV enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

ATV ISS 23/13 beste keuze

#1 Bericht door PC1L »

Zijn er mensen die ervaringen hebben opgedaan met bepaalde soorten van antennes inzake ATV ISS ?

Wat zijn de beste keuzes voor een basis station 23 en 13 cm ? Waarbij tevens geldt : elevatie en azimuth PC gestuurd. Het betreft de wat grotere antennes, dus bv geen Arrow antennes of kleine ( non ) circulair yagi antennes ed ..

Naast de populaire kruisyagi ( meestal RHCP LHCP ) en Helix ( meest RHCP ) kan ik mij voorstellen om voor deze banden een parabool te gebruiken maar welke ? En welke polarisatie wordt dan ingesteld ? Iemand die daar positieve ervaringen mee heeft opgedaan ?

Zijn er mensen die met ( RHCP ) Helix op deze banden gewerkt hebben en zijn daar succesvolle verbindingen mee gemaakt op ATV gebied ?

Voor zover mij bekend is ISS momenteel alleen QRV met digitale TV, is dat ook zo ? Je kan nooit weten hi :lol: Indien ja dan zou de schotel waarschijnlijk niet al te groot hoeven te zijn wat de montage op de boom ( te eleveren antennes ) eenvoudig zal kunnen zijn.

Misschien een paar nuttige tips inzake ? Met dank voor eventueel antwoord.

Omdat dit topic ook erg inpast in de rubriek Satelliet en EME heb ik daar ook maar een copie geplaatst hopenlijk is dat toegestaan :mrgreen:.

Plaats reactie