Ik heb mijn programmer binnen gekregen en heb een bijzondere ontdekking gedaan. De 24C04's die ik nieuw aangeschaft had, blijken allemaal anders te werken. Maar geen van alle eproms doet wat je verwacht (foutmeldingen, soms niet lezen, andere weer niet schrijven, etc). Schijnbaar heb ik chinese fakes te pakken. Ik heb de programmer binnen en had de channelized eproms eens uitgelezen. Daar stond slechts deze informatie in:
Bijlage:
Weergave inhoud eprom.jpg [ 81.59 KiB | 5623 keer bekeken ]
Het rode getal had ik gewijzigd, want in deze van mij stond de frequentie vast op 433.250 (bijna goed!). Verder was de eprom leeg.
Daarna heb ik de eprom data even opgeslagen en de originele eprom gewist door deze te schrijven met allemaal FF. Dat ging zonder foutmeldingen en toestanden in één keer goed. En de Pulsar is nu vrij instelbaar!
Dus ook mijn twijfel is nu weg. Roel, Vincent en ik hebben ondervonden dat het plaatsen van een lege eprom inderdaad werkt. Nou moet je nog je bandfilters ombouwen. Volg de instructies van Vincent in eerder genoemde link voor meer info. Ik heb geluk met de modellen die ik voor iemand moet ombouwen; die zat maar 1 MHz ernaast, dus die filters zullen al goed staan. Ik ga hem zo even aan de spectrum analyzer hangen.