ATV Tijdens JOTA 2007

Alles over ATV, SSTV enz.
Bericht
Auteur
pe1br
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#16 Bericht door pe1br »

Ik heb gisteren me ATV spullen opgebouwd bij scouting de Pakawevers in Neede (PC2KY/J) en we hadden B5 heen en terug op de repeater twente http://www.pi6twe.nl/ 23cm zenden 3 cm ontvangen.

Vandaag rij ik de Mobiele Equipe maar er zijn zendamateurs genoeg aanwezig dus er zullen zeker een aantal verbindingen gemaakt worden vanuit Neede.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#17 Bericht door PA5COR »

Prima Jota gehad.

Op 15 meter en de fullsize loop Brazilie, USA oostkust met 100 watt.

Rest Europa incl Malta etc, 100 tot 800 watt op de eigenbouw FD-4 en Loop.

Cor

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#18 Bericht door pe5jw »

Theo Postma schreef:PA3GIL/J komt perfect over PIZOD.
Zo te zien is er geen tekort aan kabels :lol:

Groeten,
Theo
Je we hebben het even geprobeerd ;) Cor (pe1rdx) was in zijn nopjes met de condities.
Het was inderdaad een weer een erg geslagde JOTA voor ons.
De repeater van meppel heeft nu een 4 pip en het is erg leuk om je tegen station gelijk te kunnen zien.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#19 Bericht door pe5jw »

PA5COR schreef:Prima Jota gehad.

Op 15 meter en de fullsize loop Brazilie, USA oostkust met 100 watt.

Rest Europa incl Malta etc, 100 tot 800 watt op de eigenbouw FD-4 en Loop.

Cor
160m loop heeft het ook erg goed gedaan ik heb me prima vermaakt niet zoveel verbindingen gemaakt en ook niet verder als schotland maar wel goed raporten en lang met de scouts gepraat die hebben best wat air time gehad.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#20 Bericht door Theo Postma »

pe5jw schreef:Je we hebben het even geprobeerd ;) Cor (pe1rdx) was in zijn nopjes met de condities.
Het was inderdaad een weer een erg geslagde JOTA voor ons.
De repeater van meppel heeft nu een 4 pip en het is erg leuk om je tegen station gelijk te kunnen zien.
Jammer dat je dit niet via PI6ZOD hebt kunnen ervaren.
De audio is van elke pip zelfs te horen..

Standaard komt de pip niet, alleen met meerdere stations.
Software, magic spul :lol:

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#21 Bericht door pe5jw »

Meppel is dichter bij en meer in de regio.
Ik heb toevallig gezien dat Cor over Zod werkte, was met een heleboel andere dingen bezig op dat moment.

Ooo ik had een klein 2,4 Ghz wireless cameratje (opgave bereik is 70m) mee zo'n bewakings ding ! erg leuk 9v batterij er aan er rond lopen :) voor volgt jaar even een spel mee bedenken.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

#22 Bericht door pe1hzg »

pe5jw schreef:Ooo ik had een klein 2,4 Ghz wireless cameratje (opgave bereik is 70m) mee zo'n bewakings ding ! erg leuk 9v batterij er aan er rond lopen :) voor volgt jaar even een spel mee bedenken.
Bouw de camera vast aan een bouwhelm en je hebt een heel gaaf ding wat kinderen aanspreekt. Een paar opmerkingen:
  • zorg dat het zwaartepunt netjes in het midden blijft
  • Kijk even goed wat er gebeurt als het ding valt (de andere helm, van Peter, bleek niet bestand tegen een uitglijer; kan het ding op de lens vallen?
  • zorg ervoor dat het kind een ander kind de ogen niet uit kan steken (dit is rugzaktikken in het kwadraat)
Bij de VERON website staat soms in een van de foto's een witte camerahelm. Hoe de foto gemaakt is weet ik niet maar de helm is van mij.

GJ

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#23 Bericht door pe5jw »

Helm is een goed idee :)
Ik zat te denk helm blinddoek en pmr.
Ooo bedenken we dan wel wat op, het scouting gebouw staan bij de ijsbaan veel water ! je snap al wat er gebeurt als je de "juiste" aanwijzingen geeft, dat wordt lachen
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe1br
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#24 Bericht door pe1br »

In dat geval zou ik de zender op de helm maar waterdicht maken :-)
Ik heb ook een helm gezien bij een van de jota stations op me mobiele equipe route.
De kinderen waren erg onder de indruk en ze hebben er leuke spelletjes mee gedaan.
Ze lieten een van de kinderen een "schat" verstoppen, daarna moest een ander kind met behulp van aanwijzingen via pmr die schat zien te vinden.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#25 Bericht door pe5jw »

ja zo iets had ik ingedachte.
Als het bereik met een rx antenne in de mast wat groter is misschien iets met aanwijzingen die je in beeld moet proberen te krijgen.
Soort puzzel tocht.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie