I-Can 3810TW info

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

I-Can 3810TW info

#1 Bericht door PE1LGW »

misschien niet direct een vraag voor dit forum, maar vragen staat vrij.

Ben in het bezit van en DVB kastjes I-Can 3810TW deze kastjes zijn geleverd door Movie Max om online film te kunnen huren, deze zou geschikt moeten zijn voor Digitenne maar de kast doet niet veel.
Hij maakt verbinding met de Movie Max server en krijg alleen reclame te zien van nieuwe films, ook mooi, er zit dus wel licht in.

Zo nu en dan komt vraagt hij een pin code (onbekend) dat zou 1234 moeten zijn, maar deze werkt niet, ook een algehele fabrieks reset werkt niet.

Ook het installeren van de DVB kanalen gaat werkt niet, is ook geen menu optie voor.
Er is ook een mogelijkheid om film te bekijken op een USB stick hier reageert de kast niet op.

Komt alleen de I-Can 3800T of een I-Can 3810T versie tegen op het internet maar geen info betreft de I Can 3810TW, en alles wat ik vind is in het italiaans.
Ook met de vertaling kom ik niet veel verder.
Mogelijk weet iemand hier een antwoordt op.
foto van het binnen werk van de I-CAN 3810TW
foto van het binnen werk van de I-CAN 3810TW
PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 911
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: I-Can 3810TW info

#2 Bericht door 19DT2120 »

Ik kwam dit tegen http://www.redorbit.com/news/entertainm ... ettop_box/ ,is wel geen I-can ,maar wel IPTV settop box de ADB-3810TW en volgens mij lijkt hij veel op die van jou.
http://www.csimagazine.com/pdf/features ... _sup/5.pdf
Dat hij een hoop dingen niet kan doen zou wel kunnen,omdat de bewuste provider oid dat ding kreupel hebben gemaakt met hun eigen firmware.

firmware van de adb series http://www.i-can.tv/en/software-update
Soms weet ik het ook niet meer.........

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: I-Can 3810TW info

#3 Bericht door PE5PVB »

Vaak zit er een DVB-T tuner in dit soort boxen om goedkoper geimporteerd te kunnen worden, meestal heeft deze geen functie.

Je zag dit vroeger ook met modems in bepaalde settopboxen. Het zit er in maar is onbruikbaar.

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: I-Can 3810TW info

#4 Bericht door PE1LGW »

PE5PVB schreef:Vaak zit er een DVB-T tuner in dit soort boxen om goedkoper geimporteerd te kunnen worden, meestal heeft deze geen functie.

Je zag dit vroeger ook met modems in bepaalde settopboxen. Het zit er in maar is onbruikbaar.
Orgineel zou deze dvb tunner wel moeten werken, ben ik achter gekomen.
kast heeft een hdmi uitgang maar wordt niet gebruikt. ( uitgeschakeld)
geld ook voor de usb ingang, beide uitgeschakeld door de provider firmware.

Een firmware update alleen te doen via antenne " on air".
In de hoop deze kast te resetten naar de standaard functies. werkende USB en HDMI poortt.
De DVB optie is niet nodig maar een media setup box was wel mooi geweest.
wat zijn broertje de I-CAN3800T wel kan.

Mis nu mogelijk een deel van de menu opties.

MVG PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie