Zelfbouw ontvangstsysteem C-band

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

Zelfbouw ontvangstsysteem C-band

#1 Bericht door PH7W »

Ik wil graag een ontvangstsysteem voor de C-band (3,7 GHz - 4,2 GHz) maken. Ik ben alleen bang dat ik tegen problemen aan ga lopen bij de antenne. Gezien de frequentie lijkt het mij verstandig om een schotel te gebruiken en direct na de antenne downconversion toe te passen.

Heeft er iemand ervaring of interessante links?
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

#2 Bericht door PA0KLS »

In elk geval heeft PAØSSB hier ervaring mee. Ik zal je zijn e-mail adres toesturen, dan kun je hem vragen wat je wilt weten. Jan heeft jaren geleden al een knots van een parabool gemaakt, die voor vele verschillende frequenties te gebruiken is. Door de wol geverfd dus.

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Ik ben erachter gekomen dat sommige omroepsatellieten ook gebruik maken van de C-band. Ik heb inmiddels een bedrijf in Nederland gevonden wat nog LNBF's (LNB's met een feedhorn) voor de C-band verkoopt. Daarmee is het signaal van de C-band al te converteren naar signalen tussen de 950 en 1450 MHz en ik verwacht dat ik met die frequenties wel wat kan.
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#4 Bericht door wbeekman »

Jorg,

Zit je niet in de band van de politieradar ??
Tja en die hebben leuke detectors, om je op te sporen en dan nog een bekeuring achteraf krijgen ook. (hihihi)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#5 Bericht door PH7W »

Ik heb geen idee of daar radarapparatuur zit. Bij mijn weten zitten die hoger, maar daar was het ontvangstsysteem in ieder geval niet voor bedoeld. :D
Jorg | PH7W

pe1rcd
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2005, 18:29
Locatie: Nieuw Vennep

#6 Bericht door pe1rcd »

wbeekman schreef:Jorg,

Zit je niet in de band van de politieradar ??
Tja en die hebben leuke detectors, om je op te sporen en dan nog een bekeuring achteraf krijgen ook. (hihihi)
Politie radar zit in de 10 en de 24 GHz, voorzover ik weet. Het leuke is dat een van de frequenties, 24.150MHz is een frequentie waar de amateurs dacht ik ook mogen zitten. 8)

Neeeeeee Hoor agent, dit is geen detector, Ik ben radioamateur en ik mobiel altijd op 24GHz :roll:
En toen kreeg je een QSL kaart met acceptgiro van de Centraal Justiteel Incasso buro :evil:
bouwjaar 1973,

Plaats reactie