Aan Lodewijk,
Wat betreft de agc:
Ik merkte dat zonder agc bij weinig audio de zero crossing detector wat instabiel werd.
In beginsel had deze een threshold, en dan gaat hij op laag niveau helemaal afwijken.
Maar ook zonder threshold kwam ik niet af van enig faseverloop bij opdraaien van de receiver audio of van de sensitivity van de peiler.
Toen heb ik de audio gain 20dB vergroot, en de eerste trap als regelbare gain versterker uitgevoerd met een goedkoop FETje.
Niveau uitlezing pal voor de zero crossing detector en de terugkoppeling naar de FET zorgt voor een rocksteady signaalgrootte door de gehele audio-keten.
Met de sensitivity vol (of gewoon weg...) kun je eigenlijk niet meer te zacht insturen, en alleen een overstuurde receiver audiotrap kan nog roet in het eten gooien, omdat die de audio verminkt.
Het stuursignaaltje van de FET zou ik ook nog kunnen gebruiken om de LED's te dimmen bij onvoldoende signaalsterkte
(geen carrier) maar dat vind ik niet bar belangrijk.
Ik heb trouwens op jouw advies zowel de metalen buis als de kabels naar de array combiner van ferrieten voorzien, en met de antenne test mode de gelijkheid van signaalsterkte op alle antennes bekeken.
Ik meen een heel kleine verbetering waar te nemen, dus zoals ik al dacht had ik al weinig invloed (stom geluk

).
Tijdens peilen merk ik absoluut geen verschil maar nou weet ik tenminste zeker dat ik daar niets heb nagelaten.
De verschillen die ik nog opmerk tussen de antennes zijn bij elk signaal verschillend en zeer verschillend van magnitude.
Ze worden dus vrijwel geheel veroorzaakt door multipath optelling, die voor elke dipool iets anders is.
Leuk speelgoed, ik volg de hele dag marifoons, portofoons etc.
(tussendoor werk ik ook nog een beetje...)
Groetjes,
Wil.