Eindtrap problemen

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON5PU
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2006, 15:05
Locatie: Turnhout

Eindtrap problemen

#1 Bericht door ON5PU »

Ik heb mijn eindtrap (met QQE06/40) jaren geleden zelf gebouwd, al heel wat buizen uitgewisseld en nooit echte problemen. Maar.....nieuwe buis er van de week ingezet en het lijkt alsof het vermogen wakker moet worden....dus....vermogen loopt langzaam omhoog. Iedere keer als ik de eindtrap dan weer wil gebruiken (terwijl ie nog stand-bye staat) is het vermogen weer weggezakt.....pas na enige tijd gebruik is het vermogen weer normaal.

Ikzelf heb het vermoeden dat de spanning van de elco's niet goed opgebouwd wordt, dus een van de elco om de spanning omhoog te transformeren is defect. Maar kan wellicht ook zijn dat de buis nog "slaapt" en wat opgestookt moet worden. Let op....dit is een gloednieuwe buis......

Kan het een van de bovenstaande oorzaken zijn dat het vermogen telkens instort...??? Voordat ik de hele PA weer ga slopen.

Groeten....Paul...ON5PU

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Eindtrap problemen

#2 Bericht door Theo Postma »

ON5PU schreef: Let op....dit is een gloednieuwe buis......

Kan het een van de bovenstaande oorzaken zijn dat het vermogen telkens instort...??? Voordat ik de hele PA weer ga slopen.

Groeten....Paul...ON5PU
Nieuwe buizen moeten eerst een paar dagen/uren aan de gloei spanning staan.
Dit om de buis te ioniseren.
Je verhaal wijst hier op.
Je rooster stroom moet minimaal zijn, er mag geen stroom lopen.
Een niet goed geioniseerde buis herken je aan deze stroom, er loopt dan al te veel stroom.
Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

misschien een rotte buis?
ik heb zelf gemerkt dat de kwaliteit (zeker van Amerikaanse buizen en van 1 chinese toko) hard achteruit lopen.
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie