Onbekend Zelfbouwproject.

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Onbekend Zelfbouwproject.

#1 Bericht door PA3ECZ »

Met het opruimen van de shack kom ik hier een zelfbouwprojectje tegen van vele jaren geleden, alleen ik weet zelf niet meer wat het geweest is en heb daar ook geen beschrijving meer van.
Maar misschien is er iemand die dit bekend voorkomt, of zelf ook gebouwd heeft en mij kan vertellen wat dit geweest is.
Het is niet helemaal afgebouwd.
Als halfgeleiders komen er o.a. in voor van BF981, BFR96, J310 en 78L08
Nu mocht ik er niet uitkomen dan doe ik dit wel weg voor de eventuele knutselaar die dit kan gebruiken.
Bijlagen
001.JPG
002.JPG

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#2 Bericht door Radioot »

Het lijkt me een vhf transverter TV28144, maar hij is niet helemaal af, er zit geen xtal en ringmixer in etc.

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#3 Bericht door almenaar »

Is een transverter om van 10mtr naar 2mtr te gaan.ongeveer 30 jaar oud. In die tijd een van de betere transverters.Dit door het gebruik van relatief goed materiaal.O.a een high level mixer.Volgens mij een I E 500 of zoiets.Moonbouncers waren er ook gek op.weinig fazeruis uit de oscilator.output op 2 mtr ongeveer 100 miliwatt.Ik heb er ook een gehad.En volgens mij kwam het uit duitsland.En het was een bouwpakket. Met vriendelijke groet PE9KKM.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#4 Bericht door PA3ECZ »

almenaar schreef:Is een transverter om van 10mtr naar 2mtr te gaan.ongeveer 30 jaar oud. In die tijd een van de betere transverters.Dit door het gebruik van relatief goed materiaal.O.a een high level mixer.Volgens mij een I E 500 of zoiets.Moonbouncers waren er ook gek op.weinig fazeruis uit de oscilator.output op 2 mtr ongeveer 100 miliwatt.Ik heb er ook een gehad.En volgens mij kwam het uit duitsland.En het was een bouwpakket. Met vriendelijke groet PE9KKM.
Ja, bedankt zover voor de info, maar een I E 500 zit niet op deze print, maar je bedoeld dat hoogstwaarschijnlijk in zijn algemeenheid.
De BNC Chassisdelen (Radiall UG-290/0) zijn wel van hele goede kwaliteit, die zijn verguld, dus geen Chineese rommel.

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#5 Bericht door almenaar »

Ik heb de print nog eens opgezocht,het is een tv14428 bouwpakket van SSB electronics.Wat betreft de mixer bij mij staat erop (slecht leesbaar)IS-799,ik gebruik de ringmixer nu in een ander project vandaar. PE9KKM 73

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#6 Bericht door Radioot »

Ja graag gedaan hoor

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#7 Bericht door almenaar »

Niets te danken????

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Onbekend Zelfbouwproject.

#8 Bericht door PA3ECZ »

almenaar schreef:Niets te danken????
Ja, bedankt voor de info, ik denk dat ik het eerdaags te koop aanbied, want ik ben niet meer in de gelegenheid om dit af te bouwen.
Misschien is er een knutselaar die dit af kan maken, of het voor de onderdelen kan gebruiken.

Plaats reactie