Eagle van Autodesk(freeware)

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
fredericus19A
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018, 11:33
Roepletters: PE1ABL

Eagle van Autodesk(freeware)

#1 Bericht door fredericus19A »

Werkend met Eagle(freeware versie) vraag ik me af of de betalende versie een grotere library heeft ?
Wil o.a. de component MAR-8A en het filter SFE10.7MT in een schema zetten.
Helaas kan ik in de freeware versie niet editen, dus een footprint van de MAR-8A maken lukt dan niet.
Gaarne een oplossing.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Eagle van Autodesk (freeware)

#2 Bericht door PE9ZZ »

De beperkingen van de freewareversie moeten in de documentatie staan. Misschien heb je een studentenlicentie nodig. Zelf heb ik het gehad met Eagle, ben aan het overstappen op Kicad. Dat is niet triviaal...

Tjerk, 9ZZ

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Eagle van Autodesk(freeware)

#3 Bericht door PE5PVB »

Hi,

Ik ben nu ruim een maand aan het spelen met Eagle, maar je kunt gewoon zelf je componenten tekenen, of downloaden van iemand die dat al voor je heeft gedaan ;-)

Kijk eens naar de tutorials op YouTube. Grootste limiet volgens mij is:

- De mm2 oppervlakte van de PCB is beperkter
- Enkel dubbelzijdige print mogelijk
- Bij het slepen van de componenten naar de PCB moet je de actie voltooien (maar wanneer je even terugschakelt naar de schema-view kun je dit omzeilen)

Vult u rustig aan....

Mr Tube
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 mei 2018, 18:59
Roepletters: PC0RAT
Locatie: IJmuiden aan Zee

Re: Eagle van Autodesk (freeware)

#4 Bericht door Mr Tube »

PE9ZZ schreef:De beperkingen van de freewareversie moeten in de documentatie staan. Misschien heb je een studentenlicentie nodig. Zelf heb ik het gehad met Eagle, ben aan het overstappen op Kicad. Dat is niet triviaal...

Tjerk, 9ZZ
IK heb in het verleden met Ultiboard gewerkt en later Altium 14 en ook Eagle uitgeprobeerd maar daar was ik ook snel klaar mee.
Nu ook naar volle tevredenheid KIcad, wel even wennen aan de library structuur maar kan er nu redelijk mee overweg.
sinds 24-9-2018 legaal PC0-RAT

Plaats reactie