Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 19 nov 2018, 08:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jul 2017, 13:59 

Via vriend, collega zendamateur PA9M besmet geraakt... :)
Afgelopen dinsdag van Chris M0NKA mijn bestelde v06 mchf TRX kit ontvangen.
Gelijk die avond aan de slag ... als eerste de BPF in orde gemaakt. 12 stuks trafo's wikkelen.. ging best wel vlot.
Daarna op het RF board de nodig onderdelen zoals relais en trafo'tjes gesoldeerd.
Inmiddels op Ebay een behuizing gescoord.. had mee gedaan in een bieding en incl shipping was ik voor €62 klaar...

Gisteren het UI board (CPU, displayboard) in orde gemaakt.. daarna de uitdaging om de bootloader en de firmware er op te krijgen.
PA9M heeft geprobeerd om de originele files te installeren maar dat is niets geworden.. dus ik gisteren een poging gedaan om de DF8OE boot loader en firmware er op te krijgen.
Na veel geklooi is dat gelukt... de handleiding van DF8OE was duidelijk maar werkte niet voor mijn cq onze versie... uiteindelijk is het wel gelukt.. ook die van PA9M.
Beide mchf's draaien nu alleen die van mij moeten nog 5 trafo's gewikkeld worden en geplaatst.. die van PA9M doet het RX matig.. hij heeft hem compleet op de eind transistoren na ..

Het is een mooi project... en past mooi bij mijn K3... wilde in de toekomst een KX3 aanschaffen maar houdt het voorlopig even bij de mchf. DF8OE en kompanen zijn nog steeds druk doende met de software ..ben onder de indruk van dat gene wat ik tot op heden heb gezien.

Al met al een betaalbaar project.. v06 + behuizing iets van €390,00 .. heb nog een paar kleine dingen uit staan.. zo is er nog een 1024 Eeeprom onderweg.. deze aanpassing ga ik zeer spoedig aanbrengen.
Verder eerst maar eens met de stock uitvoering en in een later stadium wat modificaties aanbrengen.

Ik laat hem echt QRP, ik heb nog een complete Kenwood TS850 100W PA + Kenwood BPF liggen.. denk dat ik daar een mooie compacte 100W PA van ga maken.. en dan heb ik aan de 5W meer dan voldoende.

Zal later deze week wat foto's up-loaden, heb er een fors aantal gemaakt omdat ik binnen onze afdeling een presentatie over dit leuke project wil gaan geven...

73
PA5CA

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 13:13 

Leuk frans,Ga je ook de antenne maken ??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 16:58 

ik denk dat het signaal wat er uit komt niet echt geschikt is om er 100W van te maken.
Ik zou er nog even goed over denken Frans.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 20:37 

pa3met schreef:
ik denk dat het signaal wat er uit komt niet echt geschikt is om er 100W van te maken.
Ik zou er nog even goed over denken Frans.

Omdat????!!
Je maakt me nieuwsgierig... wil ook de Kenwood BPF gaan gebruiken... in combinatie met de Kenwood PA ..
Heb wel gelezen dat de onderdrukking op bepaalde banden wat te wensen overlaat... maar dat was met wat kleine modificaties op te lossen...

Maar goed je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... ik lees het graag...

Grt,

Frans...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 14:05 

Gisteren de eind MOS fets er in gebakken... twee uurtjes later mijn eerste QRP verbinding met Heidelberg op 40m TX power 1,5W.. echt lachen...
Zal als ik tijd heb wat foto's posten hier..

73 Frans...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2017, 22:55 

Hi PA5CA

Dan zul je nu ondertussen ook al een paar QSO's gemaakt hebben met FREEDV en RTTY gedecodeerd

dit zijn leuke opties van de mcHF, of heb je de laatste daily nog niet geDL

suc6 met je mcHF

73 sparkie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur