Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

Alles over zelfbouwprojecten.
Gesloten
Bericht
Auteur
PD2TIM
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 apr 2017, 17:37

Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#1 Bericht door PD2TIM »

Hallo iedereen,

Ik zou graag een 2.4ghz versterker willen bouwen voor gebruik op een wifi router.
Ik weet dat dit niet mag maar ik zorg dat ik niemand stoor want ik wil dit gebruiken op een stuk weiland waar niemand woont.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goede versterker schema te vinden.
Zo simpel mogelijk en voor onder de 15 euro aan componenten.
Aan gezien hij voor wifi is moet hij dus nog steeds de mogenlijkheid hebben om te ontvangen.
Output power mag tussen de 2 en 5 watt zijn.

Il hoor graag van jullie wie mij zou kunnen helpen.


Bedankt

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#2 Bericht door PA3DJS »

PD2TIM schreef:Hallo iedereen,

Ik zou graag een 2.4ghz versterker willen bouwen voor gebruik op een wifi router.
Ik weet dat dit niet mag maar ik zorg dat ik niemand stoor want ik wil dit gebruiken op een stuk weiland waar niemand woont.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goede versterker schema te vinden.
Zo simpel mogelijk en voor onder de 15 euro aan componenten.
Aan gezien hij voor wifi is moet hij dus nog steeds de mogenlijkheid hebben om te ontvangen.
Output power mag tussen de 2 en 5 watt zijn.

Il hoor graag van jullie wie mij zou kunnen helpen.


Bedankt
Tim, nu heb je je registratie, en nu wil je op 13 cm gaan piraten. Waarom heb je die 2 tot 5W nodig, en hoe onderbouw je voor jezelf dat je geen overmatige overlast bij anderen bezorgt?

Overigens zelfbouwen voor 13 cm zonder heel goed voorbeeld met bijbehorende beschrijving is verre van eenvoudig. Met name omdat, zoals je zelf aangeeft, je ook nog moet kunnen ontvangen (dus snelle RX/TX omschakeling nodig).

Gebruikersavatar
PE1OHM
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2016, 12:30
Roepletters: PE1OHM

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#3 Bericht door PE1OHM »

Aangezien je aangeeft dat het niet mag kunnen we volgens de forum regels je niet verder helpen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#4 Bericht door PE2AAB »

Waarom neem je geen legale wifi repeater? Die plaats je dan halverwege je bereik van je bestaande netwerk.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

Net geregistreerd (juni -2017) en dan nu al zaken gaan doen die niet mogen.

En dat moet je dan ook nog melden hier op het forum. "Niet slim".
Of denk je dat je roepletters een soort van alibi zijn ?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#6 Bericht door Rene - pg3r »

PD2TIM schreef: Ik zou graag een 2.4ghz versterker willen bouwen voor gebruik op een wifi router.
Ik weet dat dit niet mag maar ik zorg dat ik niemand stoor want ik wil dit gebruiken op een stuk weiland waar niemand woont.
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een Heckler & Koch MP5SD. Ik weet dat niet mag, maar hij is reuze stil dankzij de geluiddemper en ik wil dit gebruiken op een stuk weiland waar niemand woont.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#7 Bericht door pe1cmo »

2 tot 5 Watt, en dat in een weiland. Hoe ver denk je te komen ??
Ik gebruik regelmatig mobiele digitale video verbindingen met 100 a 200 mWatt, en daar kan je 30km ver mee komen, wat wil je dan met 2 Watt Wifi.
De hele buurt dicht gooien.


Vroeger, in die grijze oude tijd, had ik 5 Watt uit een buisje, kon je verbindingen met half europa mee maken.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#8 Bericht door PB1S »

Een versterker van 5 watt heeft alleen zin als er aan de andere kant ook een dergelijk sterke zender is! De sterkte van het uplink-signaal en downlink-signaal moeten in balans zijn.

Echt winst kun je behalen met een antenne met hoge gain. Deze gain is van toepassing voor zowel de downlink als de uplink. Daarmee heb je het bereik twee kanten op vergroot.
73, PB1S

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Zelfbouw 3w 2.4ghz versterker.

#9 Bericht door elsinga »

[mod] Goed, het is al gezegd: dit is illegaal en mag niet. Daarom gaat het draadje op slot. Advies: vraag hulp bij je werkelijke probleem: vergroten van de dekking. Maar dan wel op legale wijze. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten