Heathkit terug op Kitmarkt

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Heathkit terug op Kitmarkt

#1 Bericht door PE9PE »

Heathkit heeft een nieuwe kit geïntroduceerd.

https://shop.heathkit.com/shop/product/ ... e-order-33
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#2 Bericht door PA3DJS »

Bij diverse aanprijzingen van en reclame voor producten van over de plas, krijg ik juist het idee om niet te kopen. Het komt nogal schreeuwerig op mij over. Als mensen schreeuwen, ga ik twijfelen aan het waarheidsgehalte van de inhoud van het geproduceerde geluid....

Ze zeggen meternauwkeurigheid 2% (ten opzichte van wat?), sensornauwkeurigheid 5% (maar hopen beter dan 2%). Ik ben best benieuwd hoe ze ERP gaan bepalen.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

[quote="PA3DJS"]Bij diverse aanprijzingen van en reclame voor producten van over de plas, krijg ik juist het idee om niet te kopen. Het komt nogal schreeuwerig op mij over. Als mensen schreeuwen, ga ik twijfelen aan het waarheidsgehalte van de inhoud van het geproduceerde geluid....



Dat is nou typisch de Amerikaanse manier van reclame maken.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

-Verwijderd account

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#4 Bericht door -Verwijderd account »

PA3DJS schreef:Bij diverse aanprijzingen van en reclame voor producten van over de plas, krijg ik juist het idee om niet te kopen.
Dat is een goed idee, want daar komen nog invoerrechten, heffingen en BTW nog bovenop.
En dat zijn beslist geen kinderachtige bedragen te noemen.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#5 Bericht door Thijzer »

De meeste bouwkitjes (ik schat 99%) zijn nooit "af": geen behuizing, rammelend ontwerp, veel te weinig functionaliteit.

De kracht van Elecraft en destijds Heathkit was de kwaliteit en volledigheid: goed ontwerp, mooie behuizing en daardoor altijd een top eindproduct. Oké, dan haal je de creativiteit een beetje eruit maar menig bouwproject strandt op de behuizing weet ik uit ervaring. Of het ziet er na afloop toch ruk uit, ondanks de goede werking en dat geeft ook weinig plezier.

Met de huidige Arduino's is het goed mogelijk om kits te maken waar je later ook nog eens uitgebreid mee kunt erxperimenteren. Bouwen is leuk maar ermee verder gaan is nog leuker. Een voorwaarde voor een succesvolle kit lijkt me.

Ik mis een aanbieder met goede ontwerpen, een mooie behuizing met ruimte voor experimenten (uitbreiding) en aanpasbaarheid van het ontwerp/software. Dat laatste is niet key maar wel een mooie aanvulling en leidt tot interessante ontwikkelingen.

Ik heb een Taurus voor 20m staan, die werkt prima maar is ook een knutselproject geworden. Het is het allemaal nét niet...

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#6 Bericht door PA3CQN »

Voor dat bedrag vraag ik me af of ik wel op 2% nauwkeurig wil weten wat mijn SWR is .. voorzover dat al nuttig is :D
En om nou te zeggen dat het kastje met 1975-Tandy-uitstraling mooi is ..
Om te citeren "plus occasional new products that "solve" problems you don't actually have"
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

-Verwijderd account

Re: Heathkit terug op Kitmarkt

#7 Bericht door -Verwijderd account »

Thijzer schreef:De meeste bouwkitjes (ik schat 99%) zijn nooit "af": geen behuizing, rammelend ontwerp, veel te weinig functionaliteit.

menig bouwproject strandt op de behuizing weet ik uit ervaring. Of het ziet er na afloop toch ruk uit, ondanks de goede werking en dat geeft ook weinig plezier.

Ik heb een Taurus voor 20m staan, die werkt prima maar is ook een knutselproject geworden. Het is het allemaal nét niet...
Bovenstaande is allemaal heel herkenbaar :)
Daarom is het kant-en-klaar koopspul zoveel aantrekkelijker... En de prijzen daarvan zijn tegenwoordig ook goed betaalbaar geworden.

Plaats reactie