Arduino bordje vastzetten

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Arduino bordje vastzetten

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Ben bezig met een leuk bouwprojectje maar moet daarvoor het Arduino bordje vastzetten in en niet bestaat Arduino kastje, aan de bodem van dit kastje maar wel genoeg ruimte zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. Nu heb ik wel schroefjes en afstandbusjes enz enz.

Maar mij vraag was is er geen plastic van goed stevig materiaal die dan ook zo weer vast kan en weer los kan (dus hergebruikt kan worden), heb al heel wel wat zitten zoeken maar ben nog niets geschikte tegengekomen waarvan ik denk dat het echt goed vast zit. Nu zie ik u denken gebruik schroeven ja dat kan maar ben met schroeven (metaal) bang voor dat het kortsluiting gaat geven.

Moet er wel bij zeggen het kastje is geen standaard kastje waar het adruino bordje in kan, maar een metaalkastje.

Ik hoor graag waar die even bevestigingsmateriaal verkrijgbaar is of te koop, het zijn maar 4 bevestigingspunten die ik dus vast moet zetten op de bodem van mij gekocht kastje van metaal.

Met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Gebruikersavatar
PE2P
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 apr 2015, 16:10
Roepletters: PE2P
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Arduino bordje vastzetten

#2 Bericht door PE2P »

Schoefjes aan de buitenkant verzonken monteren met aan de binnen kant op de print nylon M3 moertjes en nylon moertjes er tussen misschien?
Nooit geen sluiting als er een moer los gaat.

Je kan ook de moer met het boutje zekeren met hotglue, siliconen of Loctite 222
73' Henk
Kenwood TS-2000 * TYT th-9800 * baofeng uv-5r * 2x baofeng uv-3r mkII * uniden bearcat 200xlt * Commtel Com205 * diamond X50 * diamond X200 * HyEndFed 4 band * Sirio SD - 1300 N *

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Arduino bordje vastzetten

#3 Bericht door PD3UTR »

Ja oke dank voor je antwoord, ik dacht dat er misschien standaard nylon stevige schroeven met de juiste koppelingen in de handel waren.

Zelf zat ik te denken aan een stukje hout in rechthoek te maken met een m3 gatje erin en dan een plastic spie erin steken maar of dat bij
beweging blijft zitten ja dat is dan maar de vraag.

toch bedankt voor je snelle antwoord op mij gestelde vraag, mocht iemand meer aanvullingen hebben hoor ik deze graag.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: Arduino bordje vastzetten

#4 Bericht door Adrian_ »

Misschien adhesive standoffs o.i.d.

PE1CID
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 mar 2011, 13:24
Roepletters: PE1CID

Re: Arduino bordje vastzetten

#5 Bericht door PE1CID »

Hallo,

Ik heb meerdere projectjes gemaakt met Arduino bordjes en ik zet ze altijd vast met metalen boutjes. Tussen de kast en het bordje komen nylon afstandsbussen voor M3, 5 mm lang en op de print leg ik eerst een nylon M3 ringetje. Beiden verkrijgbaar bij de lokale electronica zaak. Werkt tot nu toe prima.

Groeten,
Jan
PE1CID

G_Arnhem
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 sep 2013, 12:58
Roepletters: PD1OWL

Re: Arduino bordje vastzetten

#6 Bericht door G_Arnhem »

Zet twee stripjes klittenband met hotglue op de achterkant van de arduino. Isoleert en geeft 2-3mm afstand. De andere kant van het klittenband komt in het kastje.

Voordeel is dat als de Arduino los op tafel ligt er ook geen risico is op kortsluiting.

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Arduino bordje vastzetten

#7 Bericht door PD3UTR »

Na wat puzzelen is het mijn gelukt om het display en een bordje zowel goed vast te kunnen zetten op het voorfront als zowel op de bodem.

Plaats reactie