(big) analoge paneel meter, waar te koop?

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

(big) analoge paneel meter, waar te koop?

#1 Bericht door andre »

Hallo mede knutselsmurfen,
ik zoek een paneelmeter(tje) met een bereik van 0 tot 20/30 Vdc.
Nu zijn die er volop te koop maar ik zoek een grote meter. Niet dat ik verschrikkelijk bijziend ben, maar omdat de Ampère meter en de 230Vac meter die ik heb ingebouwd zitten ook zo groot zijn. Meter is 91x81mm.
Zijn geen speciale eisen aan verbonden voor wat betreft de nauwkeurigheid en er hoeft ook geen verlichting in te zitten.

Misschien ook nog ergens te vinden in een junk box??
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#2 Bericht door PA3DAT »

Op eBay is veel keus, maar je moet per meter even kijken naar de afmetingen...
Zie http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=vo ... r&_sacat=0

Deze bijvoorbeeld, zou 10 x 8 x 1.5cm zijn:
http://www.ebay.com/itm/Class-1-5-Accur ... 486186f70c
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#3 Bericht door andre »

Dank voor het mee zoeken Aloys, maar Ebay had ik ook al afgestruind. Helaas zit daar niet de juiste afmetingen bij.
Meters die ik nu als vergelijk heb zitten zijn van het merk Electromatic, model 70b, maar ook die kan ik op het net nergens vinden.
Metertjes zaten ooit op een 19" rack voor het een of ander.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#4 Bericht door PA0RAB »

Andre. Al bij de vele surplus zaken gekeken Baco, Kent ,Bakelaar, van Dijken. electrodump .enz enz
Dan is de vraag waarvoor nodig. Is het om een kapotte in app met historische/emotionele waarde , wat je graag in bijna originele staat wilt brengen of wordt de meter bepaald door het gat in die 19" kast? Ook dat bepaalt het zoekresultaat
Succes
73 de Ruud PA0RAB

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#5 Bericht door andre »

Dag Ruud,
ik heb inderdaad al de nodige websites nagezocht en heel wat paneelmeters voorbij zien komen, al of niet voorzien van afmetingen.
Het is meer een geval van esthetica Ruud. Er zit weliswaar nog geen gat in het front voor deze meter, maar wel al twee andere, en ik wil het liefst in diezelfde lijn verder bouwen.
Vandaar de maatvoering. Dat dan de "wijzerplaat" er anders uitziet maakt dan weer niet uit. Daar komt toch een ander voor in de plaats...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#6 Bericht door PE9ZZ »

Ik heb een grote meter liggen van 94x73 mm. Eventueel gratis af te halen te Amsterdam.

Tjerk, 9ZZ

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#7 Bericht door andre »

Verry close Tjerk.... :lol:

Ik kan inmiddels geen draaispoelmeter meer zien, maar heb de juiste nog steeds niet gevonden. Vrees dat het toch een nieuw front ontwikkelen wordt, en dan maar drie nieuwe identieke meters erin.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#8 Bericht door PA0HJA »

Een fotootje van wat je er nu in hebt kan mss helpen?

Er moet iets te vinden zijn op Ebay (DL) denk ik.

Ik heb een tijd terug een Russische? (Oost Europese?-) aanbieder gezien die veel mooi en goed, meer "klassiek" spul, had als dat is wat je zoekt.

PA0HJA
....The Singularity is near!

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: (big) analoge paneel meter, waar te koop?

#9 Bericht door andre »

nee hoor...niks klassieks of vreemdsoortige uitvoering. Gewoon een recht toe recht aan, rechthoekige draaispoelmeter van 91x 81mm, meetbereik van 20Vdc...
Zal Ebay dot DE eens proberen. Die had ik nog niet gehad. Bedankt voor deze tip.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie