Antenne Analyzer

Alles over zelfbouwprojecten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Antenne Analyzer

#16 Bericht door PA3DJS »

@PD2MN:
Samen met een zelfgemaakte lange microstrip line met diode probe, was zo'n wheatstone bridge een van mijn eerste zelfbouwdingen om serieus RF impedanties te kunnen meten.

Vanaf zo'n 300 MHz pakte ik de transmissielijn, daaronder de brug. Ik heb een brug later op basis van SMD's gemaakt (met BAT15 diodes), en dan is het tot enkele GHz bruikbaar om te weten of je de goede kant op gaat (richting 50 Ohm). Helaas ben ik tegenwoordig voor in het veld toepassingen verwend met een AA1000.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Antenne Analyzer

#17 Bericht door PA0RAB »

Aansluitend op het verhaal van Wim.
Bekijk eens de site van PE2ER Heeft een leuk ontwerp voor de SMD impedantie meetbrug resp swr meter
Even met de ogen knipperen en gefikst zo simpel
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Antenne Analyzer

#18 Bericht door PA3DJS »

PA0RAB schreef:Aansluitend op het verhaal van Wim.
Bekijk eens de site van PE2ER Heeft een leuk ontwerp voor de SMD impedantie meetbrug resp swr meter
Even met de ogen knipperen en gefikst zo simpel
73 de Ruud PA0RAB
Hallo Ruud, die is inderdaad leuk. Ik wist van het bestaan, maar kon even niet op zijn roepnaam komen. Dit was dus een "oh ja gebeurtenis" voor mij.

Ik gebruik overigens een cmos opamp LPC661 als buffer achter zero bias diode detectors (zonder de potmeter) zodat je de maximale DC output van de diode beschikbaar hebt.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Antenne Analyzer

#19 Bericht door PA0RAB »

Wim een zeer bekende psychiater/loog die van Mach mehr mit Freud noemt dat der AHA Erlebnis hi
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie