zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

#1 Bericht door PA3HMP »

ik ben opzoek naar een ontwerpje voor een 2 elements beam voor 10 en 15 meter op een en dezelfde boom, de bedoeling is om iets voor de jota van volgend jaar te maken, het moet dus ook makkelijk uit elkaar kunnen en bijvoorbeeld in een rioolpijp met deksels opgeborgen worden.

wie heeft er toevallig een leuk goed werkend ontwerpje voodat ik straks weer het wiel aan het uitvinden ben ?

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

#2 Bericht door PE9PE »

PA3HMP schreef:ik ben opzoek naar een ontwerpje voor een 2 elements beam voor 10 en 15 meter op een en dezelfde boom, de bedoeling is om iets voor de jota van volgend jaar te maken, het moet dus ook makkelijk uit elkaar kunnen en bijvoorbeeld in een rioolpijp met deksels opgeborgen worden.

wie heeft er toevallig een leuk goed werkend ontwerpje voodat ik straks weer het wiel aan het uitvinden ben ?
http://www.qsl.net/dk7zb/2-Ele-Kurzwell ... 10_15m.htm
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

#3 Bericht door PA3HMP »

ziet er interresant uit, bedankt

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

#4 Bericht door PD0JSB »

http://www.dl8ncr.de/technik/maria-malu ... 0engl..pdf

wat denk je daar van ?
met delen van maximaal 1m50 passen die wel in de "streched limo " al of niet in ski tas of rioolpijp
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: zoek een ontwerpje 2 elements 10/15M op een boom

#5 Bericht door PA3HMP »

Hoi Jan, Ski tas had ik nog niet eens aan gedacht, dat is ook wel een idee, het ontwerp is leuk, meer banden ook wel, maar open lijn, en die moet vrij gehouden worden en het kan zijn dat je een flinke tuner nodig hebt om het 1:1 te kunnen krijgen als ik het goed lees Dus voorlopig nog maar de eerste aanhouden.

ik heb inmiddels een aantal stukkenvierkante boom liggen van ongeveer 3 meter lang, evt kan ik die nog doorzagen en koppelen, ook daar heb ik kokerprofiel voor liggen, het geheel uitvoeren met slangen klemmen en dan zou het snel op te zetten moeten zijn voor de jota van 2015, hopelijk is er dan ook iets van een uitschuifmast gevonden voor een redelijke prijs dat zou het geheel een stuk makkelijker maken.

Plaats reactie