Voeding 62.5 A

Alles over zelfbouwprojecten.
Bericht
Auteur
maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Voeding 62.5 A

#1 Bericht door maberen »

Zo, dit wordt de nieuwe voeding voor mijn set.
750W 12.3v
Dus dat is bijna 61A, voorlopig genoeg.... (Luister alleen nog maar)
Afbeelding

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#2 Bericht door PE1PQX »

Nu hopen dat er geen ongewenste RF rommel uit komt dat je het luisteren onmogelijk maakt.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pd2mn
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 okt 2010, 06:37

Re: Voeding 62.5 A

#3 Bericht door pd2mn »

Niet veel zelf bouw,

En mee eens met PE1PQX stil krijgen op ontvangst ......moeilijk.

Ik hoop dat het goed gaat.
Hier op het forum ben je altijd 5/9 + ;)

maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Re: Voeding 62.5 A

#4 Bericht door maberen »

Het is een gestabiliseerde server voeding, dus ik ga ervanuit dat dit absoluut geen probleem opleverd....

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#5 Bericht door PE1PQX »

maberen schreef:Het is een gestabiliseerde server voeding, dus ik ga ervanuit dat dit absoluut geen probleem opleverd....
Die kunnen juist een hoop rommel leveren, en helemaal als er op staat 'product of China', daar nemen ze het niet zo heel nauw met de EMC richtlijnen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Re: Voeding 62.5 A

#6 Bericht door maberen »

Ik merk geen problemen, ontvangst is goed, geen gekke storing.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#7 Bericht door PE1PQX »

Dan heb je echt mazzel...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Voeding 62.5 A

#8 Bericht door pa1bvm »

12 volt en 60 Ampere ..ben wel nieuwsgierig naar set ..

maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Re: Voeding 62.5 A

#9 Bericht door maberen »

Ik heb alleen maar een Yeasu FT-8900R staan, maar de voeding kan dit leveren, dus voorlopig genoeg om aan te sluiten.

Overigens voor de sceptischie die aan deze gestabiliseerde voeding twijfelen, heb zojuist vanuit Duiven een gesprek aangehoord van 2 duitsers, en die komen 5-9 binnen.
En dat met een GP-1 antenne die binnen op zolder hangt, vind ik een mooi ontvangst.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#10 Bericht door PE1PQX »

Die scepsis is een gezonde scepsis, reden is dat heel veel van dergelijke voeding enorm op HF storen, vooral als dit een product is dat uit China komt. In China nemen ze het niet zo nauw met de EMC richtlijnen hier in EU, en als er bespaard kan worden op een condensatoretje zal men dat daar zeker niet laten.
Als het eenmaal stoort, krijg je die rommel vrijwel nooit goed ontstoord.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#11 Bericht door andre »

ik vrees dat het blowertje wat erin gefrot is ook wel de nodige 'storing' oplevert.
Heb ook zo'n dingetje staan hier, maar dan voor 60 ampère bij 12volt dc, lijkt wel of er een Boeing de lucht in gaat. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Re: Voeding 62.5 A

#12 Bericht door maberen »

Dit is een redelijke nieuwe, en past de snelheid van de blower aan.
Dus als de voeding warm wordt, gaat hij blazen, heb hem tot nu toe niet gehoordt....

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Voeding 62.5 A

#13 Bericht door PE9ZZ »

Mag dan wel een Chinese voeding zijn, er zit wel een HP plakker op dus het verbaast me niets dat-ie schoon is.

Tjerk, 9ZZ

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Voeding 62.5 A

#14 Bericht door PA1WBU »

Dit is een HP servervoeding, geen consumentenspul uit de ramsj. Mijn voormalige werkgever laat weliswaar een heleboel in China maken, dat betekent nog niet dat het rommel is die stoort als de pieten. Immers, dit spul moet aan de FCC EMI normen voldoen in de US. FCC is een lastige club als je je zaakjes niet op orde hebt. Dat maakt dat HP (en ook andere leveranciers) uiteraard hun spullen eerst zelf meten op emissie. Ik heb als R&D consultant in de US de nodige engineering labs bezocht, FCC compliancy is echt geen wassen neus. Ook speelt het rendement van de voedingen een steeds grotere rol, klanten kopen (o.a.) in op hoeveel power je server trekt. Met een data center van enige omvang betaalt een betere voeding zicht heel snel terug. HP had zelfs patenten op efficiëntere ventilatoren, ook dat verdien je terug nl.

Wel iets om op te letten is of het FCC Class A of Class B spullen zijn.

Aldus:

Class B products are intended for use in residential/domestic environments but may also be used in non-residential/non-domestic environments.
Note: The residential/domestic environment is an environment where the use of broadcast radio and television receivers may be expected within a distance of 10 m from where this product is used.

Class A products are intended for use in non-residential/non-domestic environments. Class A products may also be utilized in residential/domestic environments but may cause interference and require the user to take adequate corrective measures.

@ oorspronkelijke poster: waar heb je de info gevonden over het aansluiten van de controle lijnen van deze voeding? Die dingen zitten normaal als hot-plug in een server gestoken en ze aan de praat krijgen vergt dus nog wel trucjes.

Wilko

maberen
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:15
Locatie: Duiven

Re: Voeding 62.5 A

#15 Bericht door maberen »

@pa1wbu (Wilko)
Na wat speurwerk vond ik een pagina waarop stond hoe deze voeding bruikbaar te maken voor 12v, ook wordt er vermeld hoe er twee te koppelen tot 24v.
Als je goed naar de voeding kijkt zie je een weerstandje tussen aansluiting 33 en 36, dit moet een weerstand zijn van 330-1000 Ohm.
Ik heb gekozen, op aanraden van de elektronicazaak, voor een weerstand van 330 Ohm, kosten € 0,15.

En je, ziet het werkt.

Om te zorgen dat het geen contact maakt als je het ergens neerlegt, heb ik de hele uitstekende printplaat later (staat nog niet op de foto) voorzien van een niet geleidende warme lijm.

Deze voeding komt uit een HP DL360 G6, high end server dus.

Plaats reactie