Amateur kaarten

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
karel-qsl
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2012, 17:10
Contacteer:

Amateur kaarten

#1 Bericht door karel-qsl »

Dit zijn amateur qslkaarten uit de jaren begin 80.
ze staan nu online: http://www.qsl-kaarten.nl/Zendamateurs/index.html
dan links op op het zwarte qslkaarten.
groeten karelqsl.

http://www.qsl-kaarten.nl (vrza)

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Amateur kaarten

#2 Bericht door Apae »

Zal vast leuk zijn, die site, maar hebben jullie 'm ook met een paar verschillende browsers bekeken?
Op iPad met de standaard Safari gebeurt er in ieder geval niets als ik op dat zwarte vakje klik. Zal dadelijk even met wat andere browsers bekijken.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Amateur kaarten

#3 Bericht door Aeolus »

Tja, zolang de Ipad geen flashsupport heeft (en voor zover ik begrepen heb zal ie dat ook nooit gaan krijgen) zul je vaker tegen dit soort zaken aanlopen. Handicap van de ipad, niet van de website.

karel-qsl
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2012, 17:10
Contacteer:

Re: Amateur kaarten

#4 Bericht door karel-qsl »

Jip :oops: de site is in flash...
en de buitenlandse kaarten staan nu ook online. :D

groeten uit enkhuizen.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Amateur kaarten

#5 Bericht door pa5cal »

Tjah, iets in flash maken is niet meer handig in deze tijd. html 5 is wellicht beter om je in te verdiepen ;)

Eender hoe, een stukje huisvleit is altijd mooi om te zien !

-P

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Amateur kaarten

#6 Bericht door Apae »

De meeste flash-websites hebben dan op z'n minst nog een melding, dat er flash vereist is. Die mist hier ook: de site lijkt het gewoon niet te doen als je geen flash hebt. Op m'n linux-bak werkt het inderdaad wel netjes: mooie site!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Amateur kaarten

#7 Bericht door PA3DAT »

pa5cal schreef:Tjah, iets in flash maken is niet meer handig in deze tijd.
Omdat Apple het weigert te ondersteunen?
Zo bepaalt het rijkste bedrijf ter wereld wat wij wel en niet mogen zien?

Sorry, even off-topic... :oops:

Is het trouwens niet mogelijk om te zoeken, op call? Ik zoek me rot naar mijn eigen
qsl-kaarten, maar die zitten er niet tussen, geloof ik. Ik vind het eerlijk gezegd niet
een heel makkelijke/gebruikersvriendelijke/overzichtelijke site. Jammer.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Amateur kaarten

#8 Bericht door pc1mb »

Is een heel algemeen verhaal.

Flash is altijd een third party plugin geweest, terwijl HTML de open standaard is die door elke browser zelf ondersteund wordt.

Open standaarden verdienen (waar mogelijk) altijd de voorkeur op het web, ze vormen er niet voor niets de grondslag van. Third party plugins zijn ingewikkeld voor de gebruiker (extra installatie nodig) en niet voor elk apparaat beschikbaar. Zoals dus de iPad. Als je die wil gebruiken in je site moet het dus wel echt veel toegevoegde waarde hebben... helaas wordt het meestal gebruikt voor grappige maar overbodige toeters en bellen.

Met de komst van HTML5 is Flash echter goeddeels achterhaald, dus al bijna overbodig om er nog tijd in te steken voor nieuwe apparaten...

Nu alleen de bouwers van 'ouderwetse' websites nog even overhalen om hun (meestal onnodig) flashgebruik te upgraden naar HTML5 :wink: Tja, je zal altijd flashsites houden, maar het zal wel langzaam uitsterven.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Amateur kaarten

#9 Bericht door PE1PQX »

HTML5 is nog geen W3C standaard!!!
Houd dus rekening met het ontwerpen van een website dat het tenminste te zien is in HTML4 geschikte browsers.

Wat betreft browsers: hier zitten onderling ook nog behoorlijke verschillen over 'hoe HTML4 te interpreteren'.
Je kunt eenvoudig een online controle uitvoeren op http://validator.w3.org/ Na controle/validatie krijg je tips en suggesties.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Amateur kaarten

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Apae schreef:Zal vast leuk zijn, die site, maar hebben jullie 'm ook met een paar verschillende browsers bekeken?
Op iPad met de standaard Safari gebeurt er in ieder geval niets als ik op dat zwarte vakje klik. Zal dadelijk even met wat andere browsers bekijken.

Op mijn IMac met Safari kan ik alles gewoon zien. Maar is er wel rekening gehouden met de roepletters "PE0..." ????


Juul - PE0GJG
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 02 mei 2012, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Amateur kaarten

#11 Bericht door Apae »

Tja, flash is geen open source, en derhalve voor zover ik weet evenmin w3c standaard...

Het risico bij HTML5 is natuurlijk wat groter, dat je proprietary toevoegingen gaat gebruiken, maar als je aan de standaard wilt voldoen zal de site in alleen HTML4 gebouwd moeten worden.

Plaats reactie