Voor de echt SDR / DSP freaks

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Voor de echt SDR / DSP freaks

#1 Bericht door coolepascal »

op de volgende website http://www.dspguide.com wordt reclame gemaakt voor een heel aardig boek over Digital Signal Processing.
nu zullen de meeste geintereseerden wellicht zeggen 'nou en', maar het voledige boek is op die zelfde website ook hoofdstuk voor hoofdstuk te downloaden in zowel .pdf als in html formaat.
Dat lijkt een heel gedoe maar met een simpel scriptje had ik in notime alle hoofstukken binnen geharkt.
Persoonlijk vond ik het boek zo aardig dat ik ook maar gewoon een papieren versie heb besteld (gewoon bij bol.com). let wel op, niet de hardcover bestellen, die is al wat oud, de paperback versie is kwalitatief wellicht niet zo mooi maar iig wel up te date.
Nu ja... ik verwacht niet echt dat het op die site storm zal lopen, maar het is iig grateloos, dat moet de nederlandse radioamateur toch aanspreken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Voor de echt SDR / DSP freaks

#2 Bericht door pa5cal »

even binnen harken een 1 pdf van maken voor op mijn snijplank, pardon aajplank.

-P

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Voor de echt SDR / DSP freaks

#3 Bericht door pa3met »

pa5cal schreef:even binnen harken een 1 pdf van maken voor op mijn snijplank, pardon aajplank.

-P
ik heb ze ook al binnen. plakt dat makkelijk aan elkaar?
scrippie was zo in elkaar gestampt
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Voor de echt SDR / DSP freaks

#4 Bericht door coolepascal »

Nou weet je, handige van zo'n boek is dat je in alle rust zonder irritante piepjes en popups, virusallerts battery low warnings kunt lezen, er naast op je kladblokje notities kan maken en (zoals ik) ondertussen even op je laptopje wat C++ progseltjes in elkaar kan frotten om e.e.a. te proberen.

Ben trouwens met een aardig SDR projectje bezig waarover (veeel) later meer.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie