Toekomst mijmeringen

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Toekomst mijmeringen

#1 Bericht door wbeekman »

Soms zie je ontwikkelingen , die mi ook aan het radio-amateurisme ten goede komen.
Denk hierbij aan e-readers. (BeBook, Sony etc...)
Nu is het zo, dat deze e-readers , alleen boeken in een bepaald formaat kunnen lezen.
Misschien een idee om radioboeken ook in dit formaat b.v. epub uit te brengen zodat je ze met deze e-readers ook kan lezen.

Zelf heb ik b.v. het NL callboek overgezet in OUTLOOK - Contacts formaat, zodat ik sneller kan zoeken sorteren en aanvullen. En is het geschikt voor mijn PDA.

P.S. Laat eens jullie toekomst mijmeringen horen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Toekomst mijmeringen

#2 Bericht door PE1LGW »

wbeekman schreef:Soms zie je ontwikkelingen , die mi ook aan het radio-amateurisme ten goede komen.
Denk hierbij aan e-readers. (BeBook, Sony etc...)
Nu is het zo, dat deze e-readers , alleen boeken in een bepaald formaat kunnen lezen.
Misschien een idee om radioboeken ook in dit formaat b.v. epub uit te brengen zodat je ze met deze e-readers ook kan lezen.

Zelf heb ik b.v. het NL callboek overgezet in OUTLOOK - Contacts formaat, zodat ik sneller kan zoeken sorteren en aanvullen. En is het geschikt voor mijn PDA.

P.S. Laat eens jullie toekomst mijmeringen horen.
Veel E readers kunnen ook PDF formaat aan.
En de meeste bestanden zijn wel om te zetten in een pdf formaat. doc. txt, incl plaatjes

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Toekomst mijmeringen

#3 Bericht door wbeekman »

PE1LGW schreef:
Veel E readers kunnen ook PDF formaat aan.
En de meeste bestanden zijn wel om te zetten in een pdf formaat. doc. txt, incl plaatjes

PE1LGW
Heb al vele radioboeken omgezet in PDF formaat. Wacht nog op mijn nieuwe scanner met ADF, zodat ik nog meer boeken kan gaan inscannen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Toekomst mijmeringen

#4 Bericht door pa5cal »

Als je dan al iets overzet, kies dan een fatsoenlijk open formaat. Dit voorkomt dat je over 10 jaar WEER alles over moet zetten... PDF kan wel op zich maar callbook in foutlook zetten? omg.

-P

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Toekomst mijmeringen

#5 Bericht door PA5COR »

Je hebt het er maar druk mee Wim....

Maar het wordt zeker gerespecteerd :)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Toekomst mijmeringen

#6 Bericht door wbeekman »

Cor,

Mijn nieuwe printer/scanner/fax is net afgeleverd. Kan ik morgen eindelijk het boek " Zo .... werkt de radio " van E.Aisberg gaan inscannen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Toekomst mijmeringen

#7 Bericht door PE1KXY »

Een PDF file van een boek vind ik handig voor opslag, maar om te lezen hou ik toch meer van het papieren formaat.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Toekomst mijmeringen

#8 Bericht door coolepascal »

Die E-Readers zijn op zich al een thread waard.
Ik vind het idee ideaal, maar juist voor dat gene waarik de waarde ervan inzie, n.l. technische documentatie, manuals, en dus vooral pdf bestanden blijken die dingen helemaal niet zo fijn te zijn.
Vergeet niet dat de resolutie vrij laag is, en je juist voor grafieken e.d. een hoge resolutie wilt.
Inmiddels is men alweer aan het zeikzeuren over kleuren displays.
Dat kom jeal snel bij zo'n Apple ding uit en dat is nu net helemaal NIET wat ik zoek.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Toekomst mijmeringen

#9 Bericht door fred101 »

Ik heb een Bebook en ik ben er best blij mee. Maar inderdaad technische pdf's er mee lezen is toch behelpen. Als ik vergroot dan vallen de plaatjes weg en even snel iets terug zoeken is ook niet echt handig maar het is beter dan een paar kilo boek overal mee heen slepen. Het leest ook fijner omdat liggend je boek niet steeds dichtvalt.

Wim, jij hebt toevallig niet de dansende Woe-li meesters ? Ik heb de Engelse maar die is op mijn ebook niet te lezen. Die is met OCR gescanned lijkt het wel. Bijna alle Y's zijn V's. Radio enginering 101 is echter weer prima te lezen (zolang je niet vergroot ivm de grafiekjes en redelijke ogen hebt) Ook the Art of electronics gaat goed.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Toekomst mijmeringen

#10 Bericht door wbeekman »

Dat ik dit onderwerp aankaartte, komt omdat mijn kollega net een Bebook had gekocht.
Hij leest veel boeken in de trein naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook nog de Sony e-readers. (en vele anderen)
Het is weer een nieuwe ontwikkeling.
Ben blij met jullie reacties en ervaringen. (b.v. die over de schema's en tekeningen )

P.S. Zelf heb ik geen e-reader.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Toekomst mijmeringen

#11 Bericht door PA5COR »

Ik heb een ton papier in de shack
45 jaar electronica en zendamateur... :roll:

:lol:
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: Toekomst mijmeringen

#12 Bericht door wbeekman »

Cor,

Ben abonnee van Funk-Amateur en zij geven elk jaar een CD uit met al hun jaargangen in PDF formaat.
Nu las ik in Computer-Idee van deze week hoe je deze kan omzetten in het E-pub formaat zodat je deze kunt lezen in E-readers.


P.S. Aldi trouwens, zal komende zaterdag ook een E-reader gaan verkopen.
(229 euries) Ga toch ook maar eens kijken.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Toekomst mijmeringen

#13 Bericht door PA5COR »

Ik gebruik mijn ( 17 inch) laptop voor al het E leesvoer.

Heb de nodige gB's aan pdf etc aal op de diverse harde schijven.


Altijd makkelijk :wink:
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Toekomst mijmeringen

#14 Bericht door pd1rh »

Zijn er nog mensen aktief bezig met 'componeren' van eBooks?
Door gebruik te maken van de freeware software 'Calibre' ( http://calibre-ebook.com/ ) kun je diverse RSS feeds ombouwen naar o.a. ePub formaat om op je eBook reader te lezen. Ik heb een van de Aldi voor 99,- Maar bij sommige vestigingen liggen ze voor 75,- Veel 'bang for the buck'.

Als we met z'n allen nou es een mooi script maken dat overal interessant HAM nieuws vandaan peutert. Ik ben alvast begonnen, wie helpt mee?

Zie bijlage in ePub formaat.
Moest 'm wel "comprimeren" maar anders wordt de upload niet geaccepteerd. ePub is een zipfile, maar hernoemd naar *.epub.
Misschien iets voor de beheerder van het forum om ePub als geldig upload fileformat te enablen?
HAM radio news [zo, 17 apr 2011] - calibre.zip
RSS feeds ARRL in ePub formaat
(103.9 KiB) 218 keer gedownload
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Plaats reactie