zendmachtiging in turkije

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hein
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 apr 2008, 17:53
Roepletters: pa3cuu
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

zendmachtiging in turkije

#1 Bericht door hein »

hallo, zijn er mensen die een tijdelijke, zeg maar vacantie machtiging hebben aangevraagd,of gehad zo ja laat me even weten hoe je deze aanvraagd.
vast bedankt.
hein, pa3cuu

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#2 Bericht door PA3FAT »

Op de site van TRAC staat hoe je dat kunt doen, maar normaliter kun je met de papieren die je daar vindt (pdf files) en je reguliere machtiging gewoon op HF uit (F).

Voor N weet ik het niet.

Er staat ook een verwijzing naar ik meen TA1RC (istanbul) als contact persoon, maar dat is mijn mbt vragen nog niet gelukt om hem te bereiken.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#3 Bericht door PE7EB »

trac.org is dat dus.
Gewoon trac geeft 37.400.000 hits in Google ;-)

En als ik het zo snel bekijk, heeft ook Turkije TR61-01 geïmplementeerd, en is jouw Nederlandse vergunning daar gewoon geldig.
En kun je op basis van je vergunning ook je apparatuur zonder verdere rompslomp invoeren.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#4 Bericht door PA3FAT »

aangezien men zelf adviseert om de pdf files als kopie mee te nemen zou ik dat maar doen. In turkije heb je als puntje bij paaltje komt nada aan rechten dus zorg dat je voldoende informatie in hun taal bij de hand hebt.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#5 Bericht door PE7EB »

In turkije heb je als puntje bij paaltje komt nada aan rechten
Da's één van de redenen om ze (voorlopig) niet tot de EU............enz. enz.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#6 Bericht door PA3FAT »

ach heb niet de illusie als je in EA of I bent dat je dan als buitenlander als het er omgaat als eerste aan de beurt bent. Je blijft altijd buitenlander al is het maar omdat de taalbarriere er is.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#7 Bericht door PA3FAT »

maar nu wordt het teveel OT.

Mocht er hulp nodig zijn, mijn vrouw is turks ze kan mogelijk wat taalvaardigheden leveren.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

#8 Bericht door PF1JM »

Let wel op dat je alleen uit mag komen op HF als je Morse Included op je registratiebewijs hebt staan....

Zie http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... TR6101.pdf
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#9 Bericht door PE2AAB »

pf1jm schreef:Let wel op dat je alleen uit mag komen op HF als je Morse Included op je registratiebewijs hebt staan....

Zie http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... TR6101.pdf
Geldt ook voor Spanje, maar daar heb ik me nog nooit aan gehouden. Ik kan hier geen CW Included meer bemachtigen dus dan maar illegaal.

Nooit geen problemen mee gehad trouwens.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#10 Bericht door PE7EB »

Enerzijds verwerpelijk, anderzijds begrijpelijk, in het midden van al het één Europa gekrakeel zijn dit soort verschillen op zijn zachts gezegd belachelijk.
Het lijkt mij een aardig punt voor onze vertegenwoordigers om er eens voor te zorgen dat hier paal en perk aan gesteld wordt.
Gelijke rechten voor alle amateurs in Europa, en niet volgend jaar, maar gisteren!!
Laatst gewijzigd door PE7EB op 05 apr 2009, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

#11 Bericht door PA2LAD »

PE7EB schreef:Gelijke rechten voor alle amateurs in Europa, en niet volgend jaar, maar gisteren!!
Ja, maar dan komen er ook de gelijke plichten ! Zit jij er op te wachten om zoals in andere landen je antenneplan gedetaileerd en wel in te dienen met een berekening van de veldsterkte? Ik niet.
Laatst gewijzigd door PA2LAD op 05 apr 2009, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#12 Bericht door PE7EB »

Daar zit ik ook niet op te wachten inderdaad.

Wederom dus weer een grote taak voor onze vertegenwoordigers om onze belangen te behartigen en te verdedigen.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#13 Bericht door vk2gwk »

PA2LAD schreef:
PE7EB schreef:Gelijke rechten voor alle amateurs in Europa, en niet volgend jaar, maar gisteren!!
Ja, maar dan komen er ook de gelijke plichten ! Zit jij er op te wachten om zoals in andere landen je antenneplan gedetaileerd en wel in te dienen met een berekening van de veldsterkte? Ik niet.
Op zich helemaal niet zo gek hoor.... Ook in Australie moeten we netjes bepalen wat de veldsterkte van onze antennes is en zorgen dat niemand last heeft van een te hoge veldsterkte. Als ik het helemaal goed zou doen zou ik netjes hekjes moeten zetten rond de bevestigingspunten van mijn slopers.... Nou staat er een hek rond mijn hele tuin (4800m2) dus maak ik me daar niet zo druk over. Maar formeel...

En even gewoon realistisch: Als zendamateurs creeren we HF velden die - en dat weten we nog steeds niet heelemaal zeker - andere mensen (en onszelf...???) mogelijkerwijs zouden kunnen schaden. Dus dat we daar een zekere mate van voorzichtigheid mee betrachten is heel normaal. Als de EU daar regels voor gaat stellen is dat niet meer dan een aanvulling op wat we zelf eigenllijk - met gezond verstand - al zouden moeten willen.
En ... er zijn in een democratie geen rechten zonder plichten. Al is het alleen maar de verantwoordingsplicht voor de rechten die je hebt. Al schijnen heel veel mensen te denken dat het anders is....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA3JT
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:19
Contacteer:

Re:

#14 Bericht door PA3JT »

vk2gwk schreef:Maar formeel...
Met die 2 slotwoordjes in je eerste paragraaf torpedeer je wel je hele preek van de tweede en derde paragraaf.
NOFI, maar jij neemt je rechten dus ook serieuzer dan je plichten...... :lol: :roll:
(je hebt natuurlijk wel gelijk, maar niemand heeft trek in dat papierwerk, denk ik)
communiceren is heel wat anders dan het tot stand brengen van een verbinding.

FT-897D | FT-225RD | FT-7800 | FT-817 met TR1300 23cm Transverter| diverse Motorola MX | SE-550 UHF | Alinco DJ-G7E

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: zendmachtiging in turkije

#15 Bericht door PA2RUS »

-

Plaats reactie