cursusboek

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

cursusboek

#1 Bericht door Yannick PE2YSB »

Hallo Allemaal.

In April wil ik mijn F-licensie gaan halen, ik ben al aangemeld voor het examen, maar ben nog op zoek naar een boek (het liefst online) of een online cursusje om wat theorie te kunnen doornemen. Vooral de regelstjes, en wat technische termen.

Ik studeer elektrotechniek, dus het doorrekenen van filters enzo is geen probleem maar de termen enzo weer wel, zo heb ik bijvoorbeeld geen idee wat het verschil is tussen een klasse c of een klasse a eindtrap.

Heeft er iemand een linkje of adresje voor me waar ik wat kan vinden?

alvast bedankt.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

De 'regels' kun je gewoon in PDF vorm van de site van het betreffende ministerie halen (agentschap-telecom), de rest zou je gewoon kunnen bestellen bij de VERON (of VRZA). Hebben die mensen ook weer wat geld bij waar ze bijv repeaters van kunnen betalen enzo.
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Hallo Yannick,

Je zou eens op de website van de VERON kunnen kijken, en dan bij het servicebureau (directe link: http://www.veron.nl/vsb/main.htm). Daar staat bij "opleiding" allerlei bruikbaar cursusmateriaal.

Volgensmij zou je het beste het boek "Cursusboek voor de F-Zendvergunning" (artikelnummer 525) kunnen gebruiken. Als ik me niet vergis, heb ik dat tijdens mijn cursus destijds ook gebruikt.

Je zou voor de zekerheid naar het servicbureau kunnen bellen. Misschien weten de mensen daar iets meer te vertellen over welke cursusmaterialen doorgaans gebruikt worden enz.

Waar studeer je trouwens? Ik studeer namelijk ook elektrotechniek. :)
Jorg | PH7W

PA0KLT
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 11:51

licensie

#4 Bericht door PA0KLT »

Het veron cursusboek is een waardevol naslagwerk.
Schaf dit aan, met het boekje examenopgaven.
Ga gewoon deze opgaven maken en ga alles bestuderen wat je niet snapt.
De meeste met een goede vooropleiding en een redelijke inzet slagen dan in een keer.

succes.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#5 Bericht door Yannick PE2YSB »

PA8JRG schreef:Hallo Yannick,

Je zou eens op de website van de VERON kunnen kijken, en dan bij het servicebureau (directe link: http://www.veron.nl/vsb/main.htm). Daar staat bij "opleiding" allerlei bruikbaar cursusmateriaal.

Volgensmij zou je het beste het boek "Cursusboek voor de F-Zendvergunning" (artikelnummer 525) kunnen gebruiken. Als ik me niet vergis, heb ik dat tijdens mijn cursus destijds ook gebruikt.

Je zou voor de zekerheid naar het servicbureau kunnen bellen. Misschien weten de mensen daar iets meer te vertellen over welke cursusmaterialen doorgaans gebruikt worden enz.

Waar studeer je trouwens? Ik studeer namelijk ook elektrotechniek. :)
Ik studeer aan de TU Eindhoven. (eerstejaar)

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

Trouwens bedankt voor de reacties.
Moet je lid zijn van Veron om er boeken te kunnen bestellen?

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#7 Bericht door PH7W »

Hallo Yannick,

Ik heb ook al artikelen bij het servicebureau besteld toen ik nog geen lid was, dus dat lijkt mij geen probleem.
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#8 Bericht door wbeekman »

Kijk eens op http://www.ham-radio.nl/examens/inleidingexam.htm

Ikzelf gebruik de boeken nog als naslagwerk.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie