Call-boeken , NL boeken etc....

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Call-boeken , NL boeken etc....

#1 Bericht door wbeekman »

In Beetsterzwaag kwam ik nog een NL-lijst tegen van april 2003.

Zag bij het doorlezen een opmerkelijk fenomeen.

- NL nummers lopen door tot 2000.
- Hierna gaan we verder met nummer 4000.
- Laatste NL-nummer is ong. 13.3...

- Dan gaan we verder met nummer NL-73.896

Zou eigenlijk wel eens willen weten wie nu NL-00001 heeft gekregen.

Trouwens, waarom niet een up to date lijst uitbrengen ?


P.S. Begin nou niet met privacy, want iedereen die zich aanmeldt, wordt vermeld in Electron - Ballotage commissie...
Dus kan het ook in een lijst worden uitgebracht.

Kommentaar graag ......
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

NL6881
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 okt 2006, 19:52
Locatie: Regio 13

#2 Bericht door NL6881 »

Ja lijkt me leuk, ik heb er ook eens naar gezocht maar niets kunnen vinden. Wil je weten wie NL 0001 is kan je dan niet gewoon bellen naar de VERON ????????

Maar i.d.d. zo'n lijst/database wil ik ook wel eens inzien.

Ik ben 6881, maar mijn buurman heeft sinds afgelopenmaand NL13377 gekregen.

Gr
NL-6881
Lid: VERON

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

NL lijst

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens heeft de VERON in het verleden wel zo'n lijst uitgegeven, zelfs via het servicebureau.

In de lijst zitten waarschijnlijk nu grote gaten. Bij het opzegging van je VERON lidmaatschap vervalt ook je NL nummer.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#4 Bericht door wbeekman »

- NL6881 staat nog niet in de lijst van april-2003 vermeld.
- Tjeerd, er zitten zeker grote gaten in. Tja jammer dat dan jouw nummer niet blijft gereserveerd als je opzegt en een paar jaar later weer lid wordt.
Zo kan ik ook gauw naar 13 duizend komen ... (hihihi)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

SWL

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens mij kan je weer je oude nummer opvragen. Ik zie bij nieuwe SWL's wel eens oudere nummers staan.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#6 Bericht door johnvdpas »

Ja klopt iedereen word met naam en toenaam vernoemt bij die ballotage...

Maar ja hoe ver gaat die ballotage? Goh ventje jij bent 5 jaar geleden van school gestuurd dus zo lievertje ben je niet... Je haalde te lagen punten en je maakte altijd mot daar.....

Vergeet het hier dus ook maar.... Als je dat bij iedereen zou doen zou je namelijk bij iedereen wel een reden kunnen vinden dat die niet zou mogen komen. Worden wij dan als amateurs een soort kgb,ers hij heeft dat ooit eens gedaan.....

IK persoonlijk vind dat dit er mee te maken heeft, hoe gedraagt diegene zich op de amateurbanden, is er al eens meer ruzie tussen hem geweest en andere amateurs.

En nog het belangrijkste geef iemand het voordeel van de twijfel! Het wil namelijk niet zeggen als die eenmaal lid is en die zich om wat voor reden dan misdraagd dat er dan niet in gegrepen kan worden....

Want dat moet je ook wel doen, ik vind het altijd een beetje raar van zo,n ballotage je wilt toch extra amateur hebben. En als mensen zich misdragen kun je ze er altijd nog uitschoppen.

Ik weet namelijk wel 1 ding zeker, als iemand zich om wat voor reden misdraagd bij de ene, wil dat niet zeggen dat dat ook bij de andere zo is. Meestal zijn de ontdane situaties en hoe de mensen daar er mee om zijn gegaan veel anders (meestal dus gewoon veel slechter) waardoor zich dit soort situatie voor doen. EN van een groep verlies je altijd, zelfs al heb je gelijk.

Er zijn natuurlijk een paar dingen waarvan je zegt jouw moeten we niet, bewezen geweldsdelicten door een rechter (dus met strafblad) diefstal bewezen dus niet een club of iemand die dat roept hadden ze maar aangifte moeten doen en dan heb je het wel gehad volgens mij. Dit zijn dingen die ze nergens tollereren in de maatschappij. Bewezen is enkel en alleen voor een rechter, een commisie kan ook niks bewijzen daarbij is een commisie nog altijd niet zo neutraal, bijvoorbeeld een commisie van de bouw zal ook eerder in het voordeel van de bouwers beslissen, dus een balotage commisie van de veron ook in het voordeel van de veron.

Met andere woorden, als het dus niet bewezen is bij een rechter dan moet die commisie maar het voordeel van de twijfel geven.

Dat iemand ooit eens ruzie gemaakt heeft met de deze of gene, dat heeft iedereen wel eens gedaan.

Ik kan me maar heel weinig reden verzinnen, het gaat er om hoe hij zich gedraagd bij die club waar die komt en jatters en messentrekkers oke, maar voor de rest kan ik me vrij weinig bedenken.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

NL nummer

#7 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

John,

Ik begrijp je reactie niet. We hebben het over de NL nummers en ik lees in jouw reactie ballotage zaken.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#8 Bericht door johnvdpas »

reageer op dat ps stukje, met naam en toenaam genoemd worden. Maar goed, dat riep bij mij het een en ander op,

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

#9 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik begrijp nu de verwijzing John.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#10 Bericht door vk2gwk »

Voor wat betreft de "ballotage": gewoon even in de statuten van de VERON kijken om te zien hoe het werkt:
Artikel 6.
......
3. Het hoofdbestuur brengt de naam en de indeling van het kandidaatlid zo spoedig mogelijk ter kennis van de leden door middel van publikatie in het verenigingsorgaan. Indien binnen veertien dagen na deze publikatie bij het hoofdbestuur geen bezwaren tegen het kandidaatlid zijn binnengekomen, wordt de betrokkene als gewoon lid of juniorlid tot de vereniging toegelaten.

4. Worden er binnen de in lid 3 van dit artikel gestelde termijn bezwaren ingediend, dan worden deze bezwaren ondezocht door het hoofdbestuur, dat in hoogste ressort beslist of het kandidaatlid tot de vereniging zal worden toegelaten.
Indien het hoofdbestuur beslist het kandidaatlid niet tot de vereniging toe te laten, deelt zij dit schriftelijk aan de betrokkene en het bestuur van de desbetreffende afdeling mede.
Het kandidaatlid kan binnen een termijn van een maand na de in vorige zin bedoelde mededeling tegen de beslissing van het hoofdbestuur in beroep komen bij een beroeps-commissie, bestaande uit vijf personen, onder wie een lid van het hoofdbestuur, die worden benoemd door de verenigingsraad op voorstel van het hoofdbestuur. De beroeps-commissie doet in hoogste instantie uitspraak binnen een periode van drie maanden na het instellen van het beroep.

5. Degene, die als lid is geweigerd, kan gedurende een jaar na de verzending van de afwijzing niet als lid worden toegelaten.
Wordt hoogst zelden gebruik van gemaakt......
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#11 Bericht door johnvdpas »

Daarbij als iemand niet lid mag worden, en hij vol houd elk jaar zo,n commisie op te troffelen... Dan ben ik benieuwd hoe lang ze dat volhouden...

Daarbij is het gezien om de privicy wetgeving ook een beetje ouderwets.

Vind gewoon dat het bestuur daar over mag beslissen als er ooit eens flinke bonje met diegene is geweest binnen de amateurgemeendschap.

Zoniet, is het al onzin vind ik, al het andere is niet belangrijk.

Mensen weg sturen kan namelijk ook als ze er bij zitten, niet van te voren al je weet nooit hoe iemand zich zal gaan gedragen.

Plaats reactie