vrza en veron samen?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE2GBA
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2005, 15:06
Locatie: Helsinki

vrza en veron samen?

#1 Bericht door PE2GBA »

wat is toch het probleem?? waarom kunnen de twee niet samen werken en de krachten bundelen??


73 de John PE2GBA

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door PE2AAB »

Dat vragen zich er meer af.. Ik ook!

Lijkt mij geen probleem verder.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#3 Bericht door Theo Postma »

Ik denk dat er nog te veel oud zeer zit.
Voor jongeren is dit niet (meer) te begrijpen, waarom dit zo is.
In het begin van mijn zendamateur loopbaan, 25 jaar geleden al weer, vond ik het ook al vreemd.
Ondanks de uitleg.
Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

identiteit

#4 Bericht door PD4NIX »

Ieder van de 2 verenigingen heeft een eigen identiteit, die op een aantal vlakken heus wel overeenstemmen, maar op een aantal vlakken niet, Ik ben lid van allebei, maar bij de V.R.Z.A. heb ik meer het gevoel lid van een vereniging te zijn, neem alleen al het voorbeeld van de Algemene Leden Vergadering, bij deze vereniging heb je direct inspraak , bij de V.E.R.O.N. in veel mindere mate, via een gedeligeerde, en maar hopen dat ze jouw stem overbrengen, tijdens de laatste vergadering van de V.E.R.O.N. zijn belangrijke essentieele dingen weggestemd, terwijl het stukje 7.1 tot 7.2 wel aangenomen, Tsja leuk voor de F gelicenseerde maar de N ligt daar niet wakker van.
Wel wakker ligt hij als hij de kans neemt om door te studeren, hij nog steeds 2 keer in het jaar naar Nieuwegein moet en dat een motie om dat frequenter in andere plaatsen(voorstel 13) te doen weggestemd wordt.
Ook een motie om de Basisvergunning europees te bekijken werd afgewezen.
Voor de rest werd er meer afgewezen dan aangenomen.
Ook de samenwerking met de V.R.Z.A.
Belangrijke dingen zijn weggefloten en onbelangrijker dingen aangenomen, waar ligt de prioriteit??????????
Dit forum werd aangenomen, maar iedereen kan een forum openen, en waar staat in dit forum dat het een VERON forum is, dan moet je lang zoeken.
Al met al toch dingen om je druk over te maken, maar hopen dat op een volgende VR er meer aandacht aan essentieel belangrijke dingen genomen wordt, zoals het geven van cursussen in de meeste regio's, hier in NH is het belabbert gesteld daarmee, ik woon in Haarlem en ik moet boven Hoorn cursus volgen, en zelfs deze nog niet eens door de vereniging geregelde cursus stopt er mee, dus waar moet je dan cursus volgen, zelfs NHA of LOI ziet er geen brood meer in.
En ik vind dat het niet geven van cursussen heeft bijgedragen aan het wegvallen van een hoop nieuwe instromers.
Natuurlijk is er soms geen animo, maar als er mensen geintresseerd zijn, moet wel de mogelijkheid gegeven worden, daar zou naar gestreefd moeten worden, vind ik.
De enige die dit zouden moeten doen zijn de amateurs zelf, zij vind ik moeten zorgdragen voor het voortbestaan van deze hobby, want een ander doet het niet, en die zie ons misschien liever gaan dan komen.
Groeten uit Haarlem,
Fred
73

Fred

PD4NIX

PE2GBA
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2005, 15:06
Locatie: Helsinki

#5 Bericht door PE2GBA »

dus ligt het probleem bij de veron dan??
En WAT is dan het probleem?? waar zit dan toch die
knik in de kabel?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: identiteit

#6 Bericht door PE2AAB »

PD4NIX schreef: -----8x-----------------KNIP---------------------8x--------------------------------------------------------------------------------------
Dit forum werd aangenomen, maar iedereen kan een forum openen, en waar staat in dit forum dat het een VERON forum is, dan moet je lang zoeken.
-----8x-----------------KNIP---------------------8x--------------------------------------------------------------------------------------
Groeten uit Haarlem,
Fred
Uhm..dit is ook geen VERON forum maar een zendamateurforum dat toevallig een link heeft op de VERON site.

Misschien was een link op de VRZA site ook niet verkeerd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

weerwoord

#7 Bericht door PD4NIX »

Ok, het leek omdat de veron dit besloten had op de VR dat dit een veronforum was, sorry bij deze, maar om op het voorafgaande in te gaan, natuurlijk is dit niet bedoeld om de veron te beschadigen, meer als opbouwende kritiek, afbrekende is makkelijk aan de zijlijn.
En op de voorstellen terug te komen, die zijn wel door de leden genomen, maar persoonlijk had ik het liever anders gezien, maar ja ieder zijn mening.
En de VRZA zal ook wel dingen doen die misschien niet goed zijn, maar deze feiten, die ik opgenoemd heb, stonden in de electron en heb ik overgenomen om mijn mening te geven, sorry als ik daar mensen mee gegriefd heb.
Groeten uit Haarlem,

Fred
73

Fred

PD4NIX

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: weerwoord

#8 Bericht door PE2AAB »

PD4NIX schreef:Ok, het leek omdat de veron dit besloten had op de VR dat dit een veronforum was, sorry bij deze, maar om op het voorafgaande in te gaan, natuurlijk is dit niet bedoeld om de veron te beschadigen, meer als opbouwende kritiek, afbrekende is makkelijk aan de zijlijn.
En op de voorstellen terug te komen, die zijn wel door de leden genomen, maar persoonlijk had ik het liever anders gezien, maar ja ieder zijn mening.
En de VRZA zal ook wel dingen doen die misschien niet goed zijn, maar deze feiten, die ik opgenoemd heb, stonden in de electron en heb ik overgenomen om mijn mening te geven, sorry als ik daar mensen mee gegriefd heb.
Groeten uit Haarlem,

Fred
Nee hoor, Je hebt hier vast niemand gekwetst.

Het is gewoon jammer dat deze twee organisaties niet helemaal door 1 deur kunnen.

Wie weet...In de toekomst..

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Reactie.

#9 Bericht door PE1PUP »

Beste Fred,

Ook ik ben niet (echt) gekwetst, maar toch wel een beetje nieuwsgierig door een van je zinsnede's. In je post geeft je aan:...

:arrow: "...bij de V.E.R.O.N. in veel mindere mate, via een gedeligeerde, en maar hopen dat ze jouw stem overbrengen...."

Ik ben zelf dit jaar voor de eerste maal als gedelegeerde bij de bedoelde VERON vergadering geweest, en kan je verzekeren dat het in stemming brengen van de voorstellen zeer serieus gebeurt.

Heb je wellicht hier een slechte ervaring mee? Of is je uitspraak misschien meer een bang vermoeden, en daarom een beetje chargerend gebracht... :lol:

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Antwoord

#10 Bericht door PD4NIX »

Nee, geen slechte ervaring, maar persoonlijk zou ik het beter en moderner vinden als dit soort belangrijke vergaderingspunten per e-mail of via formulieren in de regionale veron bladen of in het veronblad zelf kunt lezen en invullen op een in te sturen brief of per e-mail zodat je dit soort belangrijke dingen kan inleveren en niet op een dag, waar je net maar moet kunnen je mening kan geven over dit soort belangrijke punten.
Ik wil niet insinueren dat het nu fout gaat(lijkt er wel op moet ik zeggen, je hebt gelijk), maar misschien krijg je zo meer respons, en nu heb ik het idee dat belangrijke dingen afgestemd worden en minder belangrijke dingen er wel door komen, wat toch een vreemde zaak is, maar ja de keuze van blijkbaar de mensen, die wel konden komen op de verenigingsavond.
Ikzelf kon niet en nu heb ik dus opgemerkt wat in mijn ogen niet goed was, maar ja de mening van iemand, die niet kon stemmen en dus ook eigenlijk een schreeuw in de wind HI
Groeten,
73

Fred

PD4NIX

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Heel goed onderwerp voor dit forum.

#11 Bericht door wbeekman »

In Electron stond ook een heel goed ingezonden stuk hierover.
(geschreven door een van de jongere binnen de vereniging, die een hele andere kijk heeft op dit onderwerp en niet wordt geinfecteerd met het verleden )

Zelf ben ik een voorstander van het hanteren van de stap voor stap methode.
(Methode Henri Kiessinger)

Laten de VRZA en VERON eerst eens gaan praten over het onder een noemer brengen van bv. de luister-amateurs. (om maar eens wat te noemen)

- NL-ers en PA-ers intergreren onder auspicien van het DBQ.

- Laat het DBQ een gezamelijk callboek uitbrengen en zo alle radio-amateurs een grote dienst bewijzen.
(ja ik weet het , een veel besproken onderwerp)

- DARES is een goed voorbeeld en legt veel gewicht in de schaal tov Rijk en Gemeenten op het gebied van deskundigheid.

Er worden op dit moment, zoveel bedrijven ge-intergreerd, dat zowel VERON als VRZA eens moeten gaan nadenken over de toekomst van de nederlandse radio-amateur binnen een nederlandse vereniging en gaan zoeken naar een buitenstaander die goed is in het samenvoegen van bedrijven en/of verenigingen. (Zonder de voorgeschiedenis te kennen van VERON en VRZA)

(anders krijg je alleen maar te maken met versplintering en de kommercie krijgt hoe langer hoe meer macht over onze amateurbanden.

Zo, dit zijn zomaar wat gedachten van mij persoonlijk.

Graag jullie reactie. (positief of negatief )
Laatst gewijzigd door wbeekman op 14 nov 2005, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

mee eens

#12 Bericht door PD4NIX »

Goedendag,

Ik kan mij in jouw standpunt goed vinden, dat zou een goede raad zijn, maar afwachten of er meer mensen dit standpunt delen.
73

Fred

PD4NIX

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Ingezonden brieven/reacties

#13 Bericht door wbeekman »

In de Electron van deze maand staan er verschillende reacties te lezen over dit onderwerp.

De moeite waard om te lezen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie