weinig geslaagden F examen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

weinig geslaagden F examen

#1 Bericht door PD4NIX »

Afgelopen woensdag naar het examen voor zendamateur geweest, net weer niet geslaagd, ik had 17 fout en je mag er uiterst 15 hebben.Een paar fouten gemaakt door de examenstress, toch een soort blokkade, hoe krijg je dat er uit?
Er zijn er ongeveer 33,3 % geslaagd, 39 nieuwe F amateurs op landelijk niveau, dus een druppel op de gloeiende plaat, zou je zeggen.
Ik denk dat er meer in het laatste half jaar mee gestopt zijn.
N zijn is erg populair dit jaar, gelukkig en ook een hoop geslaagden, ruim 75 % van degene, die zich ingeschreven hadden.
De hobby sterft erg uit, ze hebben het alleen zelf niet echt door, veel te weinig goede cursussen, of helemaal geen.
Op internet kan je ook studie volgen voor N, niet voor F en om je N op te frissen is ook niet mogelijk bij hun, daar ben ik dit weekend achtergekomen.
Ze vertelden dat ze met F bezig waren en dat er straks modules bijkomen , die op N aan zouden passen, dus dan zou je N opnieuw bij moeten houden, allen geven ze nu geen ondersteuning, later wel blijkbaar, maar waarom dan nu niet?
Dan maar weer zelfstudie, maar of het nu echt gestimuleerd wordt?
Je wordt er depri van
73

Fred

PD4NIX

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#2 Bericht door pa7wwo »

Hoi Fred

Op de site van PI4OSS staan er F en C examens met antwoorden van 1974 tot nu dus daar heb je genoeg oefenstof.
Als je thuis foutloze examens kunt maken moet je op het examen toch ook toekunnen met 15 fouten ondanks de stress.
We hebben in Oss wel cursus maar deze keer alleen voor N omdat er te weinig animo voor F is.

Verder moet je voor beide examens gewoon veel werk verrichten om het te kunnen halen ik denk dat daar de afgelopen keer voor F de problemen lagen want het examen voor F was deze keer echt niet moeilijker als de voorafgaande keren.
Het examen voor N was ook niet moeilijker of makkelijker als voorgaande keren.

Veel examenkandidaten maken er zichzelf vaak te makkelijk vanaf, zo van dat red ik wel en vaak red je het dan net niet.

groetjes Jos en de volgende keer meer succes gewenst op het examen.
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#3 Bericht door Theo Postma »

Jammer Fred, net niet gehaald.
Gewoon doorzetten en toch maar blijven oefenen met oude examens.
Bij de afdeling Zuid Oost Drenthe wordt wekelijks een cursus F en N gegeven door een zeer ervaren oude rot in het vak.
Albert, PA0ABE doet dit al jaren en met veel humor en begrip.

Nu heb jij er zelf niet zo veel aan, maar anderen die dit lezen mss wel.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#4 Bericht door angelo »

Nou Jos, ik denk dat ik je aanbod maar moet aannemen ... zie ts.
Volgens mij mag ik niet meer...
Eerst doe ik er 3.5 uur over om Nieuwegein te halen dankzij eikels die ongelukken moeten maken met wegafsluitingen (en ik loop vervolgens ook nog de verkeerde zaal binnen, waar ik mijn C gedaan heb maar inmiddels wordt een deur verder het examen gehouden) de tweede keer heb ik 6 weken voor het examen 12 of meer uur per dag gedraaid en door familie omstandigheden ook in het weekend volle uren gedraaid en daardoor geen minuut tijd gehad om te leren en nu was ik 2 weken aan bed/wc gekluisterd...

Iemand wil niet dat ik F ga halen...
No good deed goes unpunished.

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#5 Bericht door pa7wwo »

Hoi Angelo

Bas had het helemaal niet zo moeilijk op het examen, die was ook niet 2 weken van tevoren begonnen maar 1 jaar van te voren.
Verder ruim 2 maanden examen training om alle stof nogmaals te herhalen.

Ook Hans haalde het hij begon 2 maanden geleden op examentraining met een 25 tal foutn per examen, 2 aanden later geslaagd.
Het kost wat tijd maar dan haal je het wel hoor.
Zelfs ik kon het halen.

Beterschap gewenst in ieder geval.

Jos
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#6 Bericht door PA5COR »

3 man geslaagd waar ik mee aankwam, wel, Novice, maar toch :lol:

Examen vrees/blokkade bestaat voor beide, hoe kom je eraf? ook weer voor een ieder persoonlijk, eens om de tafel zitten met een goede vriend(in) en een kijken waardoor het komt, oefenen op de examens op de computer, en je er goed op voorbereiden.

Ga je erheen met de instelling dat je het "moet" halen, dan is de kans erg groot dat dit voorkomt.

80% geslaagden voor de N is ook niet echt de norm, deze keer was het examen niet erg moeilijk, en van 2 vragen werden alle antwoorden goed gerekend.

De F machtiging is nu eenmaal wat dieper in de theorie duiken en begrijpen wat er gebeurt op een ander vlak als met de N.

Met gemiddeld 30 tot 35% geslaagden per keer blijkt examenvrees of toch te weinig voorbereiden meer de norm is als bij de N.

Maar, succes in het najaar, even doorbijten nu.

Cor

unclero
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2006, 13:04
Locatie: Nijmegen

#7 Bericht door unclero »

Ikzelf ben afgelopen woensdag opgegaan voor de N, en ben geslaagd. Ondanks het feit dat ik niet geleerd had (had een paar dagen eerder het N boek in Arnhem opgehaalt). Misschien dat het feit dat ik de F cursus volg bij de lokale Veron afdeling heeft geholpen. Daarvoor ga ik in november op.

Ik moet zeggen dat het inderdaad erg druk was bij de N, misschien dat eea te maken had met het feit dat wat HF banden open zijn voor de N.
Als ik het aantal deelnemers aan het examen zo zag had ik nou niet echt de indruk dat de hobby uit begon te sterven, achter me zat een jochie van 14, en voor me zat een knul die wellicht een paar jaar ouder zou zijn. En ik ben zelf ook niet bepaald de oudste.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#8 Bericht door PA5COR »

unclero
Ook gefeliciteerd ;)


Resultaten examens voorjaar 2007:

F-examen N-examen
Aanmeldingen 149 213
Geëxamineerd
104 170
GESLAAGD 39 124
Score 37,5% 72,9%

Hopen maar dat de opwaartse trend zich voortzet ;)

Cor

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#9 Bericht door vk2gwk »

Iedereen die het gehaald heeft: Gefeliciteerd! En voor wie het niet gehaald heeft: volhouden! Volgende keer beter.

Jullie hebben het toch maar makkelijk.... met al die afdelings-cursus avonden, cursus boeken, internet informatie, on line examen vragen als voorbeelden enz......

Toen ik mijn machtiging wilde halen was dat er allemaal niet. Je las Electron, neusde een beetje in boeken uit de bibliotheek (boek van J. Corver en zo), probeerde veel te leren van oudere zend amateurs - ook door op de banden te luisteren. En dan ging je naar Den Haag, ergens op een bovenkamertje in een nauw straatje.... Daar zaten een paar kerels, waarvan er een met een grote grijze baard en die stelden je allerlei vragen die je goed moest beantwoorden. Je moest een schemaatje tekenen en uitleggen hoe een dipool werkte en wat het verschil was tussen weerstand en impedantie en zo.... Schriftelijk en meerkeuze vragen.... Hadden ze nog nooit van gehoord!

Veel plezier op de banden voor de geslaagden. Ik luister en roep regelmatig in de PD-band sectie op 20M maar hoor alleen PD1DX......
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#10 Bericht door angelo »

Nou, ik heb liever examen op een tijdstip dat het MIJ uitkomt... Als DGA heb ik niet altijd de keuze wanneer ik tijd vrij heb, en aangezien hier in Nederland maar 2 keer per jaar examen mogelijkheden zijn, is dat toch wel lastig...

Dan heb ik het druk met klanten, dan ben ik ziek, dan is er 3 ongevallen gebeurd met wegafsluitingen... Tis altijd wat maar met 2 examens per jaar, is het dikke pech als je toevallig EEN van die twee dagen niet kan of niet lukt of niet hebt kunnen leren...
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie