meenemen zendapparatuur buitenland.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa7it sandy
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2007, 21:11
Locatie: Posterholt

meenemen zendapparatuur buitenland.

#1 Bericht door pa7it sandy »

Ik ben op zoek na een informatie betreffende het meenemen van zendapperatuur na het buitenland.
Voor mijn qrl ga ik 16 april na pakistan en wil eigenlijk zendapperatuur meenemen om er aktief te zijn op kortegolf in phone of psk31.
Nu is dit niet direkt een land waar iedereen heen gaat maar toch zou ik willen weten hoe ander amateurs het apparatatuur in het vliegtuig vervoeren.Doen ze het in de handbagage of gewoon in je koffer. In nederland met controlle is het duidelijk te maken dat het om zendapparatuur gaat maar in het midden-oosten ligt het denk ik iets anders tenminste ik heb niet veel amateurs gevonden in deze regio.
Op de bestemming blijf ik meestal 2 a 3 dagen.
Dus heeft iemand er ervaring mee dan zou ik dit graag willen weten.

73`s sandy Pa7it. 8)

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#2 Bericht door wbeekman »

Zou naar dit soort landen ( b.v. Pakistan, India, Egypte etc...) , zeker NIET zomaar zend-apparatuur meenemen.
Zeker niet als je er maar een paar dagen blijft.

Zoek anders kontakt met de landelijke radio-amateur vereniging.
En laat je goed voorlichten.
(Elk land heeft zijn eigen regels en men is NIET zo soepel als in Nederland)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pa7it sandy
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2007, 21:11
Locatie: Posterholt

#3 Bericht door pa7it sandy »

ja dat klop wim.
Zoiets was me ook al bekend en vooral in zulke landen is het zeker niet zo soepel.
Ik ben al aan het informere bij de amateur vereniging in pakistan voor verder info.
We gaan er voor enkele dagen heen maar willen uiteraard ook zonder problemen naar huis komen.
Alvast bedank voor respons.

73`s sandy

pe1br
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#4 Bericht door pe1br »

misschien is het handiger daar eens te vragen aan de locale vereniging of ze geen clubstation hebben dat je tijdelijk kan gebruiken (tenminste als ze in de buurt zitten van waar jij wilt verblijven).

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

Benader evt eens PA0LOU , hij heeft mischien nog wel kontaktinfo mbt deze landen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#6 Bericht door PA0MJM »

Zie nu ook de VERON website! Daar staat nu een uitgebreide lijst wat wel mag en niet mag in allerlei landen. Ook in deze lijst zitten nog gaten, maar toch....


73's
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: meenemen zendapparatuur buitenland.

#7 Bericht door PE2AAB »

pa7it sandy schreef:Ik ben op zoek na een informatie betreffende het meenemen van zendapperatuur na het buitenland.
Voor mijn qrl ga ik 16 april na pakistan en wil eigenlijk zendapperatuur meenemen om er aktief te zijn op kortegolf in phone of psk31.
Nu is dit niet direkt een land waar iedereen heen gaat maar toch zou ik willen weten hoe ander amateurs het apparatatuur in het vliegtuig vervoeren.Doen ze het in de handbagage of gewoon in je koffer. In nederland met controlle is het duidelijk te maken dat het om zendapparatuur gaat maar in het midden-oosten ligt het denk ik iets anders tenminste ik heb niet veel amateurs gevonden in deze regio.
Op de bestemming blijf ik meestal 2 a 3 dagen.
Dus heeft iemand er ervaring mee dan zou ik dit graag willen weten.

73`s sandy Pa7it. 8)
De ervaring die ik heb met meenemen van zendapparatuur.

Pas geleden heb ik mijn HF meegenomen naar Mallorca als HANDBAGAGE in het vliegtuig.
Ik heb alle spullen in een koffer (Zilverkleurig) gestopt die je in de kofferbak ziet liggen op onderstaande foto.
De ALUMINIUM koffer gebruik ik normaal voor mijn CD's (Doe ook wat bij een lokale omroep) en nu om mijn set in te vervoeren, de lege ruimtes opgevuld met handdoeken en schuimrubber. Overigens is hij op Dusseldorf grondig gecontroleerd en hebben de spoelen van mijn tuner wel een poosje op de Rontgen TV gestaan en op Mallorca werd er nauwelijks aandacht aan besteed. De man achter de TV had het VEEL te druk met zijn collega's HiHi.

Afbeelding

Een link naar het topic waar je mij ook QRV ziet als EA6/PE2AAB
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?p=8525#8525
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie