Wie begon er als "piraat"?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.

Ben je begonnen als "piraat" en zo ja, hoe?

Niet begonnen als piraat!
10
17%
3 meter
23
39%
Middengolf / kortegolf
3
5%
Televisie
0
Geen stemmen
Hoogvermogen 11 meter / LPD
13
22%
Anders
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3gws
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 mar 2006, 21:04
Locatie: delft

stout begin

#16 Bericht door pa3gws »

mijn eerste radio contact gelegd met een josty kit fm modulator zeker wel een afstand van 200 meter gemaakt daarna door het radio virus besmet van josty kit tot stentor en zelfbouw 3 meter doos daarna op 27mc met een klok pony de hele buurt dicht gespettert na een bezoekje van de rcd een poosje braaf geweest en daarna weer verder gegaan met een ham international jumbo en tot slot via de nodige examens d,c,b en tot slot de a licentie gehaald dus weer braaf

groetjes albert pa3gws
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op.

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

#17 Bericht door GdeVries »

Mijn Zend geschiedenis starte toen ik +/- 8 a' 9 jaar oud was met door mijn grootvader opgekochte en op zolder opgeslagen militaire buizen radios.
En op wat latere leeftijd kocht ik (des tijds via via) een Pony 23 kanaals kristal gestuurde AM gemoduleerde 11meter (27mc) basis bak Afbeelding.
(heb hier destijds de zogenaamde ALFA kanalen bij ingebouwd).
Ben de 27 MC tot aan de legaal wording wel redelijk trouw gebleven, na de legaal wording werd het voor mij een te algemeen gebruikers goed (hoe hard kom ik binnen en dat soort loze kreten).
Heb mij vervolgens een periode beziggehouden met het bouwen en verkopen van aangepaste 27MC radios (FM modulatie toevoegen aan AM-SSB gemoduleerde radios) en het maken van 3 meter zenders en bandpas filters.
Mijn laatste ilegale stap was in en op de TV band.
Ben in al mijn zogenaamde ilegale jaren verschillende malen met het destijdige opsporings orgaan in aanvaring geweest, de heer K. E. en ik waren dan ook volstrekt geen vreemden van elkaar (hi,hi).
Voor verder info verwijs ik u naar deze posting van mijn hand

:wink:
Gerard

Gebruikersavatar
pe2kp
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2005, 21:54
Roepletters: PE2K
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wie begon er als "piraat"?

#18 Bericht door pe2kp »

De volgende pol zou kunnen zijn: Wie houden zich voor 100 % aan de voorschriften? Wat doet u wel eens:

-meer vermogen gebruiken dan toegestaan?
-zenden waar u eigenlijk niet mag zenden?
-gezellig mee klooien op 14.195?

Waar iemand vandaan komt of doet, dat maakt mij niet veel uit.
73, Adriaan PE2K

http://www.pe2k.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#19 Bericht door PA5COR »

Kan ik wel antwoord op geven ;)

Alleen tijdens het inregelen van de SB-1000 eindtrap iets meer dan toegestaan, nadat de eindtrap is ingeregeld 400 watt, maar dat gebruik is meestal 1 x per maand, 100 watt is hier meestal voldoende .

Soms op 27 mc met 4 watt voor wat kennissen.

Nino op 14.195, daar heeft het geen enkele zin om deze aan te spreken op zijn gedrag, en storen is jezelf verlagen tot zijn peil, bovendien ben je dan aan het piraten.
Je kunt dan beter je vfo 3 kHz verdraien, probleem opgelost, en een klacht indienen bij de Italiaanse PTT.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#20 Bericht door wbeekman »

Begonnen als luister-amateur NL4509 en pas in mijn diensttijd achter een amateur-zender gekropen (PI1STC en PI1VKL)
Mijn dienstmakkers zijn PA0CWR - Cinus en PA0RDY - Rob (was toen voorzitter van de NL-commissie)
We zaten bij mijn Ome "Elias" in de kazerne. :-)

In 1975 of 1976 mijn C bevoegdheid gehaald in Den Haag.
(Helaas mijn papieren in moeten leveren bij het verkrijgen van de A machtiging - 1977)

P.S. Tijdens mijn opleiding als SPARKS wel achter prof. zenders gezeten.
(b.v. op de Prinses Margriet - opleidingsschip vd koopvaardij)
Hadden wel een onderwijsmachtiging PI1GHZ oid (Gemeentelijke Hogere Zeevaartschool) maar nooit gebruikt.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#21 Bericht door PE2AAB »

PA5COR schreef:...
Nino op 14.195, daar heeft het geen enkele zin om deze aan te spreken op zijn gedrag, en storen is jezelf verlagen tot zijn peil, bovendien ben je dan aan het piraten.
Je kunt dan beter je vfo 3 kHz verdraien, probleem opgelost, en een klacht indienen bij de Italiaanse PTT.
Wat is daar te doen?

Nino zegt me niets.

En 14.195.. Kan aan mij liggen maar da's toch gewoon binnen de band???
In All Mode?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#22 Bericht door pe5jw »

Nino is een italiaan (IT9RYH) die 14.195 claimt als zijn frequentie.
Met google is er veel over te vinden.
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#23 Bericht door PE2AAB »

pe5jw schreef:Nino is een italiaan (IT9RYH) die 14.195 claimt als zijn frequentie.
Met google is er veel over te vinden.
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=
Hier ziet ie er niet uit als een vervelend persoon ofzo.
http://www.qrz.com/callsign/IT9RYH
Afbeelding

Maar op QRZ.com staat alle info. Men wijdt er hele topics aan.

Ik weet wel dat zo'n vervelend persoon het alleen maar leuk vind als er over hem gepraat word.
Er moet gewoon een Italiaan zo dapper zijn om daar een coaxkabel te tweeendelen denk ik. Dat helpt redelijk
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#24 Bericht door johnvdpas »

Als iedereen die man is zn sop laat gaar koken en er niet op regaeerd moet je eens kijken hoe snel die stil is.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#25 Bericht door PA5COR »

Ach, hij heeft een landgenoot, IK1JUO Tony, die nu het DX raam op 80 al een paar weken loopt te verzieken.
27 mHz op 80 :roll:

Inderdaad zou iedereen die knapen als de p*st moeten mijden, dezen staa voor mij in de "never to work list"...
Gelukkig is de knop van het VFO zeer soepel...

pd2Rm
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 dec 2006, 19:01
Locatie: almelo

#26 Bericht door pd2Rm »

als ik eerlijk moet wezen denken heel veel van zijn landgenoten dat de banden van hun
over al lekker door heen schreuwen
lekker breed aan de band
goed wat power er op
toen ik voor het eerst op 40 mrt kwam dacht ik bij mij zelf het lijk de 27mhz wel heb ik hier voor mijn verguning gehaalt ?
verleden maand een verbinbing met zuid amerika was bezig met de qso
en daar kwamen ze de land genoten van nino
kon wel inpakken met me 25 watt

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#27 Bericht door PA5COR »

Troost je, ook met 1 kW heb je nog problemen om over deze schreeuwlelijkerds te komen...

Gewoon mijden als de pest, ook geen discussie mee aangaan, dat helpt niks, gewoon zielige excuses van amateurs die waarschijnlijk aandacht wilen.

Een Oostenrijker probeerde dat ook op 80 met redelijk praten hem te bewegen te qsy en
Geen resultaat...

Het eroverheen werken is in mijn ogen dan ook net zo erg, op dat moment piraat je ook.

Helaas is de Italiaanse PTT net zo laks als de onze als het aankomt op het vrij houden van de amateurbanden.

Vergeleken met 30 jaar terug toen ik begon is er inderdaad veel veranderd, niet allemaal ten goede.

Maar toen mocht een D = nu N amatuer ook maar met 6 xtal gestuurde 10 watt op 2 uitkomen.

Daarbij vergeleken mag je nu veel meer, en perfect wordt het toch nooit.

73,
Cor

pd2Rm
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 dec 2006, 19:01
Locatie: almelo

#28 Bericht door pd2Rm »

het is net wat je zegt er zit een mooi grote knop aan de vfo
maar leuk is niet
mischien komen dit soort lieden nog een keer tot inkeer
en begrijpen ze dat de wereld niet alleen om hun draait

PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

#29 Bericht door PD4NIX »

Beetje off topic geloof ik, maar om erop terug te komen, in 1982 begonnen met 27MC met een Hycom CB4000, sindsdien honderden zenders, ontvangers, scanners etc. gehad, van een hobby een beroep gemaakt, ook een ondernemersmachtiging gehad, zelf vanaf ongeveer 1983 geintresseerd in het amateurisme, dacht zelf eerst dat het voor mij niet te halen was, vooral toen er op een VERON avond allemaal verteld werd wat je moest weten, in 2004 toch met een studie begonnen en in 2005 geslaagd voor de N, eerder al geslaagd voor mijn marifoonpapiertje om te kijken wat een zendexamen inhield, zelf heb ik geen boot.
Sinds eind 2005 3 keer opgegaan voor mijn F, net weer gezakt, toch last van een soort examenstress, die je op bepaaklde punten blokkeert.
Desalnietemin blij met mijn N.
Inmiddels heb ik geen zaak meer en is het echt hobby geworden.
73

Fred

PD4NIX

Plaats reactie