Wie begon er als "piraat"?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.

Ben je begonnen als "piraat" en zo ja, hoe?

Niet begonnen als piraat!
10
17%
3 meter
23
39%
Middengolf / kortegolf
3
5%
Televisie
0
Geen stemmen
Hoogvermogen 11 meter / LPD
13
22%
Anders
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

Wie begon er als "piraat"?

#1 Bericht door PH7W »

Naar aanleiding van het topic over de 3m zenders voor in de auto, hierbij een poll over de "piraterij". Ik ben erg benieuwd hoeveel amateurs de hobby zijn binnengerold via bijvoorbeeld 3m, hoogvermogen 11m/LPD, enz.

Ik ben benieuwd! O ja, stemmen in een poll is anoniem. :wink:
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Gewoon eerlijk zijn is ook geen probleem hoor :D

Begon als 12 jarige met een EL 84 op de FM band, 42 jaar terug, gevolgd in de jaren daarop met de ECC 85 als oscillator met spanningsstabilisatie buis, daarna een QQE 03-12, en als eindtrap QQE 06-40.

Meestal als de boel goed werkte verkocht ik het weer, plaatjes draaien was niet mijn behoefte, bouwen en experimenteren wel, en van het gelicenseerde amateurisme hoorde ik pas vel later.

Na de FM wat op 11 meter in de auto en thuis met een Lafayette buizenzender SSB/AM .

Ook dat bekoorde me niet echt, kanten klare dozen he....

In voorjaar 1977 maar de machtiging gehaald.
De rest is historie ;)

73,
Cor

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

#3 Bericht door PH7CW »

Niet echt als piraat begonnen in de zin van plaatjes draaien of op 11 meter QSO's maken.
M'n eerste "zender" was een vonkenzender gemaakt met een relay :? en een LW antenne. Bij de buren begon de radio te knetteren waarop de buurjongen de radio "repareerde" door er tegen te slaan :lol: Dat was mijn first op HF.