Ex. lid van de Veron.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA0564SWL
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:47
Roepletters: PA0564
Locatie: Amersfoort

Ex. lid van de Veron.

#1 Bericht door PA0564SWL »

Beste allemaal,

Sinds 1991 ben ik lid (geweest) van de Veron R03.

De laatste jaren, kon ik me als luister amateur (meer en meer) niet meer goed vinden binnen de Veron.

Helaas is de aandacht voor het luister amateurisme naar mijn mening binnen de Veron erg afgenomen.

Ik heb zelf daardoor mezelf elders beter kunnen vinden voor de hobby als luister amateur.

Ik ben dan ook vanaf aanstaande jaar 2012 geen lid meer van de Veron.

Omdat ik niet zomaar als (ex.) lid van de Veron niets meer van me wil laten "horen", wil ik jullie dit bij deze laten weten.

Zeker zullen jullie me her en der nog wel tegenkomen wat de hobby betreft.

Met vriendelijke groeten en "73,

Tony Ouwehand
(ex.) NL-11764

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: Ex. lid van de Veron.

#2 Bericht door pe5ed »

NL-11764 schreef:
Helaas is de aandacht voor het luister amateurisme naar mijn mening binnen de Veron erg afgenomen.
Niet als aanval bedoeld, maar vertel eens wat er is afgenomen in jouw beleving.
Wellicht is het meer het verenigings/wereld gebeuren sowieso

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#3 Bericht door pa3dsc »

En Thieu NL199 doet elke maand zijn best met minstens 2 pagina's info die niet alleen voor luisteramateurs
interessant zijn.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ex. lid van de Veron.

#4 Bericht door Steef »

Als Veron lid, en zelfs bestuurslid van A52 (voor wat het voorstelt), heb ik ook steeds minder binding met de Veron.

Alles wat de "heren/dames" daar doen, bedenken en vooral "in stand houden" komt op mij ook niet echt dynamisch over.
En is meer een ver van mijn bed show, dan dat ik mij betrokken voel.

Ik heb een keer eens met de voorzitter gesproken, en dat was niet omdat we het eens waren zeg maar.
Alle respect voor die man, hou mij ten goede, en het zijn overwegend vrijwilligers natuurlijk waar we altijd respect voor moeten hebben.

Toch heb ik persoonlijk helemaal geen binding met het hoofdbestuur en/of afgeleiden daarvan.
En wat ik ook minder vind, is dat als er wat is, of zou zijn, dat het altijd helemaal in het oosten van het land is.
Midden Nederland is misschien eerlijk, en randstad wellicht de meeste stemmen gelden.
Maar mijn gevoel over de locaties is al veelzeggend.

Jammer dat er een lid weggaat.
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Maar stilstand is achteruitgang, en je zal dus moeten innoveren om bij te blijven.
Hetgeen ik heel erg mis bij de Veron.
Wie praat luistert niet

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Ex. lid van de Veron.

#5 Bericht door lloyd »

ben lid van arrl en rsgb, maar niet van de veron of vrza

ik vind het raar dat er 2 verenigingen zijn

als dat nog eens verandert dan overweeg ik lid te worden
Laatst gewijzigd door lloyd op 14 nov 2011, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Ex. lid van de Veron.

#6 Bericht door dxhunter »

lloyd schreef:ben lid van arrl en rsgb, maar niet van de veron of vrza

ik vond het raar dat er 2 verenigingen zijn

als dat nog eens veranderd dan overweeg ik lid te worden
Wees blij dat er wat te kiezen valt. :)

19echobravo
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 okt 2011, 20:16
Locatie: raamsdonksveer

Re: Ex. lid van de Veron.

#7 Bericht door 19echobravo »

ik heb dat ook
ik was vroeger NL9098
ik ben er mee gestopt toen ik vond dat het blad electron hard achteruit ging
als ik kijk naar de bladen uit de jaren 80-90
toen kreeg je nog een dik blad thuis waar ik lekker in kon lezen en snuffelen
ik heb ze allemaal bewaard { en veel kennis uitgehaald }
de laatste paar jaar werd het blad steeds dunner en stond er voor mij steeds minder interessants in
ik lees echt net alleen de rubriek luister amateur
maar ik ken gevallen van maandenlang doorhameren over het zelfbouwen van een tranciever
en nu niet boos worden op wat ik zeg
maar ik denk dat het meerendeel van de lezers dat niet kan
en dat waren dan afleveringen van soms wel 6 paginas per stuk
vroeger had je vaak artikels over het zelfbouwen van antennes , of het verbouwen van bestaande antennes
heel leuk om te doen
of gewoon hele simpele dingen waar je wat aan had
dat miste ik op het laatst ook
sinds afgelopen voorjaar ben ik dus ook geen lid meer
en ik ken er meer die er zo over denken , en er mee gestopt zijn
is er leven na de dood ? kom ongevraagd in mijn hobbykamer en je weet het .

omgang met met mij kan u , en uw omgeving ernstige schade toebrengen

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#8 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pa3dsc schreef:En Thieu NL199 doet elke maand zijn best met minstens 2 pagina's info die niet alleen voor luisteramateurs
interessant zijn.
Hier ben ik het mee eens.

Ik zie eerlijk gezegd ook niet het nut van deze aankondiging. Het komt op mij over dat je een discussie wil starten over het functioneren van de vereniging.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: Ex. lid van de Veron.

#9 Bericht door PD7F »

19echobravo schreef:ik heb dat ook
<>
of gewoon hele simpele dingen waar je wat aan had
dat miste ik op het laatst ook
sinds afgelopen voorjaar ben ik dus ook geen lid meer
en ik ken er meer die er zo over denken , en er mee gestopt zijn
Hier raak je misschien wel een goede snaar: misschien moet het lijfblad (wie heeft die term ooit bedacht) weer meer aandacht besteden aan de simpele dingen. Minder leuk voor de oude school, maar voor de nieuwere in de hobby wel zo waardevol. Zo is mijn favoriete artikel van de afgelopen 4 jaar nog steeds de 'punaise ontvanger op een plankje (van vorig jaar dacht ik) - dat zijn simpele en inspirerende artikelen met de geur van hout en soldeer. Misschien ook weer eens wat basis antenne techniek voor de nieuwen?
Helaas ben ik zelf te weinig onderlegd, maar een simpel stap voor stap plan; bouw je eigen antenne tuner, zou al leuk zijn. Dus een beetje de site van PA0FRI maar dan echt stap voor stap voor de dummies, zoals je dat vroeger op de verenigingsavond deed en nu steeds minder mensen tijd voor hebben (los van hoe spijtig dat is).
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

19echobravo
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 okt 2011, 20:16
Locatie: raamsdonksveer

Re: Ex. lid van de Veron.

#10 Bericht door 19echobravo »

inderdaad
er heeft ooit eens een stuk ingestaan , over het bouwen van een ontvanger op een plankje hout
spijkers er in volgens schema , onderdelen tussen de spijkers solderen, en de rest doorverbinden met koperdraad
en het werkte
dus zelf een printplaat gemaakt { stond ook in de electron hoe je dat moest doen}
netjes in een kast gebouwd , en verdomd het werkte
dan ga je prutsen , andere spoelen er in
een mooiere kast bouwen , nog wat verbeteren
werd op het laatst een project van 4 man , veel lol en gepruts er aan gehad
ontvanger werd steeds beter
we hebben er 4 gemaakt,en ze werken nog steeds
dat soort dingen mis ik dus
alleen jammer dat ik die nummers van electron waar dit project in stond kwijt ben
ga nu dus een oproep doen
wie heeft oor mij kopieen van het artikel DE SPIJKER RADIO
dit is leuk om te bouwen voor de beginnende amateur
is er leven na de dood ? kom ongevraagd in mijn hobbykamer en je weet het .

omgang met met mij kan u , en uw omgeving ernstige schade toebrengen

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#11 Bericht door PA0MJM »

Is de vereniging (ongeacht welke) alleen het clubblad?

Volgens mij vertegenwoordigen ze ons ook naar de overheid, de IARU, de intruderwatch, leveren ze QSL-service (ga maar een alles met postzegels en IRC's doen), hebben ze de nodige juridische documentatie voor antenne problemen aangeleverd, Immunisatie Commissie, etc. etc. Al eens aan een lid van die commissie gevraagd wat de IC allemaal doet? Lees eens het verzameld werk van PA0SE. Of organiseer zelf eens een uitstapje naar ...what ever. Museum Jan Corver?. Je (afdelings)bestuur wil je vast wel ondersteunen. Je bent per slot zelf ook de vereniging. (je in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld)

Je kunt van de verenigingen zeggen wat je wilt, maar als we allemaal bij weglopen dan zijn 'onze' frequenties al snel bedreigd. Het is heel een ouderwets begrip, maar samen staan we sterk. Niet ieder lid individueel heeft wat aan de vereniging, maar wij allemaal zoveel te meer.

Verder is niets ideaal: mijn auto niet mijn, mijn huis niet, mijn antennepark niet, Electron niet, de verenigingen niet en dat er 2 verenigingen zijn niet. Maar al die dingen doen wel grotendeels aan mijn verwachtingen en dus ben ik tevreden.

Kortom:
Het clubblad is het topje van de ijsberg. Je hebt geen abonnement op een blad, maar je bent lid van een vereniging en krijgt daar o.a. een clubblad voor. Overigens: in het verenigingsdeel van dat blad staat nog veel meer wat de club voor ons doet.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Ex. lid van de Veron.

#12 Bericht door PA2LAD »

PA0MJM schreef: Je bent per slot zelf ook de vereniging. (je in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld).
Dat is iets waar meestal aan voorbij gegaan wordt, niet alleen bij de VERON, maar ook bij vele andere verenigingen. Het wordt teveel gezien als een soort bedrijf, waar tegen het betalen van lidmaatschapsgeld goederen en diensten geleverd moeten worden. We zijn echter een coöperatie: SAMEN ben je de vereniging en niet alleen het bestuur wat vrijwillig de dagelijkse dingen regelt.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Ex. lid van de Veron.

#13 Bericht door PE7EB »

PA0MJM schreef:Je kunt van de verenigingen zeggen wat je wilt, maar als we allemaal bij weglopen dan zijn 'onze' frequenties al snel bedreigd. Het is heel een ouderwets begrip, maar samen staan we sterk. Niet ieder lid individueel heeft wat aan de vereniging, maar wij allemaal zoveel te meer
Hier heb je duidelijk een punt Martin, maar wat merken we daarvan de laatste jaren? Amateurs secundair tussen 436 en 440 MHz, LPD shit op 433-434 MHz, DGPS troep tussen 438 en 440 MHz, ongelofelijke trage besluitvorming over 70 MHz en bedreiging van 23 en 13 cm, naar mijn mening mogen de verenigings leeuwen wel eens wat harder brullen :)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ex. lid van de Veron.

#14 Bericht door PA3EYC »

NL-11764 schreef:Beste allemaal,

Sinds 1991 ben ik lid (geweest) van de Veron R03.

De laatste jaren, kon ik me als luister amateur (meer en meer) niet meer goed vinden binnen de Veron.

Helaas is de aandacht voor het luister amateurisme naar mijn mening binnen de Veron erg afgenomen.

Ik heb zelf daardoor mezelf elders beter kunnen vinden voor de hobby als luister amateur.

Ik ben dan ook vanaf aanstaande jaar 2012 geen lid meer van de Veron.

Omdat ik niet zomaar als (ex.) lid van de Veron niets meer van me wil laten "horen", wil ik jullie dit bij deze laten weten.

Zeker zullen jullie me her en der nog wel tegenkomen wat de hobby betreft.

Met vriendelijke groeten en "73,

Tony Ouwehand
(ex.) NL-11764
Tony,
ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt bereiken op dit forum. kan je dat eens uitleggen.

Het komt op mij een beetje over als " vanaf vandaag doe ik geen suiker meer in de koffie" en dat wilde ik jullie even laten weten.

De laatste jaren, kon ik me als luister amateur (meer en meer) niet meer goed vinden binnen de Veron.
Helaas is de aandacht voor het luister amateurisme naar mijn mening binnen de Veron erg afgenomen.

Als je de reden er niet bij vermeld, waarom je dat vindt, is het niet meer als een loze kreet en schreeuw om aandacht waar niemand iets mee kan.

Ik heb zelf daardoor mezelf elders beter kunnen vinden voor de hobby als luister amateur.
Weer zo'n kreet waar werkelijk niemand iets mee kan.

Kom met ideeën waarom het in jou ogen anders zou moeten. Daar heeft iedereen en met name de verenigingen meer aan!
En zoals reeds enkele malen gezegd: De leden maken de vereniging en het bestuur is daar slechts een deel van.
'73, Maarten -PA3EYC-

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Ex. lid van de Veron.

#15 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie