Ex. lid van de Veron.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#16 Bericht door PA2LO »

Pascal, ik denk dat we in een vicieuze cirkel terecht komen als ik je bericht een beetje ombouw?
Jammer dat er weer geschreeuwd wordt dat "er niet geluisterd naar de leden" is.
Dat is weer typisch. In plaats van op te roepen dat “iedereen de vereniging is”, wordt er weer teruggeschopt. Ach, de leden zijn het zelf schuld dat de bestuursleden heel hard wegrennen,
ik geef ze geen ongelijk.
Persoonlijk denk ik altijd dat iedere vereniging het bestuur krijgt dat zij verdient.... :?

Voor Tony: jammer dat je na 20 jaar je lidmaatschap opzegd. Maar...ik heb er alle vertrouwen in dat het radiovirus in je bloed blijft zitten en dat is het belangrijkste, toch?

73,
Gert PA2LO

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ex. lid van de Veron.

#17 Bericht door PA3EYC »

Pascal,
helaas ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik ben wel degelijk van mening dat de vereniging enkel bestaat uit leden. Daarin is een door de leden gekozen bestuur. Dus als het bestuur je niet bevalt moet je jezelf kandidaat stellen zodat er ook daadwerkelijk gekozen kan worden.

Maar in de regel gaat het zo: (hierin speel ik een beetje advocaat van de duivel :twisted: )
Het bestuur is klote maar ik stel mezelf niet beschikbaar zodat de oude bestuursleden automatisch blijven zitten en ik lekker door kan blijven klagen..
Er wordt te weinig voor luisteramateurs gedaan maar ga vervolgens niet actief mezelf voor die groep inzetten zodat er nog steeds niet (of te weinig) gedaan wordt.
Er zijn geen interessante artikelen in het verenigingsblad maar stuur natuurlijk zelf ook nooit wat in want anders zou ik zomaar niets te klagen hebben.

Ik wordt er een beetje moe van om een groepje mensen (bestuur) aan te wijzen als het in een vereniging niet lekker loopt. Terwijl ze zelf daar deel van uitmaken. Ik zie het meer als een brevet van onvermogen van de klagende leden zelf.
Zo, laat nu de reacties maar komen.

PS. ik ben geen bestuurslid.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#18 Bericht door coolepascal »

Ik ben vele jaren bestuurslid geweest, en ook al vele jaren helemaal geen lid meer van een der verenigingen.
Als ik soms reacties vanbuiten de regio hoor dan zal dat mijnerzijds ook niet veranderen.
(Het Lokale verenigings bestuur bestaat uit mensen waar ik best vertrouwen in heb)

Ik heb geen behoefte meer om lid te worden om de simpele reden dat doelstelling van de verenigingen niet aansluiten bij mijn wensen. Daar is geen verwijt, enkel een constatering en een conclusie mijnerzijds.

De opmerking van Pascal-SAM kan ik niet delen.
Een vereniging die niet naar de leden luistert bestaat in essentie niet, immers de leden zijn de vereniging.
Een verenigingsbestuur dat niet voldoet, kun je vervangen door een ander bestuur, bijvoorbeeld door er zelf zitting in te nemen (dat heb ik destijds dan ook gedaan, en geloof me dat word uiteindelijk zeer op prijs gesteld !)

Als je er eenvoudig weg geen zin meer in hebt, is dat voldoende reden (mischien wel de enige juiste) om je lidmaatschap te beeindigen, daar hoef je bij de vereniging geen enkele verantwoording voor af te leggen !

Al met al is mij dan ook niet geheel duidelijk wat Tony met deze thread wil bereiken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Ex. lid van de Veron.

#19 Bericht door pa5cal »

even verplaatst, een mededeling is het wellicht, maar niet zoals bedoeld in de zin van het forum.

Paul PD0PSB

Re: Ex. lid van de Veron.

#20 Bericht door Paul PD0PSB »

Ik vraag me af waar de verenigingen staan in de strijd tegen oprukkende spectrumvervuiling?
Zonder spectrum geen hobby, zonder hobby geen verenigingen.

Wat doen Veron/VRZA met de discussie over HF & Homeplug.
Ik zie de een na de ander de hobby opgeven omdat fatsoenlijke ontvangst niet meer mogelijk is.
Fabrikanten mogen EMC regels aan hun laars lappen terwijl wij ons uiterste best doen geen storing te veroorzaken aan anderen.

Dat lijkt mij nou echt zinnig,dat de verenigingen hun krachten bundelen om deze prachtige hobby te beschermen tegen de nimmer aflatende spectrumvervuiling.

Niet het jarenlange gekonkel wie de meest indrukwekkende badge op driedelig pak mag dragen en de mooiste speech kan houden ;-)

73
Paul
PD0PSB

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Ex. lid van de Veron.

#21 Bericht door lloyd »


Theo

Re: Ex. lid van de Veron.

#22 Bericht door Theo »

PA3EYC schreef:Zo, laat nu de reacties maar komen.

PS. ik ben geen bestuurslid.
Ik denk er net zo over, en vaak is dit ook gewoon praktijk.

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Ex. lid van de Veron.

#23 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#24 Bericht door PA0MJM »

Dus, aansluitend op eerdere posts, als het anders moet, waarom dan niet in het bestuur (van de afdeling) gestapt?
Er is vraag genoeg naar bestuursleden....

Het is een keus: weglopen of meedoen.

Als er vragen zijn wat er nu eigenlijk gebeurd op dit of dat punt, waarom niet gevraagd aan verantwoordelijk bestuurs- of commissielid? Ze zijn ervoor en mijn ervaring is dat de respons op mailtjes knap vlot is!

Nou kom ik er toevallig wel eens een aantal leden tegen van het VERON HB en het is boeiend om te luisteren wat hun versie van het verhaal is. Niks doen zit daar echt niet in! En na het luisteren (wezenlijk onderdeel van onze hobby, toch?) is mijn mening in ieder geval errug(!!) genuanceerd geworden op diverse discussiepunten.

(overigens schreeuw ik niet niet)
Laatst gewijzigd door PA0MJM op 15 nov 2011, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Ex. lid van de Veron.

#25 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Ex. lid van de Veron.

#26 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#27 Bericht door PA0MJM »

Hoeft niet perse in het bestuur.

Er zijn vele manier om te participeren in de vereniging. Velddag organisatie, lezingen houden, de 'bar' beheren, kortom alle soorten van activiteiten, die je kunt bedenken.

En vragen als men vragen heeeft, voordat men zijn mening definitief neerzet.
Laatst gewijzigd door PA0MJM op 15 nov 2011, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#28 Bericht door PE1PQX »

Over de locaties van activiteiten, 'over het algemeen in het oosten van het land' las ik ergens, kun je zelf ook iets mee doen. Organiseer een activiteit (ARDF vossenjacht, een spel-speurtocht waarbij je radio opdrachten moet uitvoeren noem maar op). Houd een 'open huis' in het clubgebouw van de afdeling, zet een verhaal in de lokale huis-aan-huis krant.

Een voorbeeld: Ik zelf ben ook kader-lid van een reddingsbrigade hier in Emmen. Hier heb ik in wedstrijdverband mee geroeid bij het NK-vletroeien. Alle wedstrijden waren in het westen (o.a. Wassenaar, Gouda, 's Gravenzande, IJsselstein, 2x Katwijk, Weert en als uitschieter naar de Maasvlakte bij de Rotterdamse Reddingsbrigade).
Je wil niet weten hoeveel commentaren we kregen toen we zelf een wedstrijd organiseerden in Emmen. 'Potdikke, moeten we zo'n takke eind reizen voor één wedstrijd?'.. .ons antwoord: 'Ja, dan weten jullie ook wat wij moeten doen bij alle 10 wedstrijden!'.
Achteraf hadden ze nog nooit zoveel lol gehad bij een wedstrijd (het jaar daarop waren de brigades met het meeste commentaar aanwezig met 2 roei-teams, ze wilden wel eens zien dat er open water is in Emmen :lol: )

Met andere woorden: ergens anders in het land kan wel, maar moet je wel je handen uit de mouwen steken en het daadwerkelijk willen organiseren en voorstellen in je eigen afdeling.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#29 Bericht door PA9X »

Kan me voorstellen dat mensen zich niet lekker voelen binnen een vereniging. Om nu maar gelijk in het bestuur te stappen is natuurlijk geen oplossing. Omdat ik het niet eens ben met het kabinet Rutte, moet ik dan maar meteen de functie van kamerlid ambiëren? De bestuurders zijn er toch om naar de leden te luisteren (anders hebben we straks alleen nog een bestuur, en geen leden meer...). Maar dan moeten de leden natuurlijk wel tegen de bestuurders praten, en als de bestuurders niet luisteren, dan stemmen de leden niet meer op ze. In het ergste geval lopen de leden weg, en beginnen de leden een nieuwe vereniging.

Dus ik stel voor om dit draadje om te bouwen naar:

Wat gaat goed bij de VERON?

Wat moet beter bij de VERON, en wat denk jij dat de oplossing is.

Dan hoeven de bestuurders alleen maar te lezen wat hier gemeld wordt.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Ex. lid van de Veron.

#30 Bericht door pa5cal »

Ik stel voor dat maar in een apart draadje te doen. Blijft de boel ook eens zuiver.

Daarbij komt nog, ik denk niet dat deze discussie ooit zal eindigen. ;)

-P

Plaats reactie